Slemlösande
Finns det något slemlösande till häst som inte är receptbelagt nu? Bisolvon har man väl slutat med…

Vet faktiskt inte , förr fanns något jätte bra naturmedel , små vita kulor som man löste upp i ljummet vatten och gav i 14 dagar super bra och hästarna blev jätte hjälpta av dett, inte dyrt och väldigt bra men nu får man ju inte sälja det i Sverige längre.
Bisolvon tror jag inte heller säljs längre för djur. Bromhexin kanske…
#2 Men det är väl receptbelagt?
Finns ju alger och liknande också… Men jag vet inte om jag tror på sånt. Någon som har erfarenheter?
#3 Bromhexin trodde jag var receprfritt…..Kan ha fel. ;-)
Rödalger skall ju ha en lösande verkan, men, men som sagt naturmedel….
#4 Blir en sväng till Apoteket i morgon så får vi se vad de har att erbjuda 
Här kan man söka på olika läkemede:
http://www.fass.se/LIF/home/index.jsp
Det står angivet om preparatet är receptbelagt eller ej.
Veritas odium paretFörvånad
#6 Har letat där men blev inte klok på vad som var human respektive djurläkemedel.

#6. Gå in på fass för djurläkemedel.

Acetylcystein, finns för mskor, men jag har fått utskrivet till hästar, brustabletter som man löser upp. Fabrol finns också, men det är acetylcystein i det. Nu hittar jag inte fabrol i djurfass, men såg det för inte så länge sen.

FAbrol finns till hästar men vetrinären som skriver ut det ´måste ha licens ,allt¨så det är licens på det, sen vet jag att helsingborgs djursjukhus säljer något som är kanonbra som ges till hoste hästar , men jag och namn är ju skitdålig på det hm. Fast jag kan kolla upp vad det heter.
#10 tänker du på Ventipulmin kanske?

#11 Nope det vet jag , det måste du väl ha på recept med , detta behöver man inte recept på
Bisolvon granulat för häst har man (såklart) slutat tillverka. Bisolvon och bromhexin för människor fanns men tanterna på Apoteket rekommenderade att man inte gav detta till djur. Suck.
Ska se vad jag har i stallet, kanske har nåt kvar som stackarn kan få innan ägaren orkar/har tid/råd att engagera sig… Stackars häst.
#12 ja det kanske man måste ha recept på, jag tänkte inte så långt för vi fick med oss en pumpflaska sist från kliniken men gången innan hämtade vi nog från apoteket när jag tänker efter.