Bucas till shettis
Försöker hitta ett bucas freedom i strl 85 till min lilla shettis. Har fått för mig att det ska ha bra passform. Finns det någon webbshop som har det? Hittar bara ner till 110cm.
Jag har köpt ett i vår hästsportbutik, Aubiose i borlänge..
www.strombergsgard.se Horseweartäcken till bra pris
Jag har köpt mina bucastäcken på Glada hästen i spiltan i västerås. Dom har en hemsida www.gladahasten.se, dock tror jag inte att täckena finns att köpa på hemsidan men om du kontaktar dom kan dom säkert lösa det.
#3 - stämmer den adressen verkligen?
Bucastäckena är ganska snäva i halsen, iallafall dom som jag har. De i strl 85 är pyttesmå och supersnäva i halsen. Testade ett i strl 85 på en 4-5månaders standardfölunge för några år sedan, det gick inte ens att knäppa fram. Har ett bucasregntäcke i strl 105 som bara kan användas av unghästar, på de äldre är det på tok för snävt.. Jag har alltid älskat Bucastäckena, men efter att ha "upptäckt" Horseware så måste jag säga att de har en helt fantastisk passform, sitter hur bra som helst!!!
#7 Bra att du fick dit det s som saknades
Farlig tråd för mig som är täckesgalning, liiite onödigt att köpa HW eller bucastäcken när man i princip bara har dom som prydnad i ett skåp eller på nån hängare. 
Är riktigt sugen på ett newmarktäcke!
#9 Du kan trösta dig med att newmarkettäckena inte finns till shetland ;)
Jag håller med ang bucas, de är på tok för smala framtill. Horseware och domani är det enda jag använder till min just nu.
#10 Dom finns ner till storlek 100, i alla fall enligt hemsidan! 
Har provat horseware amigo men det är för stort i bogen till lilla damen. Det var därför jag tänkte att bucas skulle sitta bättre eftersom dom är små fram. Men är dom så trånga i dom små storlekarna så får jag försöka hitta någonting annat. Allt är jätte stort åt henne som är 80 cm hög och i travmodell. Det enda jag har som har passat i bogen är ett gammalt shirestäcke. Men dom nya modellerna på shires är för stora dom oxå. Tips någon vad som kan passa annars!!!
#2 ok ska ringa och kolla mewd dom man jag har drygt 20 mig dit.
#12 Testa HW Rhino, dom är lite mindre i bogen :)
# )Med dessa rimligare priser så är det här definitivt min nya favorit vid täckesinköp.

Var till strömsbergsgårdens lagershop idag, ville ju ha ett newmarkettäcke. Men hittade endast ett täcke i rätt storlek och det var ett tunt amigo regntäcke. Så det fick bli det helt enkelt!