Vågar man köpa utrustning på e-bay?
Har sett mycket fina selar o annan utrustning till shettisar o minishettisar på E-Bay, men oavsett att det kostar frakt osv, har ngn erfarenhet av att köpa utrustning t ex från USA?
Jag har köpt både från USA och England på Ebay. Du kan ju kolla på säljarens feedback innan du lägger bud
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Jag har köpt en hel del utrustning från USA och det har fungerat fint.
Säger som #1 kolla alltid säljarens feedback och kontrollera att dom skeppar utom staterna.
Men räkna med att det tar tid att få över grejerna speciellt nu med de nya (ett par månader gamla) reglerna om transport av utrustning avsedd för djur. De har med smittskydd att göra.
Ja, det var ju bra att höra, jag hittade lite av varje, men sen måste man ju ta noga mått på hästen också, så man är säker på att det passar….
Kollersele är ju vad jag drömmer om
, men det har jag inte lyckats hitta i Sverige!

Har själv inte handlat från e-bay, men har flera vänner som köpt Linedancegrejor ( billigare än i Sverige ) , bilreservdelar mm och de har varit mycket nöjda. Enda problemet kan väl vara frakt-tiden. En viktig reservdel till bilen beställdes just när Askmolnet gjorde entre'…så den lagningen tog tid.