Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 5352 ggr
wessis
0

Halloween Insjön 23okt

Ni glömmer väl inte att anmäla till utställningen i Insjön den 23 okt.

Vi är också tacksamma om nån vill sponsra en klass 200kr eller ett hederspris kanske.  Annonsplats i Katalogen går också att köpa.  Hör bara av er till mej så fixar vi det  Tack på förhand  Glad

Välkomna !!!!

Petra-Stark
0

Skickar två anmälningar idag..

Trine
0

Har anmält Cissi men hon kanske inte kan vara med ( skadad) .Kan jag ta nån annan med istället?? Ska jag prata med dig stina eller angelica?

wessis
0

#2   Ta det med Angelica, men det ska väl gå bra eftersom anm. tiden inte gått ut än heller.

Vill också påminna om att det blir fina priser till de som klätt ut sej bäst under dagen, både till häst o person.  röstning  kommer att ske under dagen och priserna delas ut innan finalen.   

Petra-Stark
0

Anmälan iväg skickad.. Någon mera som har/ska anmäla?? Och vad har ni anmält???

Trine
0

Ah så bra! Nu är det ordnat.  Blir  Zdeno som får följa med istället. Han får debutera som valack nu,.får vi se hur det går..Oskyldig

UlrikaHalfvarsson
0

#4 Vi har anmält 4 av våra små =)

Petra-Stark
0

Får lilla Martin göra utställningsdebut då också??? Kommer nog gå jätte bra för Zdeno, han är jättefin

wessis
0

ObestämdSponsorer ????   Glad

Turgubben
0

Jag har anmält 2 st Blåklockans Dream Of My Heart samt Dalsgårds Bellami

Trine
0

# 7 tack!  Ja fast han var med på Nytorp med Flört fast det var ju s.premiering det..Och nu finns det ju lite mer päls på honom…Oskyldig

Hanna-D
0

Stina! Vi kan sponsra med hederspris, mailar dig.

Emmy_O
0

ska anmäla Borka, utställningen var nära och bra..

[Billan]
0

Behöver fler sponsorer.

ErikFagrell
0

Hej Stina

Jag kan tänka mig att sponsra någon klass

Mvh Erik Fagrell

Ulriksbergs stuteri

Kida
0

Vi har skickat iväg våra 2 anmälningar. Men vi får se om vi åker då det är vår änglapojkes 3 årsdag.

Lauth
0

Anmälan är förlängd till och med 30:e september

Så se till att anmäla nu Glad

Trine
0

#16 är det 40 anmälda då iaf?

Petra-Stark
0

Hur många fattas till 40???

Kana
0

kanske ska anmäla en tant till då om det fattas anmälningar för att det skall bli någon utställning?????? hur många fattas det?

Lauth
0

Utställningen blir av, idagsläget har jag 52 anmälningar så det finns gott om plats för fler!

Annelie-P
0

Katalog finns i webstamboken Glad

Trine
0

Ihh nu kom nerverna…FlörtOch många i Cissis klass , få se om dotra vågar visa nu då..

wessis
0

Vi vill fortfarande hemskt gärna ha in några flera klass sponsorer (200kr)  så om du känner för det så blir vi hemskt glada.

Välkommna !!!!Glad

Emmy_O
0

Hittar inte, vart kan man kolla om man kommit med?

Så anmälan kommit rätt?

UlrikaHalfvarsson
0

#23 Vi kan sponsra en klass =) ska jag sätta in pengarna på nords konto?

Lauth
0

Antingen kan du kolla katalogen på webbstamboken eller så mailar du mig på vonlauth@hotmail.com då det är jag som tagit emot anmälningarna Glad

Petra-Stark
0

Vilken tid börjar utställningen?? nio, tio eller på eftermiddan??

lillolga
0

#27 undrar samma… Mitt sällskap jobbar natt och kanske måste ta ledigt den natten om de börjar tidigt då vi har 2-2,5 timmars resa… Har inte hittat tider någonstans..

wessis
0

Utställningen börjar 10.00     Tack  Ulrika

[Billan]
0

Kom igen nu !!! Äe det verkligen ingen mera som kan tänka sig att sponsra en klass. Absolut sista chansen nu, ska vara inne till Angelica i morgon…

Trine
0

Nån som vet om det blir nån typ maskeradgrej som publiken röstar på eller ??

Min tjej vill veta om hon ska dona nån sak till pållen..eller bara sig själv Glad.

Lauth
0

Katalogen är lagd på lådan ikväll Glad efter lite tekniskt strul med häftningen. Förhoppningsvis så börjar den komma till utställarna imorgon.

wessis
0

Det blir pris till både bäst utklädda häst samt även till bäst utklädda person

Emmy_O
0

vaddå utklädda?

Trine
0

#34 Ja det är Halloween, man förvandlas till häxor o vålnader, troll o en massa annat skumt Flörtmen en del smittas inte och kommer som vanlig människa..Glad

Min dotter kommer o omvandlas vet jag o kanske jag oxå..

Emmy_O
0

Ok, hahah frivilligt alltså..

[Billan]
0

Om någon skulle känna sig manad att hjälpa till… Så behöver vi SPIKER samt ev. Fotograf.

Naturligtvis är vi tacksamma även för all annan hjälp.

Emmy_O
0

HUr länge tar varje klass?

Jag är i 10 B

Hanna-D
0

Ni som bor i närheten, är det dubbdäck på som gäller?

[Billan]
0

Inte dubbdäck idag i allafall. Vi har +5 just nu. Men till helgen har de sagt att det kan komma snö.

Misty-Miracle
0

Jag ska ev åka till och fota lite, dock som privat person men jag tar på så många hästar som möjligt.

Johanna-Granberg
0

Någon som kommer att åka förbi Västerås på hemvägen som skulle kunna ta med ett paket till mig???Glad

Hör av er via pm

Emmy_O
0

Hur länge tar varje klass? m.m så man kan beräkna lite..

Jobbar kväll därför

Kana
0

Snö i dag! Nu på morgonen var det -1 och vitt på backen :(, men det ska ju bli varmare till helgen.

Kana
0

-9 i morse, snön ligger kvar, det är inte mycket snö men det som är ligger kvar på gräset :(

Hanna-D
0

Byter till vinterdäck i kväll så får vi se om vi åker eller ej. Tack för väderrapporterna! Glad

Kana
0

Vinterdäck är ett bra val Glad

Annelie-P
0

Strykningar:

Nr 2 Pettersbacka Fluora
Nr 42 Skäpperöds Selene

Tråkigt men sant Rynkar på näsan, fölis är halt.

Trine
0

Fler strykningar ??

Annelie-P
0

Ser att jag skrivit fel nummer på min ena strykning ovanför, det ska givetvis vara nr 3 Pettersbacka Fluora (och nr 42 Skäpperöds Selene) som är strukna.

[Billan]
0

# 41

Det blir bra. Kom och visa dig så vi vet vem du är.

# 46

Jag åhte genom Insjön idag. Stora vägarna är fina kanske lite fläckhalka ,  medans småvägarna var ordentligt hala.

Hanna-D
0

#51 Hm, vi får se om vi åker, är rejält halt och snö här också, den smälter nog bort men fryser väl antagligen på inatt igen. Tack för info.

Misty-Miracle
0

Mot alla odds börjar jag bli dunderförkyld, får se om jag tar mig upp till insjön.. Om jag kommer så har jag kameran i högsta hugg! Skrattande

wessis
0

Strålande sol och  +1 här hos mej . (Leksand)  Stora riks 70 är torr o fin nu i alla fall.  Kör försiktigt så ses vi i morgon.     Välkomna !!!!

Hanna-D
0

#54 Har ni fått in några fler stykningar?

lillolga
0

Min kille är vallack och inte hingst längre som de står i katalogen. vad gör jag nu och vem säger jag till om detta? domaren? sekitariatet? påverkar ingen då han är ensam i sin klass, 2 åriga hingsta och vallacker. hoppas på svar om någon vet. tack på förhand ;-)

susanne-s
0

Lycka till alla som ska visa häst!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

runas
0

Lycka till alla idag!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Charlotte-Aveback
0

Lycka till alla som skall visa idag! Ta det lugnt på vägarna!

evasasser
0

<3 GLORIA <3 Grattis till framgången idag! 42 p… Vilken böna!!

Johanna-Granberg
0

#60 Har du fler resultat?? Är så nyfikenSkäms

Vet själv bara att Kölnäs tog hem föl champion och ungsto champion, samt att H. Frode blev hingst champion

Grattis till dagens alla vinnare!

ThiffannyJ
0

#61 Hörde att H. Frode blev BIS på 42, sen vet jag inget mer tyvärr…

Grattis till alla nöjda!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
0

Åh, vad kul! Stort grattis till Haganäs Stuteri för uppfödarframgångarna och Frodes fina resultat och BIS-titel! Skrattande

Grattis också till alla övriga fina resultat och titlar!

susanne-s
0

Gloria blev r BIS Grattis!!
Grattis till Haganäs och Kölnäs

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

sanne
0

Natasja v Ramsburg 98889=42p

Jozo 99879=42p

stort grattis Petra !!! så roligt att du visar fram hästarna så fint, sen kan man ju fundera över vissa saker som sagt.. men är väldigt glad över Jozo´s 9 på traven :)

grattis till er alla som är nöjda

[Billan]
0

Mega GRATTIS till Haganäs Frode med bihang.  Så himla skoj när en hingst som inte varit ute tidigare går och kniper BIS.  Jag hade honom som hett tips idag, så även Kilskogens lilla fina ungsto.

Så klart Grattis till R/ BIS också. Samt alla andra nöjda.

Ann-Christine
0

Grattis alla nöjda!

Annelie-P
0

Tack för en jättetrevlig utställning! Trevliga människor. Kallt inne i ridhuset men soligt och fint ute. Lång dag blev det då vi åkte hemifrån kl 6 på morgonen och kom hem 21.30, men det fanns de som hade längre än oss. Det var ganska många strykningar, jag skrev ner alla resultaten och de kommer här med reservation för felskrivning (kalla fingrar!):

Hingstföl
Kölnäs Quattro - 39 **Ch föl
**Ulriksbergs Baron - 38

Stoföl
Vinkelbodas Lilla Rut - 38

_1-åriga hingstar/val
_Tunstas Perro - 39
Solklintens Fox - 36
Vinkelbodas Lille Qurt - 36

_1-åriga ston
_Kilskogens Lancôme - 40
Tunstas Bea - 40
PI's Pink Velvet - 38

_2-åriga hingstar o val
_Örly - 37

_2-åriga ston
_Ronja - 40
Little Miss Attitude - 39
Silvergårdens Ariel - 38
Flinga - 35

_3-åriga hingstar o val
_Skärgårdens Marwin - 40 **Ch unghingst
**Turbo Mix - 40
Eklidens Lordi - 36

_3-åriga ston som ej fölat
_Kölnäs Nora - 42 **Ch ungsto
**Kanrikas Honey - 41 **Bästa mini, bästa färgade
**Björknäs Sensuella - 39
Kanrikas Nea - 38
Månstorps Malou - 38

_4-åriga o äldre val
_Emmeros Baloo - 40 **Ch valack
**Nallebo Sir - 39
Humledals Zdeno Chara - 39
Bradstone Santana - 37

_4-åriga o äldre hingstar utan RS-nr
_Haganäs Frode - 42 **Ch hingst, BIS
**Pilot af Jäboruder - 40
Borka - 39

_4-åriga o äldre hingstar m RS-nr
_Jozo - 42

_4-åriga o äldre ston m föl vid sidan
_Kölnäs Filippa - 40
Vinkelbodas Lilla Pippi-Lotta - 40
Smedstorps Prima - 40

_4-åriga o äldre ston som ej har föl vid sidan
_Gloria - 42 **Ch sto, R-BIS
**Natasja v Ramsburg - 42
Young Love v St Wilcas - 41
Lisa v h Veen - 41
Lindebys Nova - 41
Raffaella v d Kleine Tip - 41
Smedens Passionata - 39

_4-åriga o äldre ston som ej har föl vid sidan, färgade
_Tiffany af Jäboruder - 41
Ulriksbergs Ballerina - 41
Bukkerupgårds Hope - 40
Upplandas Alice - 40
Cecilia - 39
Linus-Ida - 38
Hovens Jordan - 35

Veteranston
Björklundas Jasmine - 42

ThiffannyJ
0

#68 Oj vilka fina hästar, höga poäng överlag!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

[Anna-N]
0

Tusen Tack för alla gratulationer! Skrattande Har nog inte riktigt fattat ännu att Haganäs Frode blev både Champion hingst & BIS bland alla dessa fina hästar som visades.
Vill även tacka för en trevlig utställning Shetland Nord anordnade i Insjön! Det var kallt som tusan men solen värmde gott på dagen.
Grattis även till alla andra som är nöjda m dagen!

---- Var det någon som tog kort på Frode så vill jag gärna få tag i dom, då det tyvärr inte blev ngt fotat själv. Tack på förhand!

Annelie-P
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Little Miss Attitude (Ting) från igår.

Annelie-P
0

#69 Ja, jag tänkte inte på det igår, men när man ser alla resultaten ovan så måste det bli ett ganska högt medelvärde.

Bilden jag lade in var nog för stor, den verkar bara vara blank.

Linnah
0

Grattis till fina resultat!

Är det nån som har bild på Tunstas Bea?

zettan
0

grattis alla :D

fuxar
0

Nyss vaknat! Jobbade natt efter utställningen, inte så smart kanske!Man var ganska frusen och hungrig, fixade det med kebabtallrik i natt, he,he!!!!!

Tackar och bockar för gratulationerna! Stort super GRATTIS igen till Anna och Frode, mm såå FIN!!!!!!!

Även grattis till Glorias fina resultat, hon tillverkades ju hos mej en gång i tiden!!!!!

Är så nöjd med mina pållars resultat, det var Noras sissta chans att bli ungsto ch. så roligt!

Det blev en kall men trevlig utställning, mycket fina pållar och trevliga människor!!!!!

Tack Stina och Maj, det gick ju ganska bra!  Oh Maj, hoppas du kryar på dej, tur att du kom hem välbehållen!!!!Tack Jossan, var ringsekreterare åt Lars i kylan, dom gjorde ett toppenjobb!

Tack alla för hjälpen så det blev en bra utställning, stor eloge!!!!!!!

Mycket god mat också!

GunillaGlad

Trine
0

Tack för en trevlig o rolig utställning!

Hoppas det blir fler ggr där!

Extra Grattis till Anna o Frode, samt alla andra jag känner !

Hanna-D
0

Ronja e. Stjernens Epus RS 449

Klassvinnare bland tvåårsstona med 98887=40.

Hanna-D
0
Hanna-D
0

Kilskogens Lancôme e. Levi van de Schaapshoeve

Klassvinnare bland ettårsstona med 98788=40.

Hanna-D
0

Loppan igen, svårt när man inte vill stå still…

Hanna-D
0

Young Love van Stal Wilcas e. Nelantines van de Groote Woerd

Trea i gallstoklassen med 98789=41.

Hanna-D
0

Sista på Young.

ErikFagrell
0

Tackar för en riktigt trevlig utställning och i mitt tycke en detaljerad och bra presentation av varje häst.

Daladis
0

Grattis alla nöjda till jättefina resultat! //Erica

[Billan]
0

Nu när jag vaknat till igen måste jag bara få säga.

Stort TACK till alla er som ställde upp och hjälpte till. Även stort tack till alla utställare, alla ni bidrar ju till hur utställningen blir.

Sist men inte minst TACK till LARS GERT och Jossan ringsekreterare som orkade hela dagen i kylan.

Tack till sponsorer, även de som kom till efter katalogens tryck.

Trine
0

Här är en glad Wilma som även gick o vann bästa utkädda person.

Tack hälsar hon !

fuxar
0

Hon var bara för SÖT!!!!!! Klar favorit!Glad

wessis
0

Vill tacka alla sponsorer  samt alla  som hjälpte till så att vi än en gång kunde genomföra en utställning här uppe. Glad  Hoppas alla eller i alla fall de flesta var nöjda med dagen.  Själv är jag så glad över Jasmines fina poängrad  98889=42p.

TACK  ALLA !!!  hoppas vi ses snart igen !!!

Linnah
0

#88 Fick du några bilder på Bea? :) Jag är jättenyfiken på att se hur hon ser ut!

wessis
0

Tyvärr  hade jag ingen tid för fotografering, men jag kan säga att hon  ser verkligen fin ut, ångrar allt lite att jag sålde henne, men hon finns nära o har ett toppenhem.  Ska försöka fixa en bild till dej, kan springa över dit nån dag.

Linnah
0

Det vore jättesnällt! :)

sanne
0

var det någon som fotade ? skulle ju så vilja se kort på min Jozo och även Natasja naturligtvis :)

lillolga
0

Tack för en bra utställning!!!

Välordnad och en av de bättre jag varit på (trots att jag aldrig kommit hem med så "dåliga" resultat innan) Cool

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.