Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 469 ggr
SaraDoos
0

Missad i lilla hingstligan

Jag tror att Slättens Madgic II är missad i lilla hingstligan (rätta mig om jag har fel…)

Han hade 6 st visade avkommor förra året:

Slättens Carisma, Uddevalla 39 p

Slättens Magica de Hex, Bjärsjölagård 40 p

Ekstrands tingeling, Bjärsjölagård 40 p

Slättens Madicken, Frillesås 41 p

Dee Dee NQ, Frillesås 41 p

Slättens James Bond, Gråmanstorp 39 p

vilket ger Madgic´s avkommor ett snitt på 40,00 och en delad 9:e plats i lilla ligan =)

SaraDoos
0

Hmm, hur gör man radbrytningar här??? det ser så fint ut när jag skriver, sen bara bakas allt ihop till ett enda långt stycke….

Cattis
0

Föl räknas inte med, bara ett år och över.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

Så har det "alltid" varit. Och jag har inte haft med fölen i hingstligen på många år.

/Cattis

SaraDoos
0

Aha, hade jag inte en aning om *sorry* det förklarar ju saken… Men varför inte fölen? Tycker det är jätteintressant att läsa ligrona, antal betäckta ston, resultat etc. Och klart är man ju intresserad av de hingstar man själv valt till sina ston - för att se hur deras avkommor klarat sig osv.

Annette
0

Föl räknas inte med i avkommebedömningar heller, så jag tycker att hingstligan är rätt utformad.

SaraDoos
0

#5 det visste jag inte det heller…. Då har jag lärt mig nåt nytt idag med =D eller så är det så att jag bara är dålig på att läsa innantill *hrm, harkel*

VeronicaP
0

Fast jag förstår fortfarande inte varför inte premierings resultaten från hingstpremiering inte ligger med på webstamboken? För då hade han haft 5 st visade avkommor.

Fast tack Sara för att du är uppmärksammad *ler* .  Men iof är jag nöjd med hans avkommor ändå även om inte fölen räknas ;-)

Sehvrin
0

(#1 shift+enter så hoppar man ner en rad istället för två som man gör om man bara trycker enter)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

VeronicaP
0

#8 Nä men se där då har man lärt sig något nytt *S*
Titta jag kunde ;-)

Cattis
0

Fast Hingstligan baseras endast på utställningsmeriter. Premieringsresultat, vare sig hingst eller stopremieringar, räknas inte med.

/Cattis

VeronicaP
0

Nä men jag tänkte överlag att jag inte förstår varför det inte finns med på webstamboken då det är en merit ändå att visas på premiering , även om de inte går igenom och är hingstar.