Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 460 ggr
alvasens
0

hjälper vänner sälja

Hjälper vänner att sälja.               MAXI RS 2848 f- 1990 Diplomsto fux haft flera fina föl. Gångarter som stor ponny, mycket riden och körd 6000 kr  e. Kärlingehults Max RS 168 u. Folly RS  791  

MIRA f- 2003 fux ej visad men snygg med vackert huvud, regäl storlek som sin mamma. 6000 kr e. Tunstas Domingo RS 297 u Maxi  RS 2848  

MILTON f- 2005 fux  en läcker mycket väl hanterad unghingst med ädelt huvud. e, Bravo v Spuitjesdom RS 238 u. Maxi RS 2848 3000 kr.

Mycket bra ponnyer för pengarna.

Vid intresse kontakta oss så får ni telefon nummer till ägarna.

AnnaLundin
0

Jamen Maxi! Kyss ÅH, jag har ju haft hennes dotter Mathilda, som tyvärr dog för mig…

Hmmm…. Operation smuggla in en ponny till på gården utan att det syns varken i hushållskassan elelr i hagen, hur ska det gå till?

Trollmor77
0

I vilken del av vårt avlånga land bor du?

alvasens
0

Kanske ska skriva att hästarna finns i Gagnef i Dalarna.

Trollmor77
0

Synd att det inte var i Stockholmstrakten.

alvasens
0

Förtydligande.. Hästarna ägs inte av mig och finns inte hos mig. De är hos sina ägare som bor i Gagnef Dalarna.

Mycket bra hästar och välskötta.

[Emmelo]
0

Finna det bilder på dom??

AnnaLundin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*hjälper till lite*

Jag har, som jag skrev ovan, haft Maxis äldsta dotter Mathilda, diplomsto och guldbelönad m upp till 42 p (lokal ponnyutst, så det finns inte med i webstamboken). Mathildas båda döttrar är guldbelönade med 40 resp 41 p och hennes dotterdotter fick 39 p som föl i somras. Det är alltså bevisligen en stark mödernelinje bakom här. Maxis mamma Folly är elitpremierad.

Jag hade själv jättegärna fyllt stallet med dessa ponnyer, om maken inte bromsat… :P Så jag hoppas bara att de hamnar hos någon som kan tillvarata den kvalité som finns!

alvasens
0

Tack för det Anna. Ja det är bra linjer på dessa, och jag hoppas också att de kommer i rätta händer, visst intresse har visats.

Hade också kunnat ta dom men då vi inte ska utöka utan snarare tvärt om så kommer dom inte hit.