Par körning
Någon här som kör par med sina shettisar? Har ni bilder ni vill visa. är det svårt att köra i par?
Har aldrig gjort det, men skulle så gärna vilja testa.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Jag kör par! En bild på mitt par som jag tyvärr inte längre har kvar. Jag har två nya som jag hoppas ska kunna bli intrimmade tillsammans vartefter.
När jag började köra par hade jag aldrig kört par tidigare. Det kan vara lite krångligt att få tömmarna att passa. Det bästa är om du kan be någon hjälpa dig, så slipper du göra misstag.
Åååå så fina. Jag ska få låna en sele så får vi se om det kan fungera. Och jag kan kanske få lite hjälp därifrån.
Nu har jag bara "kört" dem i grimma när jag tar in dem från hagen och det går bra iaf… fast… ja det är nog inte riktigt så som det ska vara.
Fast båda hästarna är mkt körda.
~ Anneli ~
Är båda körda och sams så är det nog inga problem med hästarna! Har du vagn?

Jag "kör" par med Joystick Diablo och Pegasus.
Har endast haft hjälp med tömkörningen men vi tar oss fram och kan starta och stanna och svänga i allafall hjälpligt.
Är lovad instruktörshjälp efter nyår!
Kul är de i allafall så mycket kan jag säga! Å om jag själv får säga så har jag ett fint par!
Fotograf Maria Persson
#4 Båda är myket körda och är sams. Men nä jag har tyvärr ingen vagn. Däremot har den som har selen en vagn… Men vet inte om jag får låna den med. Jag har iaf inte råd att köpa någon egen just nu.
#5 Jätte fint par har du! Mina två är helt olika, men ska man bara leka hemma gör det ju inget.
~ Anneli ~
Om du har en rockard kan du ju köra tandem!
#7 och hur 17 gör man då? Med sel å så? Är det speciell sele till det?
~ Anneli ~