Spån
Undrar om ni som låter era hästar så på spån, även ger hästarna en tuss halm att tugga på?
Om ni gör det, varför?
Eller varför inte?
Mina hästar får ingen halm att tugga på, av den enkla anledningen att de har tillräckligt mycket hö/hösilage så halm inte behövs.
Samma som #1.

Jag ger gärna halm, både inne och ute. För "aktivitet" och bukfylla.
#3 Halm ute - blir det inte förfärligt skräpigt? Eller lägger du det i något? Mina äter inte halm inne ens, fast jag har det som strö.

#4 Har sådana fodertråg av pall med pallkrage samt att det är halm i "lösdriften" vintertid. Halmen jag får tag i har ofta inslag av hö och är kanske därför extra begärlig.
#5 Om det är grönt i halmen är det väl ogräs? Vi har en hel del sådan halm från gärden som inte är besprutade, och DEN halmen tycker de om. Pallkrageide´n är nog bra, har hört förut om att fmånga har det så.
Vi ger ingen halm. De får tillräckligt med hösilage.
Vi provade en gång för länge sedan att lägga in lite halm, tror det var två vintrar sedan när vi inte fick minusgrader på hela vintern och hagarna stod under vatten och lera.
Då var de ute halva dagar bara och la då in lite halm för tuggandets skull, men det var ingen som åt det, bara spred runt det i boxen.