Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 7580 ggr
ThiffannyJ
0

Bild på drömponnyn

Ville inte kapa "pris på drömponnyn", men det vore kul att se bilder på era drömponnyer. Många skrev ju i tråden att drömponnyn redan går hemma Skrattande

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Milla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då börjar jag väl då.

Här kommer min röda stjärna Älvåsens Viking

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Milla
0

och min drömponny som inte finns med oss längre

Uddens Gilberth ( min gamla tävlings vän)

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

wessis
0

Under alla år med shettisar kan jag bara sammanfatta att våran drömponny är och förblir gamla  Sacki  RS  2279      En mera komplett o underbar ponny får man inte ofta i sin ägo.

Anna-karinS
0

Detta är min drömponny, Käpplinge victory. Det spelar inte så stor roll att han inte går så bra på utställning för han är världens bästa ändå!!!Kyss

zettan
0

Detta är och förblir min dröm ponny. Hon har allt de jag ville ha. Rosa Caprie from secret flowers

Kratern
0

Det här är min drömponny, men hon finns inte med oss längre pga fång. Stenstugu Nittionian RS 4816.

Kratern
0

Jag har en "nakenbild" på henne också…

Tess-W
0

Jag har igentligen 2 drömponnyer i min egen hage, men det är nog ändå våran Dolce Vita som står allra högst.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

runas
0

Alla mina flickor är drömmisar men Älvåsens Afrodite slår nog högst… är så glad att hon är min!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ellinor Johansson
0

#9 Hon är bara så vacker. När hon var i Malmköping förra året lyste hon lika mycket som solen.Glad

ThiffannyJ
0

Vad roligt att se så mycket bilder :) Jag har och äger många drömponnyer, men här kommer en bild på en av dem, min hingst Almnäs Tromb!

www.minishetland.com

[Shettisar]
0

Min dröm ponny är Gizette.Har flera som betyder oerhört mycket för mig naturligtvis men Gizette var den som inköptes efter att jag så snabbt fick ta bort min Nordsvensk pga skada.Gizette har hjälpt mig på många vis genom åren.Klok,vacker och så oerhört tydligt mattes ponny.Hon visar tydligt när någon försöker bestämma över henne att du är inte min matte!

MariaA
0

En av mina drömponnyer :Skäpperöds SebastianGlad

veronica-olsson
0

Min drömponny är min underbara Almnäs Top Class.

MariaA
0

Drömponny nr.2: Componist vd.RömerGlad

Tess-W
0

Andra drömponnyn är Rossmons AncillaGlad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

dajmie
0

Detta är min drömponny. Smevallens Glory.

MariaA
0

#17 På stosidan är Glory en drömponny för mig ocksåGlad

Vackrare kan man inte bli i mina ögon<3

VeronicaP
0

Min drömponny som jag har haft och som tyvärr inte finns med mig längre är ju min gamla New forest ;)

MariaA
0

Bland våra egna ston, så är Valente v.Gelre en drömponny

MariaA
0

Kanske skulle visa bild på Valente ocksåGlad

MariaA
0

Valente

MariaA
0

Valente(större bild)

MariaA
0

Bland egenuppfödda ston så är Bäckdalens Alizza en drömponny med sin fina färg och exteriör Glad

VeronicaP
0

Här hemma har jag då som sagt 2 st drömponnyer gående och det är ju Slättens Madgic II för någon mer snällare och underbara hingst kan man nog inte ha :D

Lägger in en huvudbild på honom när han står så snällt i släpet och väntar :D

Hanna-D
0

Almnäs Gazette Kyss 

Förutom att hon är oerhört vacker och får fina barn älskar jag hennes temperament, stenhårt psyke och en riktig tuffing men samtidigt gudasnäll mot folk.

Trine
0

Ja man kan ju definiera drömponny på olika sätt..

Men en av mina drömponnyer är ju Humledals Zdeno Chara, nybliven valack, han är inte bara så himla vacker utan det jag har hunnit lärt känna honom ( på 3 år ) så har han ett kanonpsyke med…Alltså vacker rakt igenom !Flört

powderpuff
0

Kan tyvärr inte (eller får inte)  lägga in bild här då han "bara" är en A-ponny

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Kimpa
0

Bild på vår drömponny som inte är i livet längre pga cystor och fång.
Kommer aldrig mer att få äga en så speciell häst.
Hade lätt kunnat byta bort alla hästar här hemma mot henne om det gått…

Källbergets Florina

Charlotte-J
0

Här är mitt Drömsto som jag är stolt ägare till. Ivette v.St Dijkzicht

Amor vincit omnia Kyss

Caninapersika
0

Min lilla drömponny, fölungen Chantelle som fick mitt shetlandsponny intresse att vakna till liv igen.

På bilden är hon 3 veckor.

Men min gamla drömponny är min allra vackraste Paulus.

Har även sett flera goa favoriter här bla, Underbara gamla Sacki och vackra Glory.

sanne
0

Kan säga att jag har många hästar som uppfyller alla mina tankar av en drömponny, men igår blev en riktigt dröm sann !!

På vår första shetlands utställning såg jag stoet med stort S ! det var 2006 i Frillesås, hon blev där BIS, efter den dagen har jag alltid velat äga just henne, igår slog den drömmen in !!

i min hage går just nu Furunäs Henriette Skrattande mitt drömsto !

Tack LB o Yvonne för att min dröm blev sann.

lånat foto från Dalsgårds sida.

PP
0

Detta är ponnyn jag drömmer om…

sanne
0

#33 det kan jag förstå ! vacker :)

Ann-Christine
0

Min drömponny Wessel v.d. Amstelhof Kyss

Bad, manflätning och utställningar är inte hans grej i livet, han trivs bäst när han får gå lerinpackad Obestämd

Det kommer nog aldrig att finnas någon häst som kan ersätta hans plats, han är 26 år och steril men så länge han mår bra kommer han att få vara lekfarbror åt unghingstarna. Mitt hjärtas prins Kyss

Caninapersika
0

Underbar bild på wessel, skönt att han lever och mår bra.

annie
0

Vår fina Östertorps Karina som vi köpte som avelssto och som i år fick ett fint litet stoföl! Skrattande.  Nu är hon hela familjens älskling och verkligen allt i ett!!

Trine
0

#35 Fina Zdenopappa !Glad

Joystick
0

Mina drömponnyer!

Utan tvekan

Joystick Diablo född-07 u Diora e Joy Toy

Min myspys kille som vill hitta på knasiga saker. Leka med Ikeapåsar, gå på prommenader, gå med när matte kör skottkärra är lite som en hund. Dit matte går vill jag gå. Oj vadå matte.. Du gick upp för trappan och öppnade dörren.. Varför ska jag stå kvar på gräsmattan då??? Har minst en räv bakom varje öra och smiter om han får chansen. Hinner med mycket tokigheter om han kommer lös i stallet. Har kommit på att man kan försöka se oskyldig ut genom att smyga tillbaka in i boxen  och ser oskylig ut

Pegasus född -06 u Kulla Gulla e Damit

VILL mycket! En vaken kille som GÄRNA jobbar och gör sitt allra allra bästa för att matte ska bli nöjd.

Är sällskapssjuk på sitt eget lilla vis. Att bli ompysslad i stallet är en 10 poängare. Står lös på skötselplatsen och bara njuter.. Ogillar om matte tar sovmorgon när de sover ute. Är klockan 8 på morgonen och jag inte har gått och öppnat ut till betet så ställer han sig och VRÅLAR tills nån av oss kommer.

Ska väl tillägga att de är mina första ponnyer också. De har dock väldigt mycket personlighet mina killar

AusaBausa
0

min drömhäst efter Krabat som nu ej finns i livet längre..är min älskade Östertorps Kefir..hon är heeelt sagolikt underbar..

gillar inte utställnignar direkt men världens finaste (i mina ögon;-) och ett fantastiskt temperament..krut i om man vill ha det o lugn som en filbunke om det krävs av henne..

fuxar
0

Min dröm ponny är min Almnäs Flis RS 343, han är helt underbar

i alla lägen!

Underbar att köra, varit med på många julmarknader. Underbar att rida för dom som kan, inte jag då!!!!!

Snäll och trevlig med ston och fölisar!

Älskar att visa upp sej på utställningar! Han har även lurat döden några gånger min lilla tappre hjälte!

Sen är han far till en hel del underbara individer!!!!!

Jag bara ÄLSKAR honom, hoppas får vara kvar många år till!

Gunilla.

christ
0

Drömponnyn står i hagen…..Blizzard!!!!

[Billan]
0

Min drömponny är och förblir Ytterhalls Akleja. Hon finns inte mer, men kommer alltid att finnas i mina tankar.

En annan som betytt mycket är Furunäs Pandora, finns heller inte mera.

I dagsläget och vid liv är Mon Amour vd Romer min drömponny.

ThiffannyJ
0

Vad kul att få se bilder på alla fina ponnyer :) Tänk vilket värde de har för många av oss Kyss

www.minishetland.com

SofieN
0

Nu är ju alla mina hästar drömponnyer! Men en som legat mig väldigt varmt om hjärtat är Frida, hon var verkligen en dröm. Det var en ponny jag hade som min egen när jag var yngre, men jag ägde henne inte. Tyvärr såldes hon och jag hade ingen möjlighet att köpa henne. Har tyvärr ingen vidare bra bild, hade ju velat lägga in en där hennes otroligt vackra huvud.

Sen hämtade jag hem en häst igår, som jag inte känner sådär jättebra än. Men som det känns nu verkar han vara en drömponny, så vacker! Bild kommer nog någon annan dag ;)

ronja
0

Många otroligt fina ponnyer!!Glad

Min drömponny är min älskade lilla Susie..

Mulla
0

Min drömponny är min fina, underbara Gracia v.d Uitweg.! Personligare häst med mer attityd får man nog leta efter.. ;-)

Har tyvärr ingen bild på denna dator!

Kratern
0

#28 Det går nog alldeles utmärkt bra, eftersom man lagt in bilder på New Forest…

VeronicaP
0

Det var ju drömponny och inte shetlandsponny Flört så uppfattade jag det ;) och då min new forest har varit min drömponny som  jag hade hela livet från han var 6 månader fram till hans död, han såldes aldrig även om jag blev erbjuden mycket pengar för honom på den tiden :D , han har alltid varit mitt ideal när jag har letat nya hästar stora som små :D

sorbergs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har en liten svart som heter Dalsgårds Imperator. Han har blivit tävlad av vår dotter i hoppning, dressyr och körning samt visad på utställning med mycket goda resultat. För oss är det en dröm att ha en så arbetsvillig och trevlig shetlandsponny.

sorbergs
0

Här är en soligare bild på ImperatorCool

VeronicaP
0

50 Härliga fina Imperator han var en av mina favoriter på Dalsgård , han var så positiv att köra in och att jobba så de var en ren fröjd att hålla på med honom :D

Caspianowner
0

Man brukar inte säga ponny om Araber, men nu är han under 148 cm så då får han gå som ponny.

Min Arab sen 21 år tillbaka.

[ronja123]
0

Här är en av mina drömponnyer

El Toro-2008

CamillaE
0

Här är ett väldigt speciellt sto som står mig mycket nära! De är en dröm att äga henne. Hon heter Naike vd Bloemhof.

Men jag har ett drömsto som jag önskar äga nångång i framtiden Tungan ute Men de får visa sig då..

Minsanne
0

#30, 47 o 55

Kul att ni är så nöjda med dom Glad
Naikes son kommer på premieringen, kommer du ner?

Min drömponny är flera stycken egentligen. Men Nocturne af Jäboruder och hans söner Timothy och Talisman står mig väldigt nära.

På fotot är det Talisman och Timothy och i mitten min son Robin, en riktig dröm-son det med Glad

CamillaE
0

Tyvärr krockar de med Sto premieringen på söndagen! Men jag håller alla tummar o tår för Arco!! Även Mamma Naike håller hovarna för sin snygga son!

powderpuff
0

Måste bara fråga, gäller det bilder på alla drömponnier (med eller utan stam) eller är det bara shettisdrömponnier?

Frida-E
0

#58 Eftersom just drömponnyer och inte "drömshetlandsponnyer" efterfrågas tolkar i alla fall jag det som att man får sätta in bild på vilken ponny (eller ja häst också) som helst. Vilket jag tycker är självklart, har man en drömponny så har man, oavsett om den har stam eller inte. Glad

Frida-E
0

En av mina flera drömponnyer, mitt första egenuppfödda stoföl Vildängens For Your Eyes Only:

Frida-E
0

Love Doesn't Ask Why, "Nalle" måste ju också få vara med på ett hörn. För att han alltid ställer upp på alla möjliga konstigheter som matte hittar på… Kyss

Hmm visst har jag passande namn på mina drömponnyer; For Your Eyes Only och Love Doesn't Ask Why, namnen talar liksom för sig själva… Flört

powderpuff
0

#59 Då vågar jag kanske lägga in en bild på min lilla "oäkting" i alla fall Flört

Här är min drömponny, en 3 åring hingst som ska kastreras så fort vädret tillåter

Trine
0

Jag måste ju lägga in våran Cecilia med, hon är allt man kan drömma om.Vacker .Inte visat rädsla för nånting än på våra 5 år tillsammans, en helt underbar lugn barnponny och körponny åt mig.Dessutom en bra mamma och en GULD ponny i alla bemärkelser!! FlörtSkrattande

OCH en"äkta" shettis, man KAN svälta ihjäl om man inte äter allt man får tag i…Tungan ute

[Anna-N]
0

#63: Instämmer!Glad

Här kommer en bild på min drömponny - **Haganäs Frode.
**En speciell ponny m ett hjärta av guld. Otrolig karisma och en stor personlighet. Han är helt fantastisk att pyssla med för barnen, rida och köra och toppen att ha hingstar med som lekfarbror…han har hittills uppfostrat  15 -tal unghingstar som får gå med trygga Frodefarbror..Det är en DRÖMponny- helt enkelt.Kyss
Till helgen ska han visas på premiering.

Trine
0

#64 jag får oxå instämma med fina Frode!!

Och vi håller tummar o tår för er! Kyss

AusaBausa
0

#62 Hejja Albin!!!! Söte göte…;-))

RebeckaSvensson
0

Min absoluta drömponny är och förblir min älskade Ytterhalls Evita. Hon var min dröm från första gången jag såg henne, i mina ögon den allra vackraste. En dröm som blev sann när jag fick köpa henne och jag njöt varje dag jag fick se henne i hagen. Evita är och förblir min stora drömponny och det kommer aldrig någon gång att finnas någon som, i mina ögon, är så vacker som hon var. I begreppet "vacker" väger jag inte bara in exteriören utan även hennes personlighet och sätt. Det kommer aldrig mer finnas någon som hon.

Ginst
0

Min drömponny är våran A-ponny, Tumba på 19 år som är helt underbar på alla vis Glad Han älskar att bli körd Glad

Hanna-D
0

#67 Fina fina Evita. Jag förstår att hon är din absoluta drömponny!

Danuta
0

Min drömponny är ju min egna shettis Danuta af Jäboruder

SannaHolmgren
0

Jag trodde alltid att min gamla lipizzaner som nu är borta skulle förbli min drömhäst så länge jag levde, men denna lilla ponny tar ledningen rejält. Jag önskar att alla kunde få äga en sådan allsidig klippa till arbetshäst. Ställer upp på allt i alla lägen och vacker dessutom.

Men med tanke på alla bilder och på alla beskrivningar här ovan så är det redan många som äger en likadan ponny,( supervacker, användbar och världens snällaste) 

Så den dan jag mister Muller så kommer jag absolut leta efter häst med liknande personlighet.

Minsanne
0

#70 Vad roligt att se Danuta.
Har ofta undrat hur hon har det. Det var en så trevlig ponny.
Du får gärna maila mig, jag har foton från när hon var föl och även på hennes mamma förstås

[Teddy]
0

Min drömponny är två stycken, och ingen av dom är i livet längre.
Sjöängens Teddy och Fritte.
Teddy på bilden.

[Teddy]
0

Och här är Fritte!!

sorbergs
0

Shettisar kan hoppa också! Här är vår lilla svarta igen. Dalsgårds Imperator och Julia Sörberg hoppar lätt B-hoppning (70 cm).

sorbergs
0

Omhoppningen är 80 cm. Shettisar kan mer än många tror!!

[Teddy]
0

Vilken duktig kille!! Hur gick det, fick han pris?

sorbergs
0

#77 Han vann sin klass. Om vi har förstått rätt så ska det räcka till Bruch.Skrattande

Caninapersika
0

Skrattande61. Blev så glad att få se lille "Hjalle" Love Doesn't Ask Why

jag ägde honom som föl till 3åring, han och hans polare "Heavy"

Think Twice. Jätte kul att se den lille raringen.

VeronicaP
0

#78 VAd fin han är Imperator, verkligen kul att se hur det går för honom, då han var en sådan underbara ponny att jobba med , lärde sig allt på et kick och älskade  när vi tömkörde eller körde honom :D

sorbergs
0

#80 Du har gjort ett bra jobb med honomSkrattande

Moheda
0

#76 Wow, vilket fantastiskt ekipage!!!

VeronicaP
0

#81 TAck men inte så svårt med en sådan positiv och lättlärd häst :D

Annalena
0

Min absoluta drömponny har jag ingen bild på ( som jag tagit själv Flört ). Men han finns i NL och heter  Perfect of Sportview.

susanne-s
0

Min drömponny är Texas Wild Cherry.
En Aponny som fick mig in i Shetlandsrasen. Hade henne i nästan nio år innan hon såldes.
Hon ställde upp på allt med ett hjärta av guld!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Mulla
0

Nu har min drömponny blivit min! Rossmons Jackmani RS 445.

Jag har 3 drömponnyer och 2 av dom är mina! Nu önskar jag mej bara ett stoföl efter Gracia så är alla drömmar uppfyllda! Skrattande

Hanna-D
0

Usch den här tråden väcker minnen… Min drömponny finns inte längre Gråter 

Ta vara på tiden med era ponnyer, det kan tyvärr ta slut när man minst anar det.

RebeckaSvensson
0

#87 Jag håller helt med dig, ta vara på tiden med era ponnyer. Det kan ta slut alltför fort. Tårarna rinner på mig också, ytterligare en av mina drömponnyer finns inte heller längre Gråter Livet är orättvist och hemskt.

Hanna-D
0
[jannerman]
0

#87 och #88 Känner med er, min drömponny finns inte heller längre, hon slutade sina dagar i februari i år, alldeles för tidigt.

Stina RS 4447, köpt av oss som föl och vi fick 13 år tillsammans…

Rossan
0

Här kommer en actionbild på min drömponny Vildmarkens Rosti som blev BRUCH redan sin första tävlingssäsong 2009. Nu har han även blivit klubbmästare i körning i Villvattnet två år i rad  Glad Han är en underbar personlighet; alltid pigg och glad!

Joystick
0

Hejja hejja Rosti.. Nästa år ska vi väl jag och Pegasus försöka möta er på tävlingsbanan också. Vi "vann" ju i utställningsringen i Sikeå..

Mina drömponnyer Pegasus och Joystick Diablo.

Foto Maria Persson medpassagerare Monica och Amanda Thorsell

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.