Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 3300 ggr
Hanna-D
0

Julpynt i stallet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni julpynta i stallet? Jag brukar sätta upp granris (fusk) och röda hjärtan under taket där hästarna inte når.

Bilden är tagen med mobil så den är ganska fläckig, ni som känner mig vet vem som har detta stora röda hjärta ovanför sin box Flört

Elshira
0

Vi brukar sätta upp lite granris med en röd pingla på varje stolpe (upp mot taket), och sätta glittergirlanger emellan dem.

Sedan brukar vi ha halmhjärtan i fönstret på stallgången, och två julkransar på ytterdörren =)

Hakuna matata!

[Teddy]
0

Självklart ska det pyntas!

RebeckaSvensson
0

Brukar inte julpynta. När min bror och jag var yngre julpyntade vi till kaninerna och hönsen men hos fåren och hästarna har det inte brukat bli något.

[jannerman]
0

Brukar alltid pynta lite, granris o glitter (högt opp) o glitter runt namntavlorna på boxdörrarna. Knäckebrödkakor upphängda i röda sidenband o skrivet med kristyr på. O så nån tomte!

Annelie-P
0

Har nog inte stallpyntat på 15 år, men innan dess hade vi flera pappkassar med grejer som skulle upp varje jul. Många smällkarameller hade vi minns jag, men de funkar inte så jättebra i ett stall, det krusiga på sidorna rakar ut sig. Sedan hade vi inslagna julklappar till hästarna också, oftast nya borstar eller hästgodis i roliga smaker från Russdog. Men som sagt, det var minst 15 år sedan Glad. Dock tycker jag att ni som gör julfint i stallet är riktigt duktiga, granris i kombination med rött är ju väldigt vackert.

inabon
0

Tänk bara på att det räcker med ett sk strå från glitter för att skära upp i hästens hals. Mycket vasst och kan göra stor skada. Har varit med om det, dock inte på mina hästar eller jag som pyntat.

Trine
0

Brukar åtminstone få in lite En o Granris,luktar så gott !

Sen beror det på hur mkt ork o energi jag har om det kommer upp nå mer.

Kida
0

Vi julpyntar ganska mycket i stallet. Förra julen hade hästarna en finare gran i stallet än vi hade inne. Bara ÄLSKAR julen Glad! (Givetvis pyntas det så dom inte når.)

VeronicaP
0

Här julpyntas det inte alls ,  sambon brukar ibland lägga granris utanför stall dörren det är väl de mesta som kan hända.

Jag är ju ingen pyntig människa av mig och sen att jag inte är stormförtjust i julen gör kanske sitt till också ;)

[Shettisar]
0

Brukar inte pynta alls. Har endast en ljus slinga runt stall dörrarna . Hade jag hängt upp julpynt hade mitt ena sto skitit knäck av förfäran.(Räcker med att hon ser sin spegelbild i boxfönstret) Men däremot ger jag alltid pållarna julgodis på julafton,och att vara inne för natten är en självklarhet.

mizabella
0

Klart det ska pyntas! Blir så mysigt!

Prenses
0

Där jag har mina ponnyer nu finns det inget julpynt, men tänker ta dit lite pynt, som kanske lite glitter och en plast lilla julgran. Och så ska jag ta dit en lykta att ha utanför stallet. Mysigt värre. ^^

Turgubben
0

Hanna & Marie kan ni inte slå följe & komma till mej & pynta mitt stall också ? era stall var ju så fint pyntade, jag bjuder på nybakad lussebulle & kaffe om ni kommer Flört  Skrattande……….Carina