Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1588 ggr
arkenett
0

Styrelse i SYD

Skriver ett nytt inlägg med koppling till Vinterutställning i Syd.

Något man skall ha i beaktande när det gäller styrelsearbete, styrelsemedlem och dess beslut.

Ett beslut diskuteras ofta ingående och man försöker alltid att grunda ett beslut utifrån dom fakta och faktorer man känner till.Man kan alltså inte fatta ett bra beslut enbart på en faktor.

Hur gärna man än vill så kan en styrelse inte tillfredställa samtliga medlemmar i en förening.

Dock tror jag att alla i en styrelse kan ge samtliga medlemmar något av det värdefullaste som finns.

Tid, jag tror alla vet att tid är något av det dyrbaraste vi har.

Den är begränsad.

Jag med flera har arbetat och givet bort otroligt mycket av vår tid till föreningen och dess medlemmar.

I vissa fall försakat familj och vänner, prioriterat möte på helger och förberedelser inför utställningar.Klippt gräs och satt ringar på Bjärsjölagård en fredags kväll för utställarnas skull, istället för ett gott glas vin med fru/vänner  osv…listan kan göras lång.

Jag tänker nu ge min tid till dom som uppskattar och värderar den för vad den är.

Min familj och mina vänner.

Jag ställer härmed min styrelseplats till förfogande och uppmanar alla i vår förening att hjälpa valberedningen med deras arbete att skapa en ny styrelse.

Mvh/

Magnus Archenholtz

Vice Ordförande Shetland Syd

FredrikN
0

Magnus har sagt allt som behöver sägas.

Jag ställer härmed min styrelseplats till förfogande och uppmanar alla i vår förening att hjälpa valberedningen med deras arbete att skapa en ny styrelse.

Mvh/

Fredrik Nilsson

Ordförande Shetland Syd

Milla
0

Ja jag ställer min plats i styrelsen till förfogande som nog många redan vet samt även syds hemsida, iordningställande av kataloger samt mottagande av anmälningar.

MVH/Camilla Linder

Suppleant, hemside ansvarig, katalog ansvarig och mottagande av anmälningar.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Dehlfimia
0

Ja här är också en som ställer sin plats till förfogande .

MVH Lennart Krüger

Ledamot i shetland syd

sanne
0

måste säga att detta är så tragiskt ! Ni har ju gjort ett kanon jobb och det kommer bli svårt för nya att ta över efter er, hoppas verkligen att dom tänkt till för detta är inte bra !

// en som hoppas ni inte ger upp //

inabon
0

Mvh Tina Bonli

Sekreterare

VeronicaP
0

Ni i styrelsen som skriver här att ni ställer eran plats till förfogande ni tänker väl på att skicka det till valberedningen och inte bara här för hur det än är att det skrivs här så är det till valberedningen det ska skickas om allt ska gå rätt till.

Tycker det också är tråkigt att det är så många avhopp ´känns som en kedjereaktion.

Ni som hoppar av kan också hjälpa till genom att rekomendera någon ny till eran plats tex .

Miica
0

Jag tycker med det är tragiskt. Och hade jag kunnat lite med om vad de innebär, så hade jag gärna ställt upp!

Camilla
0

Då jag sitter i valberedningen och fått era mail. Har jag en fråga:

Mailen o telefonsamtalen är inte rikigt lika formulerade som här, är det så att ni avgår idag eller väntar ni tills årsmötet. Viktigt för valberedningen att veta, det går bra att skicka PM o mail också.

IdaT
0

#7 Måste bara få flika in att sitta som suppleant i en styrelse är ett utmärkt sätt att lära sig hur den fungerar… Du vet, någonstans måste man börja.
/Ida, som suttit i styrelse sedan hon var 14 år, elevrådet på skolan inte inräknat. (och med det vill jag mest bara visa att åldern inte spelar någon roll.)

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

SandraO
0

Tycker det är hemskt att syds fantastiska styrelse kommer avgå!

Riktigt tråkigt då jag tycker syd har en jättebra styrelse som har ordnat så många och bra utställningar och besvarat mina frågor hit och dit!

Miica
0

#9 tack. Måste erkänna att jag känner mig lite lockad! =)

Milla
0

Jag har meddelat valberedningen mitt val

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AusaBausa
0

Säger precis som Sanna #4 hoppas verkligen inte att ni ger upp!

Ni har gjort ett förträffligt arbete och arrangerat suveräna utställningar och andra superba aktiviteter!!!! Inte mga som kan slå det arbete ni lagt ner på föreningen!

//från en som vet vad som krävs för att sitta i styrelsen och verkligen uppskattar ert arbete :-)

håller tummarna…