Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 304 ggr
paparatzi
0

slutet gott allting gott!

Jaha! Idag fick jordbruksverket ta över efter djurskyddsmyndigheten, tur att dom inte helt la ner denna otroligt viktiga verksamhet som är så viktig för djurens välbefinnande.

FredrikN
0

Det är som det var innan då.

Djurskyddsmyndigheten skapades så vissa trotjänare inom det socialdemokratiska partiet skulle få arbete som GD. Funktionerna fanns ju innan , men då under jordbruksverket.

AnnaLundin
0

Tanken med en egen myndighet för djurskyddet är väl inte fel, men det blev ju väldigt tokigt ändå, verkar ha blivit fel personal för verksamheten…

FredrikN
0

#2 . Håller inte riktigt med dig.

Jag tror att en avdelning inom jordbruksverket med inrikting på djurskydd fungerar minst lika bra som en egen myndighet. Vi slipper ju anställa en massa extra byråkrater som till viss del redan finns på jordbruksverket. Eller vi slipper en extra gd som kostar staten en massa pengar.Cool

AnnaLundin
0

#3 Alldeles sant, fast hade det fungerat som det var tänkt från början, så hade man kanske varit mer positivt inställd till det hela… Det var mer så jag tänkte. Jag gråter inte alls över att djsm går i graven.

paparatzi
0

#1 Aha! Var det så dom hade före djurskyddsmyndigheten, spännande, jodu! byråkrater finns det gott om.

#4 Håller med dig, oftast är det så att saker som var menat att fungera på ett visst sätt har en tendens att alltid falera till något helt annat, det har man många gånger "fel folk" på "rätt plats" att tacka för.

Lulan
0

Jaha.. då var syrran arbetslös då… :(

Kris_J
0

Djurskyddsmyndigheten ska vara nedlagd till sommaren, den är ju inte puts väck nu.

Veritas odium paretFörvånad