Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1213 ggr
abbe75
0

God Morgon... eller

Ja jag får hoppas att dagen har börjat bättre för alla er andar än vad den gjorde för mig idag.

När jag skulle ta ut hästarna idag så fick foderhästen damp och vägrade gå in i hagen, stegrade sig och ryckte till så jag for i backen med följd av att jag drogs efter honom en bit och skrapade upp ett sår i pannan och båda händerna fick sig lite skrapsår också, samt att mitt ena finger gör så in i norden ont så det är antingen en regäl stukning eller så är det brutet.
Sitter här nu och väntar på att vårdcentralen ska öppna så jag kan komma ner dit.

Detta är ju så typiskt också, då jag ska ställa ut MIN häst på lördag i Älmhult.

SannaHolmgren
0

God morgon.

#0 Hoppas det inte är brutet. Vet nästan du känner dig, jag var med om det (ganska länge sen dock) men då slet sig förutom min även stallkompisens tävlingshäst och det tog mig ett par långa timmar att fånga dem igen. Fick en spricka i fingret som gjorde att jag fick lämna återbud till en dressyrtävling helgen efter.

Här blåser det vertikalt. Saknar en plåt som har legat som skydd över den gamla vattenbrunnen. Men vädret ska ju lugna sig så i eftermiddag ska jag iväg och rida hos en kompis. Ponnyerna är totalt obekymrade över blötan och blåsten, sån päls skulle man ha.

ingrid
0

God morgon

#0 Hoppas att ditt finger blir ok till på lördag så du kan visa häst.

I mitt liv är det mest jobb för tillfället, men till helgen skall jag åka hem till Karlstad och se hur mina hästar ser ut. Enligt de rapporter jag fått är de badbollar…..

Hoppas på att värdet klarnar här i Göteborg, Är trött på regn och rusk….

Ha en bra dag!

Kris_J
0

God morgon eller?

Sitter och väntar på veterinären, misstänker att Wimla har en hovböldGråter

Veritas odium paretFörvånad

Annelie-P
0

Godmorgon! Här är grått men det regnar inte = bra! Är ledig idag och barnen har höstlov, vi är bortbjudna på lunch vilket också är bra. Undrar om man ska orka kratta lite löv..? Eller så ska jag baka litegrann eftersom ena barnet fyller på måndag.

#0 Hoppas det inte är någon fara med fingret Glad

#3 Hoppas det går bra för Wimla och veterinären Glad

Charlotte-J
0

God Förmiddag!

Här stormar det rejält men det är rätt mysigt tycker jag. I alla fall så länge inget blåser sönder :-) Var uppe med 3 pållar till dottern i Lindesberg igår och är rätt trött idag, blev en lång dag. Nu har hon bara Jack kvar här ett litet tag sen är alla hennes "hästar hemma" :-)

Nu ska jag packa lite paket och sen åka till Posten.

Ha en fortsatt bra dag allihop!

Amor vincit omnia Kyss

icansson
0

0# ajaj låter inte bra Abbe, men du har ju Becca som kan visa annars.

3# får hoppas det blir bra med wilma , det är ett elände med dessa hovbölder :(

Min dag har inte heller börjat så bra vaknade vid 04.00 och har haft magont konstant sen dess…

abbe75
0

Ja då var jag hemma och det visade sig vara en spricka i fingret, så sjukskriven i 4 veckor blev resultatet. Som tur är så har jag snälla vänner som ställer upp och hjälper mig både inför och under utställningen.

#3 Jag hoppas också att Wilma snart blir bra, för som sagt var så är det ju inte roligt när våra fyrfota vänner blir sjuka.

Carita
0

God kväll!

En trist dag… Jag köpte ett ettårigt varmblodsto för en månd sedan. Hon blev halt och nu har det konstaterats att det finns en cysta i bakknät som har gjort sönder ledbrosket och läcker ut i leden… Skit trist och deppigt. nu är det bara att vänta på föräkringsbolaget…