Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1070 ggr
zettan
0

överbevakningskamera

Inför fölsäsongen 2011 börjar vi fundera på att sätta upp kameror till våra ston. De väntas 3 föl här på gården och de hade varit skönt att bevaka på en kamera så man slapp springa ut hela tiden. Vi har ca 100 m till stallet och de är stenväggar på stallet. Ni som har kameror vad rekomenderar ni? vad rekomenderar ni inte? länka gärna till förslags kameror mm.

jätte tacksam för era tips och råd

helenecarlsson
0

Efter att ha haft två olika billiga varianter som dels inte hållit dels inte kunnat visa bra bilder så kan jag varmt rekommendera HorseCam kostar en del 4.995 kr gav jag men den är värd det, vi har 140m till stallet.
Den har två rejäla antenner med sladd från som gör att man kan få ut mottagningen/sändning från huset. Vi har satt upp en bräda på väggen så antennen sitter ca 2,5 m ut från huset. Perfekt bild på en egen liten monitor.
Vi har haft den i stallet sedan i våras när vi köpte den inför fölningen, det är så skönt att kunna se att det är lugnt i stallet även om man inte väntar föl, vi har haft ett sto som rullat fast flera gånger, så jag har sprungit många gånger för o kolla henne också men det slipper jag oxå nu =)