återförsäljare av vintertäcken
Någon med tips på vart man kan få tag i rejäla vintertäcken? Jag är ute efter ett täcke på 100-105 med helhals och svansflärp. Gärna med bogveck men inte absolut nödvändigt. Viktigare då att det håller värmen då det är en frusen gammal herre som behöver.

Helt perfekt! Tyvärr hade de bara kvar strl 125..

vi hittade ett jätte bra täcke för något år sen på lyckås i Haninge Stockholm… de är med bogveck och hela köret… kommer dock inte ihåg märket på de… kanske kan hitta de i gömmorna… =)
Hästshopen i Norrtälje www.hastshopen.se

Hästshopen hade tyvärr inte så små täcken. Deras storlekar beroende på modell började från 115 resp 125

kollat med ponnybutiken?
Men ring och prata med hon på hästshopen hon brukar kunna beställa hem… Vet att det tidigare fanns ett med halstäcke till..

Horsewear har ju Rhinotäcket. Finns med helhals i små storlekar. Kolla på Böckmanns hemsida de har horsewear täcken.
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Har kollat runt på alla sidor jag blivit tipsad om. Favoriten var haglunds täcke, som tyvärr inte fanns i rätt storlek.
Så valet blir nog Event Basic från hästtema. Utseendemässigt så motsvarar det vad jag var ute efter, men är det någon som har haft ett sådant som kan dela med er av era erfarenheter? Är de varma? Slitstarka? På bilden är det ju med ett rejält halsstycke, men ingår det i täckespriset eller köper man det separat?
Har någon tips om ett bättre täcke så vill jag gärna höra, ännu är inget köp gjort. Plus att den här tråden ligger väll kvar och är sökbar om någon annan har samma fråga i framtiden.
Ponnybutiken byter webhotell så därför funkar inte sidan just nu. Vi har några enstaka Vintertäcken kvar med 40% rabatt!
Amor vincit omnia 

#12 Några i strl 105?
På rak arm vet jag att vi har i 95 cm med 300 g fyllning (stora i storleken) ska kolla om vi även har kvar i 105 cm, det är ju lite urplockat nu 
Amor vincit omnia 
#10 De är de enda täckena jag köper, de är kanon med riktigt bra passform. Har dock inga halsar på mina.

#15 Jag kommer nog att få vissa problem med passformen endå, det är jag medveten om då det inte är en shettis som ska ha det. Huvudsaken är att det värmer och inte skaver. Han är inte så mycket för att hoppa runt i alla fall.:)

#14 95 kan gå om de som du säger är stora. Är det hals till dessa?
#17 Tyvärr ingen hals på dom.
Amor vincit omnia 
På hööks har dom ett svart vintertäcke i 105 med löstagbar hals, dock så misstänker jag att halsen blir stor…
har vintertäcken med helhals i strl 90-125
finns i blått & rosa
*Såg nu att någon redan tipsat om ponypop ^^ så du blev visst dubbel tipsad*
http://minihingstar.n.nu
Är det bara jag som tycker att bogvecken sittar långt bak på de i #20?
Här är ännu en bild därifrån. Känns inte som det är lönt med bogveck när det sitter i hästens armhåla
http://shop.textalk.se/se/articleimage.php?id=11898&image=4295838&fullwidth=1&fullheight=1
#21 Jo där gör de ingen nytta! Är därför jag är så nöjd med Hansbo täckena, de sitter verkligen kanon på shettisar. Verkar som någon faktiskt mätt på en riktig shetland och inte bara förminskat storlekarna.
#22 Bucas är inte heller bar åt shetland men där fick jag veta att dom inte är gjorda för shetland trots små strl utan dom är gjorda för föl
Jag har ett bucas regntäcke, tyckte det var kanon i passformen. Sen har jag ett tunnt coolertäcke, det var lite slimmat i halsen men fungerade ändå.