väder och vind
Hej
hur har ni det i stormen?
Här i sthlms skärgård blåser det för fullt och regnet är som hårda spikar som träffar en…
Jag önskar ja bara hade shettisar idag. mitt halvblod gjorde väldigt fina konster över mark på väg ut te hagen.
Här i västra sverige har det kommit snö under natten så marken är vit å här snöar än.. sitter nu i köket och tittar på mina 2 shettisar och russet som busar i snön.. dom har så roligt!!
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Här i västerås stormar det också en hel del, skulle inte förvåna mig om vi blir strömlösa här på landet.. Det snöar lite också, ska försöka få upp min sambo som jobbat sent och be om lite hjälp att åka och hämta däck och få dom bytta.

Här mellan Borås-Ullared-Göteborg har det kommit knappt 10 cm snö och det blåser. Hästarna är nöjda så länge de får hö att mumsa på, och de har pallrat sig in under de täta granarna just nu. Busstrafiken i Borås var visst helt inställd pga extrem halka. Det är pinsamt tycker jag, att samhället är så känsligt för minsta väderförändring. Alla är lika totalt oförberedda och nästan lite chockade över att det kommer snö varje år. Skulle inte förvåna mig om det blir strömavbrott också pga denna lilla snön. Jisses… Hoppas inte norrlänningarna får veta hur vi hanterar snöfall här i söder. Nåja. Då får de sig ett gott skratt iallafall.
Här utanför Edsbyn i Hälsingland, fläktar det nordvindar bara, ingen snö än…Men jag vill då ha det nu.
#3 Jag e lite norrlänning men jag bara småler lite…

I Nyköping är det inget vidare väder, så här ser det ut utanför mitt jobb i dag…
Delad glädje är dubbel glädje :)

Här utanför Jönköping i närheten av habo-Mullsjö snöar det, och blåser.. Riktigt ruskväder. Ska ta mig upp till stallet o kolla på hästarna nu tänkte jag , se om de kommit ut eller inte! Inget uteväder idag alltså!
Tanken slog mig att åka pulka efter shettisen, men jag tror trots allt jag struntar i det..
Här stormar det rejält och snön kommer på tvären. Än så länge har vi väl bara fått 1-2 cm som ligger men det ska kunna komma upp till 20 cm innan kvällen har dom sagt. Älskar detta väder!! 
Amor vincit omnia 
I närheten av Arlanda snöar det vågrätt och blåser. Har inget emot snö men det är för varmt nu och blir bara slask!
östergötland-väderstad- ,vi har fått 1 dm snö nu och det är helt vitt i luften, så det blir mer. Har en liten svart eurasier som älskar snön, så hon ligger i snön och är helt vit och svanstoppen går som en liten propeller.

På Tjörn är skolskjutsarna inställda och det går skimmlar i hagen

#8. Älskar detta väder? Tänk på en stackars kyrkvaktmästare som måste ta hand om eländet. Jag har skottat snö i 15 min och är redan less. Jag tror inte jag kommer överleva vintern så nu har jag bokat en enkelbiljett till Australien för mig och fölungen, hon tycker heller inte om det här vädret.
Här i Enköping har det stormat ordentligt ända sen i morse och strax innan lunch började det snöa i sidled och ska hålla på så hela natten.
Det blir tidig ingång för hästarna här då de stora hoppade runt i protest i hagen och shettisarna stod i en enda stor klunga och hängde när jag lunchade.
Snö- Okej
Storm- INTE okej
Fick lite hastigt byta däck på bilen när jag kom hem också

Här på västkusten (Halmstad) blåser det men ingen snö och tycker det blåser ovanligt lite faktistk :D inte värre än en vanlig höstdag hos oss :D

I Flarken västerbotten var det i morse -15 grader.
Nu är det ca -5 grader. Vi har knappt 2cm snö som ligger
Anna-Carin