Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1101 ggr
xcandygirl
0

Ponnyagility??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju ett litet överviktigt skäcksto som jag hade tänkt prova lite smått med ponnyagility.

Hon är ju vääldigt tjock, så jag undrar hur jag ska komma igång och träna hennes kondition lite. Jag såg nånstans på en bild att det var en tjej som red ut med westernsadel och hade med sin shettis i grimskaft. Skulle det gå med lugna uteritter eller är det för riskabelt?

Sen när det gäller agilityn så undrar jag hur jag ska börja. Har ju läst om de olika "hindren" och funderat på hur jag ska lära ut allt dedär, men jag måste veta vilket hinder som verkar lämpligt att börja med.

Jag måste ta tag i hennes lilla tjockmage nu haha. :)

Margareta
0

Följsamhet i slalombana med koner eller något annat du hittar är alltid bra.

Då lär hon sig att du bestämmer vart hon skall gå istället för att bara "följa efter".

Börja med skritt och fortsätt med trav när hon fattat.

Numer pensionär i Nynäshamn

xcandygirl
0

okej, tack så mycket.:)

SandraO
0

Jag brukar ta mitt 6 åriga shettis sto med mig när jag rider på min andra häst. Brukar ha henne i träns och grimskaft genom båda ringarna då =)

Då kan hon skritta på och jogga lite jämsides =)

Aribigga
0

Jag red med James på släp, inga problem! Man får ju bara se till att man inte drar i shettisen hela tiden och att den andra hästen inte försöker sparka. Jag hade repgrimma och långt rep till James.

lurvponnyn.vimeddjur.se

xcandygirl
0

okej, tack så mkt. :'3<3