En vit dag i skåne
Han ser lika hängig ut som jag känner mig….
Tidig vinter i år, Östergötland är ockå vitt.
Jotack den har kommit med besked, tog mig över två timmar att ta mig hem från Malmö idag, det brukar ta 50 minuter att köra annars. 50 km på motorvägen tycker jag är segt…
lurvponnyn.vimeddjur.se

Har inte hela Skåne snö? Jag bor i Staffanstorp och vi har en massa snö. Eller runt 20-30cm iaf. Kaninerna gillar det inte speciellt mycket:P hon med lång päls får snöbollar under magen och på bröstet/bogen. Sen är hon inte den som gillar pälsvård heller så hon får sitta och tina upp snöbollarna:P hon ser väldigt söt ut med hennes snöbollar.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Snö, snö och snö. Alltför tidig vinter kan jag tycka. Visst är det skönt när det lyser upp lite men som den skåning jag är så är inte snö något som jag älskar. Trodde jag kunde slippa undan lite när jag flyttade hem från Uppsala men enligt väderleksprognosen verkar vi få dras med den ett tag till. Lagom kul när vi fortfarande har betor kvar i marken.
Underbara underbara snö men liiiite tidigt för en annan..rädd att det försvinner igen till jul..vill alltid ha en vit jul ;-)

#8 Hur mycket har du fått egentligen? Här uppe har vi knappt så det täcker marken…
#8 Jäklar! Jag trodde att det inte var så mycket snö ute igår när jag skulle gå ut till kaninerna så jag gick i tofflor, men då hade jag snö upp till ankeln trots att det var en 3-4cm sula på tofflerna:P
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#9 Du kan gärna få lite… #10 Det har nog ramlat väldigt lokalt också
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Här mellan Gävle och Tierp har det kommit cirka 20 cm det senaste dygnet, 30 cm dygnen innan… Bara att lägga till "samlingen", det hade ju snöat alldeles för mycket redan innan! Jag är less. Less!!!
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#11,12 blir inte ett dugg avundsjuk på er
är så glad för den lilla snön som vi har(mest för barnens skull) ,dock kunde den vara helt borta för min del och istället 30 grader varm istället .
Känns nästan som hästarna håller med mig ,hehe.

# 8 Precis sådär ser det ut hemma hos mig också. Bor ganska nära ostkusten och här har det vräkt ner, i stort sett utan uppehåll, i en vecka nu.
Mätte snödjupet igår kväll. Då var det mellan 70 och 75 cm. I natt kom det ännu mera och framkomligheten för minishettisar är i stort sett noll. De vill bara vara ute ett par timmar i taget.
Kallt är det också. -17 i morse och inatt räknar vi med att det ska krypa ner en bra bit under 20 minus. Urk.

Problamet på Österlen är att det är 1cm på åkrarna och 2-3meter snö i drivorna.
Hos mina föräldrar är det snö över staketen längs stengärdena, nu gå det bra eftersom snön är mjuk och hästarna inte kan gå ovan på den. Imorgon skall det bli 0 gradigt och sedan i veckan skall det bli kallt ner mot 20minus. Då blir snön stenhård och hästarna kan gå ovan på den, då går de över staketen (som ju inte syns). Så nu i veckan är det bara ut och sätta upp tillfälliga staket ovan på snön, så att hästarna bilr inne i hagarna.
#16 Var på Österlen befinner du dej? Vi har lika mycket snö på åkrarna här som överallt

#17 Är uppväxt utanför Tomelilla och har en syster i Skillinge. Just nu ligger det lite mer på åkrarna änn det brukar, men jag tycker att det är värst där det blir drivor som på bilerna i 20 och 21. På vissa ställen har vi drivor på över tre meter nu, och på åkrarna är det för tillfället 30-40cm, men det blåser väl snart ihop.

#19 ser ut som om du behöver sätta upp tillvälliga staket i snön.
#22 Barnens farmor bor i Skillinge och de har inte ens fått hälften av vad vi fått här… närmare kusten där så det är nog därför. När vi fick första ovädret här regnade det hos dom. Ja jag har satt upp staket i vallarna men inte i de värsta utan jag har gjort hagar i hagarna istället