Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1449 ggr
zelina
0

Lösdrift eller stall???

Jag har mina hästar på lösdrift och nu får jag hem en shettis som stått i stall nu i vinter. Kan man sätta henne på lösdrift också eller ska hon fortsätta att stå på stall vintern ut? Jag har även stall vill jag tillägga.

susanne-s
0

Har hon stått i kallstall och har sin päls kvar så är det inga problem, beror kanske lite på var du bor och var hästen bott om det skiljer mkt i temperaturer…

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

zelina
0

Hon har stått i kallstall och har sin päls kvar. Det är inte mer än 5 mil härifrån som hon stått. Förra vintern gick hon på lösdri

janehellen80
0

då kan du ha henne i lösdriften ska du se..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Ahnna
0

Det går alldeles utmärkt att ha shettisar på lösdrift även om de är klippta. Med rätt täcken och rätt foder så är det inga problem. Samma med långa distansskillnader - kommer hästen från lite varmare klimat så kan den behöva ett övergångstäcke i några veckor medan den aklimatiserar sig, men box behöver den inte.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AnnaFagerell
0

Jag fick hem en ny häst förra veckan som stått på stall och hon går ute med dom andra. Första natten fick hon stå inne och sen gått ute på dagen. Kolla bara så den får tillgång till lösdriften då den är ny. Vore ju inte så trevligt om den inte fick gå in

Medarbetare på djurskydd.ifokus