Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 2683 ggr
SofieN
0

Skimmelshettis köpes!

Jag söker efter en skimmelshettis, gärna i lite större modell och inte äldre än ungefär 10 år. Sto, valack eller hingst spelar ingen större roll.

Ponnyns ändamål kommer vara körning, utställning och ev. avel. Hör av er om ni kan tänkas ha någon passande ponny!

Pm:a eller ring 070-3902581.

Helena-Bergstrom
0

Hej!

Jag har en 1-årig hingst till salu. (men du skanske är ute efter en äldre)Han har varit svartskimmel tills nu när vinter/föl pälsen släppt.. vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga att han kan tänkas vara eller bli för färg.. ser ut som svartskimmel på dom flesta ställen men på vissa ställen röd/gul ut.

Men han är skimmel.. Glad

Snäll och lätt hanterlig kille..

Det finns några äldre bilder mm på hemsidan under unghingstar.

www.angabogard.se

Ammiii
0

Hej!

Jag har en shetlandsvalack på sju år till salu. Han är tyvär endast 93 cm, men har stora bra rörelser!
Duktig i körning, trav, ridning mm visad med 38p, treårstestad med 9-8-9 på rörelserna.
Han är skimmel, född svart, blir alltså vit med tiden.
För mer info se www.sorbyskogens.nu/ponny eller 070-3234379
Mvh Ann-Marie

Susan61
0

Har ett sto-09,mkt bra stam,Elit på båda sidor blir ca 1m.Rödskimmel,konstant.

Hanna-D
0

Finns två stora skimmelston (avblekbara) på Stutteri Hesseldal i Danmark.

www.stutteri-hesseldal.dk/

LilleBell
0

Har en shettis hingst, -08, avblek som är världens härligaste.

Välhanterad, (sen 2månade ungf). Trafiksäker, lättverkad, lättlastad (tycker om att åka, haha Skrattande ) tömkörd.

Maila om det låter intressant så skickar jag bilder!
Josefinsvensson@live.com

SofieN
0

Har redan hittat min skimmel! Locka mig inte mer nu! ;)

Ahnna
0

#6 Går det bra med honom? Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SofieN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Jadå! Han är ju världens mysigaste! Kyss

Dock har det inte blivit så mycket körning och sådant, men jag var iväg på en tömkörningskurs för Anders Eriksson. Allt gick kanon förutom att han inte ville gå i höger varv, lite skumt.. Här hemma har vi bara kört/tömkört rätt fram så det är inget jag märkt av. Sen måste jag ju fixa vargtanden han har på vänster sida och förhoppningsvis kommer vi väl igång ordentligt med körningen till våren. :)

Slänger in en liten bild ifrån en utställning vi var iväg på.

Ahnna
0

#8 Finingen! Vad blev det för poäng och vem dömde? Roligt att ni varit på kurs, men himla mysko det där med högervarvet. Kan ju vara vargtanden förstås, Miranda var likadan när hon var 3 och hade en lös vargtand på vänster sida.

www.stuteriprecious.se

AnnaFagerell
0

#8 Den där gillar jag! Vad är det för stam på en sådan stilig herre?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

IdaT
0

#8 Vad fin han är!

#10 e. Anirac's Berhnard u. Furunäs Isolde ue. Furunäs Fernando

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

SofieN
0

Ja, det är möjligt att det var vargtanden. Men vi provade både med träns med bett och bettlöst och det blev ingen skillnad, kan ju ha varit någon fix idé eller något annat också förstås.

Det var Roland Fransson som dömde, han fick poängen 88678-37. Så synd att hans framben är som dom är bara!

trex
0

Så fin!

Ammiii
0

Jättefin! Och jag som älskar skimlar! :) Riktigt härligt grå också! :)

Min älskling har numer nästan blivit helt vit!

Ahnna
0

#12 Det kan komma att ändra sig, det där med benen, ge honom tid att växa färdigt och muskla på sig. Han är ju bara bebis fortfarande. En väldigt stor och kramig bebis, men i alla fall. Cool

www.stuteriprecious.se

SofieN
0

#15 Hoppas det! Stor och kramig är han verkligen, så himla go!

Ahnna
0

Lycka till med honom! Som jag och förra ägaren pratade om så kommer han säkerligen att bli hur cool som helst som körhäst i framtiden, glänsande snövit och maffig! Skrattande

www.stuteriprecious.se

christ
0

#14  Snygging!

LilleBell
0

#8 Åh sicken snygging!

Han har samma pappa som min lille :)

Lillen är e. Anirac's Behrnad U. Furunäs Turina
Lite kul med en halvbrorsa :D

achibaldsminiatyrer
0

jag har 2 här hemma med Anirac´s Berhnard som farfar Skrattande

SofieN
0

Men in med bilder! Flört Jag vill ju se!

achibaldsminiatyrer
0

Hingst fölet Alfred född maj i år farfar e Aniracs berhnard,

enligt DNA analysen e han svartskimmel melerad tigrerad

achibaldsminiatyrer
0

Stofölet Indiana också född maj iår har också anirac´s Berhnard som farfar, enligt hennes DNA analys är hon Rödskimmel melerad tigrerad

IdaS-A
0

#22,23 melerad tigrerad? Hur ser det ut?

achibaldsminiatyrer
0

En melerat tigrerad häst har färgade och vita hår blandade. Dom vita håren varierar mycket i mängd och hästen kan antingen ha både färgade och vita prickar eller inga prickar alls.

Just nu har mina föl inga prickar men de kan komma med tiden, den ena mamman fick inte prickar förrän hon va 3år så man vet inte. båda fölen har randiga hovar och prickigt "skrev" ena fölet har även prickar på mulen

Ahnna
0

#25 Kanske ska poängtera att det inte rör sig om några renrasiga shetlandsponnyer. Flört

www.stuteriprecious.se

achibaldsminiatyrer
0

#26 ja precis dom e korsningar med mellan 50-70% shettis i sig bara så dom är INTE renrasiga Cool

Finns de melerade tigrerade shettisar förresten? prickiga finns de inte men jag har inte hört ngt om melerade? blev lite nyfiken nu jue Skrattande

Ahnna
0

#27 Nej, jag tror att det faller under tigrerad, som ju inte är tillåtet på shetland. Stickelhåriga kan de ju vara, men melerade hästar har väl mycket mer vitt än så?

www.stuteriprecious.se

achibaldsminiatyrer
0

mina tycker jag ser mer ut som "vanliga" skimmlar faktiskt undrar lite hur dom ser ut till våren när dom fäller,

detta e stofölet idag 7månader gammal, inte den bästa bilden men iaf hon e född fux