Tidningen...
…har kommit. Vilken fin & bra tidning föreningen har. Tack för den hälsar Ulla

Ååh, jag som måste tillbaka till jobbet!!! Är bara hemma och äter frukost och byter till mer lervänliga kläder.
Förhoppningsvis har jag något att läsa på lunchen då 

Åhh! Hoppsas posten kommer snart. Längtar.
ååååååååå kvällen är räddad
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kul för er! Min breväbärare kommer aldrig före 16 de dagar det är annat än räkningar. Är det bara räkningar är hon på plats före 12 minsann. :-)
Men då har jag iaf ngt att se fram emot!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Åh, här kommer inte posten förrän halv två… Så är det när man bor ute i bushen 
Jippie, posten kommer hit vid halv 12 så det är bara en halvtimme kvar tills man får läsa tidningen. Jösses vad man längtar efter denna tidning!!
Amor vincit omnia 
anas det lite tidningberoende…? typ som shetlandsponnyifokusberoende..? 

#7 Ja iallafall här!
Jag fick ingen tidning idag
Kan den kanske vara utskickad i omgångar så att jag får den imorgon istället. Hoppas!!
Amor vincit omnia 

Min har kommit!
Här kom den också både till mej o mamma. :-)

Fortfarande ingen post här… 
/Cattis

Se det positivt, inga räkningar idag alltå ;)

#13 Nja, DE kommer nog säkert. Brevbäraren jobbar säkert över stund bara för att få nöjet att ge mig just dem. :-)
Nä, jag hoppas fortfarande på att den kommer idag. *håller tummarna så de blir blå* :-)
/Cattis
Hm, varför har inte min kommit då? Jag betalade medlemsavgiften innan Hollandsresan, alltså första dagarna i januari så det beror inte på det i alla fall. Som sagt, det kanske är utskickat i fler omgångar så att min (förhoppningsvis) kommer imorgon då.
Amor vincit omnia 

#15. Din brevbärare kanske inte fattar hur viktig denna tidning är och låter den ligga till sig några dagar ;)
#16 Så är det säkert! Jag har tyckt att han verkat skum, ska nog ta honom i örat imorgon och prata allvar med honom ;-))
Amor vincit omnia 

#15 Din brevbärare kanske är shetlandsintresserad själv men inte medlem. Hon/han kanske vill hinna läsa den i lugn och ro innan du får den. :-)
Den kommer säkert i fler omgångar så lugn och fin nu, vänta tills i morgon innan du höjer blodtrycket. :-D
/Cattis
fick min också idag
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#17. Brevbärare är väldigt fikasugna av sig. Det kanske går att muta honom?

Det är nog bäst du kollar så det inte är smör på den, eller några urklippta annonser.
En tidningsutdelare här (pensionär nu) hade för vana att sälja tidningarna för folk som inte var hemma på dagen. Sedan tiggde han ihop begagnade tidningar och lade i deras brevlådor lagom tills de kom från jobbet. Det upptäcktes när en prenumerant hade smör i sin tidning och en annan hade en urklippt annons.
#15 Det står inget på SSS hemsida när man senast ska ha betalat medlemsavgiften för att få tidningen, så jag antar att det gick att betala ända fram till utskicksdatum.

Tidningen har då tagit sig hit upp till västerbotten. Synd att man måste i väg och jobba, men trevligt med bra kvällsläsning
har också fått den…intressant läsning
#22 Det skulle vara betalt innan första februari för att få nr 1…har jag för mig. Men jag plockade bort den rutan på hemsidan, när datumet var överskridet.
/Malin

#25 Tror också att det var så att man var tvungen att betala innan 1 februari.
Här har tidningen kommit i allfall såg det när jag kom hem , men även ett gäng räkningar så min brevbärare är riktigt nitisk hon *S*

Roligt med Irenes alla fina bilder! Men jag saknade ett reportage från Holland…

Japp min har också kommit. Så nu har man lite läsning fram för sig. Mvh stina
#25 Jaha, men varför? Hur ska nya medlemmar veta att de inte får tidningen?
Så länge inte tidningen har gått i tryck borde alla som betalat (fram till det datumet) få tidningen.
Kolla bara på ponnytravet. Där får alla som varit medlemmar året innan första tidningen. Vet fler föreningar som har så.

#27 Vem hade varit bättre lämpad att skriva ett än du? 
#29 Jag har för mig att det var så innan. När jag blev medlem(våren-02) så fick jag en drös tidingar vill jag minnas.

#29 Fel Inger det är en hel drös som inte har fått ponnyronden i år även om de var medlemmar förra året .
#31 Jag vet att jag sagt det förut och jag gör det igen. SSS har helt SJUKA "regler" när det gäller detta.
När man betalar medlemsavgift till en förening så ska den egentligen återgå till medlemmarna i form av medlamsinformation. I Shetlandssällskapet så får vi den informationen i form av en tidning. Vi kan inte räkna in hemsidans kostnader eftersom där kan även icke medlemmar gå in.
Med de regler som är nu kan det bli på följande sätt;
Jag köper en Shetlandsponny i juni och vill gå med i Shetlandssällskapet. Jag har kanske två barn som är intresserade så vi löser familjeavgift. Två tidningar har redan kommit ut under året så dessa får jag betala extra för att få (30:-/tidning om jag inte minns fel)
Det betyder att jag får betala 460:- för ett halvårs medlemsskap.
Jag menar hur sjukt är inte det?
Jag vet faktiskt ingen annan förening som inte skickar de (redan utgivna) numren av sin medlemstidning gratis till nya medlemmar.
#32 Ja, och du vet väl varför eller hur….?
Jag citerar; Enligt styrelseprotokoll 070305 skall 1 nr komma till alla som varit medlemmar föregående år. Registret nollställs 1 april. Enligt stadgarna är man att betrakta som medlem till 31 mars även om man inte betalt, därefter skall man strykas.
Från ponnytrav.ifokus

ingen tidning här idag bara massa räkningar 
#27 ja Irene är lite lurig…. 
Ingen tidning här heller……
Har fått den! men inte hunnit ögna igenom än…
Tidningen låg här hemma när jag kom hem ikväll. Får väl ta och erkänna att jag missade inbetalningen i Jan., utan den betalden i mitten på Feb. och var därmed någon tveksam till om jag skulle få tidningen eller inte.

Fick inte heller tidningen idag. Men imorgon kanske
*hoppas* Å andra sidan kanske det är bättre att den kommer på torsdag så jag hinner tentaplugga klart först. *funderar*
herregud vad jag skrattade åt swengelskan…

Jag fick den i dag!! Tyvärr hinner jag inte börja läsa i den förrens i kväll…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
idag har ja fått min tidning!=) den ska ja läsa till frukost..! =)

Tidningen kom hem där hemma igår och idag kom den upp hit. Haft ngt att göra idag iaf :-)
Jättefin tidning massor av läsning.
Tack Åsa du gör ett Super jobb!
måste tyvärr gnälla lite igen..men jag tycker att shetlandsponnyn (har fått 2 hittills i mittl liv) mest består av statistik…trist. Inte några intressanta artiklar, jo lite om hö och eksem. Skulle gärna vilja läsa om gamla hästar, ston och hingstar som betytt något för aveln. Inget illa menat mot er som jobbat med tidningen…

#46 Är ju faktiskt så att det är ju lite upp till oss att skicka in matreial också ;-)
Men första tidningen på året är ofta mycket statistik och annat , tycker det är så i de flesta medlems tidningar jag får i allfall.
Igår fick jag min tidning! "Skärp dig mamma" Det var bra skrivet av Torsten.