Det går så bra...
Vi har kommit ytterligare ett steg närmre vårt mål. Igår drog JJ bildäck! Jag har äntligen letat fram ett gammalt däck som vi satte fast i min nyinköpta, och hittills oanvända svängel. Fäste sedan svängeln i draglinorna.
Det gick såå bra o JJ var helt oberörd av både draglinorna o däcket. Snart är det dag dags för vagnen
!
Hur går det för er andra med -08? håller ni också på med inkörning. Skriv o berätta!!

Jag lämnade iväg min kille i våras, fanns ingen tid och jag ville ha honom inkörd) Härom dagen drog han en kälke 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Mina två 08:or går bara i hagarna. För min del är det för tidigt att börja inkörning med dem redan. Eventuellt, men troligtvis inte, kommer jag börja tömköra hingsten lite i vinter. Stoet kommer jag inte alls att köra in.
har inte börjat tömköra min grabb -08 ens och inte heller stoet som snart blir 4 år.. hon har dock haft sadel på sig utan problem o jag har tyngt lite på henne och tränsvan är hon ju redan…
tar det lugnt o börjar no g t våren o tömköra de..brukar bli så halt här hemma när det blir vinter o snö så de halkar bara runt..ev att -08 ska iväg på löshoppning i vinter
Min kille är valpig än så vi tränar mest inför visning, att stå rätt o framför allt att ha tålamod att vara still mer än 1 minut samt gå bra bredvid mig…Nå mer belastar jag inte honom med än.
Jag borde börja med mina, men tiden och inspirationen har inte infunnit sig än….

Mina tre 08:or har haft sele på sig och två av dem har haft bett i munnen (den tredje har jag inget träns till, hon är så himla liten) och en av dem är tömkörd en gång. Tanken är att fortsätta nu under vintern. Någon gång vill jag testa lite löshoppning också inför 3-årstest nästa år.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Borde också börja med mina men de har varit så himla mycket med mig själv hela hösten så de har inte funkat , Amanda kan inte göra allt själv, jag hoppas väl att jag ska bli frisk snart så vi kan börja vi har ju ett gäng som måste tas tag i .
Men ena 08 har haft sele och träns på sig utan några som helst problem

Lite olika åsikter, precis som vanligt
!! Varje ponny är ju individuell och utvecklas olika, både till kropp och själ. Min kille är mycket hanterad och tycker att det är roligt! Vi skyndar dock långsamt och det mesta sker på hans villkor. Men som sagt vi har tömkört regelbundet sedan i somras och lär sig snabbt. Jag har ju dessutom bara en enda….
Våran 08:a har haft sele ett par gånger. Är "tömkörd" ett par gånger, tanken är väl att det ska bli mer av det och andra förberedelser så att det är dags att sätta på vagnen i vår.
Den ena är tömkörd i skritt och trav och nu såld så där får köparen fortsätta. Den andra kommer inte att köras in alls, det är en orolig själ och finns ingen anledning att stressa henne mer, åtminstone inte än på bra länge, hon är inte mogen för det. Däremot kommer hon få börja löshoppa och gå treårstestet nästa år.
varför jag ej börjat med mina beror t största delen pga ingen ork och tidsbrist..