Holländsk hingst prem.
På denna sida kan man se vilka som kvalat vidare och som ska visas i Januari. Just nu ligger det bara bilder på minihingstar men jag antar att det fylls på efter hand 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Kul med foton! Hade bara fått resultaten tidigare, blir spännade att se vilka hingstar som går vidare på lördag!
Kopierat från Shetlandponyweb:
13. Blitzer v d Casterhof, vos , 86 cm, v.Sander v d Hoefslag, eig R. v Gessel, Kesteren.
40. Bolero uit den Hout, vos, 86 cm, v.Gold star v d Beatrixlaan, eig B vLeijsen, Den Hout.
41. Black Diamond of Sportview, zwart, 86 cm, v.Thorgal of Sportview, eig. M.T.G.Broens, Overasselt.
47. Burgemeester of Riverdance, bruin, 85 cm, v.Ulster v st De Nooderkempen, eig.W.Termeer, Nieuwaal.
48. Beloki v St Brammelo, palomino, 85cm, v.Sander vd Hoefslag, eig. Gebr Nijhof, Haaksbergen.
54. Bombastus v Nuwelant, Bruinschimmel, 86 cm, v.Romario of Duke Stable, eig. D v Nuland, De Mortel.
57. Balmoral of Sportview, vos, 85cm, v.Peer v d Raven, eig. M.T.G.Broens, Overasselt.

Visar de hingstar i grimma i Holland? Det har jag inte tänkt på förut.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#4 Japp.
Kleine maat
69. Bentley v st Aschberg, vosbont, 89 cm, v.Viggo v st Munnikenland, eig. H van Asch Yzendoorn
75. Bonaparte v d Viersprong, vos, 90 cm, v.Kai v d Rijsdrecht, Eig. J.Lanting Aalden.
76. Bass Beau v Kairos, zwart, ? cm, v Justus v Kortambacht, Eig. J.G.Damen, Liessel.
104. Aaron v Schillig, vos, ? cm, v. Hotze v d Raven, eig. W de Vries, Opende.
Dubbelt

en fråga ?!
är det så att dom antingen går vidare eller inte, inga premier eller så nu ? Är det så att de som finns med nu är det som gått vidare från första rundan ? för det är 3 olika omgångar dom ska passera har jag för mig ?
det är ju jätte spännande o följa detta, hoppas ni fortsätter o rapportera också :=
#7 De hingstar som är namngivna har gått vidare till i januari det är då de får sin premie.
Det brukar var tre omgångar men jag tror bara det bar två i år men jag jag kan ha missuppfattat

ok, jo jag förstod att de gått vidare :)
hoppas dom uppdaterar med fler, eller om någon mer skriver vilka hingstar som gått vidare.
Holländska premieringen tar ledigt idag och återkommer i morgon.
Midden maat:
107. Axel v d Honderdmorgen, zwart, 95 cm, v. O'Regen v d Kleine tip, eig: M.A.B.Meusen, Heteren.
108. Anando v Stal 't bogerdje, zwart, 95 cm, v.Paul v d Heul, Eig. G.Willems, Helmond.
110. Bonants v d Buitenweg, zwart, ? cm, v.Othello v d Buitenweg, Eig. P.Bonants-Janssen Smakt.
132. Butraqueno v st Brammelo, zwart, 98 cm, v. Richard v d Kleine steeg, eig. Gebr.Nijhof Haaksbergen.
135. Bergerac v Gelre, zwart, ? cm, v.On the Rocks of Marshwood, eig. Gebr v Doorn Scherpenzeel.
146. Bram v d Achterdijk, vos, 98 cm, v.Ollie v st Westerwolde, eig.W v Wanrooij te Erp.
149. Bright v d Bloemhof, zwart, ? cm, v.Shadow v Drieoka, eig. M.C.Bloem Bergharen.

* 12 Bonants van de Buitenweg's pappa är Othello van de Veldhoeve, inte Othello van de Buitenweg
#12 Är kopierat från Shetlandponyweb.

#14 Men det är inte korrekt skrivet där. Han är e Othello vd Veldhoeve.
Bright vd Bloemhof är 98 cm

är det groote maat i morgon ? ( ursäkta stavningen…)
en favorit på bilderna var ju Bergerac v Geldre.. någon som vet vad modern heter ?

Bergerac är en helbror till Vanitay v Gelre som vi hade. Så det är Kimberley som är mamma

aha ! så kul ! Vanity är en trevlig häst. Han såg ivf väldigt fin ut !

Nyfiken - redovisas det någonstans vilka som inte går vidare?
#16 Ja

Så spännande … Anders v Bunswaard, vidare till 2a rundan
Oj vad vi håller tummarna nu. Anders är e Timothy af Jäboruder u Roshilda af Jäboruder

Var finns det bilder på de större ponnyerna som gått vidare? I länken i #0 hittar jag bara de små.
www.stuteriprecious.se
#22 Förlåt. I denna länk http://www.nsps.nl/ och sedan i menyn till vänster.

Fick precis besked att Timothy af Jäboruder fick in sin tredje son i avel
jag både gråter och skrattar
Jösses vad underbart.
Ojojoj … helt otroligt.

Dom godkända idag blev:
156 B-Strong of Shetlane svart e No Fear u Jiggle of Shetlane (även mor till Tombstone samt vårt sto Avelon od Shetlane)
155 Anders v Bunswaard fux 102 cm e Timothy af Jäboruder u Roshilda af Jäboruder
166 Berno vd Pelgrim svart e Shadow v Drieoka u Veerle vst v Bree
169 Bayliss vd Veldhoeve svart e Imago vd Spoorlaan u Fanory vd Veldhoeve
184 Belanov v st Brammelo svart e Olivier vd Amstelhof u Gipsy King v st Brammelo
186 Baltimore vd Buitenweg svart e Trez Bien v st Wilcas u Carolien vd Buitenweg
187 Black King vd Belschuur svart e Tango vd Amstelhof u Romany v st Brammelo
Nummer 156 blev mät till midden maat fast han visades idag

#23 Tack! 
www.stuteriprecious.se

Middenmaat:
156. B-Strong of Shetlane, zwart, 98 cm, v. No Fear v d Romer, eig. P.P.A. v d Laan lootum.
Grote maat:
155. Anders v Bunswaard, vos, 104 cm, v.Timothy af Jaboruder, eig. A.J.Kevelam Holten.
166. Berno v d Pelgrim, zwart, 100 cm, v.Shadow v Drieoka, eig. Comb v. Bree/Bloem Maashees.
169. Bayliss v d Veldhoeve, zwart, 103 cm, v.Imago v d Spoorlijn, eig.P de Wit, Onnen.
184. Belanov v Stal Brammelo, zwart, 101 cm, v.Olivier v d Amstelhof, eig. Gebr. Nijhof, Haaksbergen.
186. Baltimore v d Buitenweg, zwart, 103 cm, v.Tres Bien v st Wilcas, Eig. P.Bonants-Janssen Smakt.
187. Black King v d Belschuur, zwart, 102 cm, v.Tango v d Amstelhof, eig. C.V.J.Hilhorst III Amersfoort
Hade visst fel mått på Anders
men nu är det rätt