Första bebisen har kommit...

Härligt! Jag har två flasklamm,
kanske skulle adoptera bort dom = )
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Gud vad söt! haha ja vi kan ju testa :)
Visst är det underbart med snälla hingstar! Vad tycker mamman om den nya fadern? 

Ja det är toppen, han tar alla måttingar under beskydd! Jag tycker att alla mina pållar är riktigt snälla, de leker med lammen (och även de äldre fåren ibland) och med fölen och har jättekul.
Mamman verkade tycka det var okej med Estel som extra pappa :)

Jättesöta! Men långnäsa till mig, trodde det var ett föl som kommit.
#5 Är inte långt kvar nu. Jag har en bekant vars shettissto fölar när som helst nu. Med tanke på vädret hoppas jag att hon kniper ett tag till…
#1 nej! vad är det för ras?
Guud va gulligt! Va mysiga de såg ut.
Måste berätta lite om våran katt o hund. Vi har en katthona på runt 3-4år. (vet inte exakt eftersom hon flyttade in hos oss självmant. Tidigare "hemlös", men vet. tror att hon ska vara runt det). Iaf. Hon flyttade in här, mkt skygg i början. Fast hon måste litat ganska bra på oss ändå för lite senare kom hon släpandes på 3 st kattungar också. Hon tyckte vi var bra när det gällde matande, men hon tycker inte om att man gosar med henne. Vi får sällan ta i henne på det viset. Därimot våran hund! Kajsa som katten heter tog våran hund Zorba som mamma. Hon ligger o gosar med hunden och kryper in i pälsen på henne. Sover med henne och det syns att hon verkligen tycker om hunden.
Men det roliga är att hon även tuttar på hunden!! Visst har man ju hört att kattungar kan vara tuttiga på folk om de tas för tidigt från mamman, men att hon gör så med hunden! Och våran menlösa hund låter henne hålla på.
Nu har även hunden börjat "skenvalpa", fyllt i mjölk å så…. Så nu måste vi gå o peta undan katten så att hunden kan bli av med mjölken ngn gång.
Ja, det är inte, "katt & hund" På ett mer normalt vis i vårat hus inte! Dessutom har kattungen vi behöll lite svårt att veta om hon är katt eller hund ibland, som växt upp med en hund som extra mamma.

/Jullan

#9 härlig färg! =D
Linus påminner om våra klövsjöfår… också ryafår

Åååh, vad härliga bilder!!! Jag blir såå avundsjuk! Jag har 4 tackor som beräknas lamma from 20/3 och framåt, sen har jag två tacklamm som tycks vara dräktiga och isåfall lammar i slutet av april. Nu lääääängtar jag efter lamm. Får hålla till godo med såna när man inte har någon shettis som ska föla
.

Så jättesöt Och vad en gott papa hingsten är----Kul