Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1659 ggr
SandraO
0

Syd utställning i Mars

Såg på SSS hemsida att det ska vara utställningar i syd i mars månad. Med tanke på väglaget  får jag hålla tummarna på att det blir möjligt att åka.

Vad säger ni om att köra när det är så hala vägar?

Min transport står just nu insnöad i sittb garage så man kan ju hoppas det smälter innan mars ;)

AnnaLundin
0

Men ÅÅÅH!! Det var väl själve den då!

Första helgen i mars är den enda helgen på hela våren som är helig för mig, till annat än shettisar…

Men en STOR eloge till Syd-styrelsen som ordnar en vinterutställning efter det tjafs som varit! TACK!

Och som svar på frågan ovan, jag är en van chaufför, så jag kör glatt så länge det inte är full snöstorm.

VeronicaP
0

Vart ligger Bräkne -Hoby ?

AnnaLundin
0

#2 - i Blekinge

VeronicaP
0

#3 ok , sämre väg för mig dit tror jag .. så dit åker nog inte vi .

Jag blev förvånad över att syd ska ha vinter utställning då de sa nej innan …

Det få bli Frillesås till mig (vet faktiskt inte vilket som är närmast) men bäst väg till Frillesås.

SandraO
0

Jag hoppas på att väglaget blir okej, vi är ingen i familjen som är jättesugen på att köra transport på vintern. Men hoppas verkligen på det, annars blir jag bara åskådare! =)

#3 Anna, vet du hur lång det är till Bräkne-hoby från Kalmar?

VeronicaP
0

Kollade kartan nu och det var ju nästan 20 mil för mig dit …

AnnaFagerell
0

#5 Från Kalmar är det 12 mil

Veronica… Från halmstad är det 20 mil så du har närmare till Frillesås… halva sträckan skulle jag tro

Medarbetare på djurskydd.ifokus

AnnaLundin
0

#5 - från Kalmar är det E22 hela vägen, utställningsplatsen (som jag förutsätter är naturbruksgymnasiet där) ligger bara ett stenkast från E22. Det borgar för bra väglag…

Själv kör jag över skogen (via Tingsryd) dit - även om jag inte kommer just den här gången… - vilket ger sämre förutsättningar för bra väglag.

Mmia
0

Visste att man kunde lita på SYD, jättekul att det blir en vinterutställning. Tack Tack !! Kyss

Jag kommer Skrattande

icansson
0

Kul att det blir en vinterutställning i syd blir på min födelsedag med så det blir perfekt att man får göra det man tycker är roligt på sin dag:)

abbe75
0

Vad kul med en utställning på nära håll, jag kommer garanterat att deltaga med min två.

Moheda
0

Ja ska vintern fortsätta så här så tror jag nog att vi blir hemmaRynkar på näsan Är det någon som har koll på resten av syds utställlningar 2011?

Vill också ge en eloge till styrelsen som "fick till" en vinterutställning!!

SandraO
0

#12 Det är bara vinterutställningarna i landet som är ute nu, och då är syd en av dom. De andra kommer nog ut snart =)

Idag regnar det här i Kalmar, så vet vet? Vintern kanske inte blir så lång ;)

Moheda
0

#13 Hoppas vekligen att vintern blir kortCoolHatar snö och kyla!! Men håll ut snart vänder det och vi går mot ljusare tider igen, med pälsfällning och leriga hagar….

AnnaFagerell
0

Vintern sägs ju vara slut i slutet av januari men vem vet…

Leriga hagar jag jag sällan… och pälsen ramlar av sej själv

Medarbetare på djurskydd.ifokus

SandraO
0

Jo, hoppas jag hinner använda mitt vintertäcke bara ;) haha

Snö är verkligen inte kul, kan inte alls träna mina ponnys! Dock älskar shettisen snö :)

Hellre lera än snö, då är det perfekt att köra på grusvägarna ;)

veronica-olsson
0

Tycker det är kul att det blev vinterutställning i syd.

Vädret får man väl hoppas är bra så jag kommer i allafall.

Miica
0

Håller med de flesta andra! Kul med en vinterutställning. Jag skall verkligen försöka få tummen ur och iaf åka med två. Borde kunna gå att få in tre i transporten om man vill =)

AusaBausa
0

Åh vad kul med vinterutställning..jag ska absolut dit nära o bra. Har bara 6 mil dit..

blir att ta med Keso då eftersom både kelda o kefir är dräktiga…

Susan61
0

Var hitta man den informationen.Var r utställningen?

VeronicaP
0

#20 på SSS hemsida under utställningar

puckosbumbi
0

#18 du kan ju alltid få packa in min med Oskyldig

Miica
0

#22 jag vet ;) Haha. Vi borde kunna få ihop ngt!

puckosbumbi
0

#23, Klart! Första gången för oss båda ju

Miica
0

#24 blir ju de, extra spännande med andra ord. Får stå o kika på alla andra i mängder ;)

LLennartsson
0

Jag kommer ev. med Dehlfimia och Timoon-X :)

Stall Bråna

kuusou
0

Ska försöka ta mig dit Skrattande Har aldrig varit på en utställning ens så får se hur det kommer gå XD

En fråga, vet ej om min lille är full vaccinerad då jag väntar på hans papper, men då han inte var försäkrad så tvivlar jag på att han är vaccinerad, får man ställa ut även om dom inte fått alla sprutor ? Har vi tur så hinner han nog få 2 innan dess iaf.

http://minihingstar.n.nu

Hanna-D
0

#27 Finns inget vaccineringskrav på utställningar.