Glöm eller dröm?
Mitt liv håller eventuellt på att förändras med flytt mm som följd. Äger idag en islandshäst och ett dräktigt shettissto.
Funderar på om det är realistiskt att sätta ut "bytesannons". Byta min 3 gångs islandshäst (10 år) som haft fång, mot shettissto men ok stam som ska visas o köras in om det inte är gjort. Ev även dräktigt. Är det löjligt att tro att nån ens kan vara intresserad av det?
Bara spånar.. På ett sätt är det lättare med shettisar. Det bästa vore att sälja islandshästen o bara ha en häst, men har ev en lösdriftsplats och då är två shettisar som kan sällskapa med varandra bra. Ev skulle det vara intressant med ungsto..1-2 år. Glöm eller dröm som sagt?

Det kan nog finnas nagon som inte bryr sig om att hon har haft fang. Om hon ar "frisk" nu och det gar att rida henne?
Jag hade val kanske inte gjort det. Men jag vet de som bade kopt och salt fanghastar och det har funkat for dem.
Huvudsaken ar ju att du hittar nagon som har kunskap om fang sa de vet vad de gor.
Bytesannoser är jag inte mycket för, jag tror att det skulle vara oerhört svårt att få till ett byte av en ponny man faktiskt är intresserad av.
Sälj islänningen och köp den shettisen du verkligen vill ha istället!
Tror det är svårt att byta. Säger som ovan sälj isisen och köp ett shettis sto du vill ha.
Byte lär bli svårt. Då vill det till att du har en häst som de vill ha och de en häst du vill ha. Den schansen är ju inte allt för stor med två relativt ovanliga raser =) Dessutom ska de ju finnas inom rimligt avstånd.
Jag skulle nog satsat på att sälja och köpa istället. Pengarna blir ju det samma ~
Hakuna matata!

Jag har bara bra erfarenheter av att byta!
Har bla bytt en D-ponny unghingst mot två toppstammade minishettisar.
Är ju som flera sagt tidigare fånget som kan sätta "käppar i hjulet"
Lycka till!
Själva saken att byta är det givetvis inget fel på!
Hakuna matata!
#5 Det svåra med att byta hästar är ju att hitta en annan hästägare som är ute efter precis det man själv har och som dessutom har det man vill byta mot. Den chansen är nog inte så stor, speciellt inte om det inte är samma ras.

man kan ju alltid sätta ut en annons och se om man får något intressant svar, får man inte det så är det inte mer med det :)
själv bytte jag ett shettissto mot en islänning, både jag och hon jag bytte med är jätte nöjda med våra hästar.