Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 440 ggr
AnnaLundin
0

gamla utställningsresultat

Är det så att man alltid har skrivit på bedömningsprotokollen i de fall en ponny blivit champion och vunnit titlar? Eller kan det finnas möjlighet att en ponny varit champion även om detta inte står på ett gammalt protokoll?

I höstas på Vretautställningen så var det någon (Ellinor J?) som nämnde att hon trodde sig ha blivit "slagen" av min Venessa i championat eller Bis-ring för länge sedan. Jag har nu äntligen satt mig och kikat igenom alla hennes gamla protokoll (Kyss) och hittar ingenting sådant antecknat på dem. Är det ändå möjligt att det kan ha varit så?

Finns det någon kalenderbitare som samlat utställningsresultat sen början av 90-talet (92-95 i detta fallet), dvs sen innan det började läggas ut på webben, som har lust att kika litegrann åt mig? Jag kan i så fall tala om vilka utställningar det har handlat om - för det kan ju enbart vara de gånger hon varit klassvinnare…

VeronicaP
0

Jag har varit med om att det inte har skrivits på bedömningsprotokollet

AnnaLundin
0

Hmmm….

Då återstår att se om det går att hitta någon som sparat gamla resultat… :D

PP
0

Kan iaf tala om att Venessa blev klassvinnare med 99898=43p på Strömsholm 1995. Domare var Torsten Jeppsson, Annika Strindgård, Håkan Ström, MMJ Broens, C Jansen och JGM Leijzer.

Dock blev hon slagen i championatet av Äppelbo Pingla som fick otroliga 1010998=46p (!) och med det sedan blev BIS.

Så då kan du stryka den utställningen från din lista. Flört

AnnaLundin
0

#3 TACK!! Åh, jag satt ju förut och funderade över VEM, dvs vilken domare som kunde stå bakom den krumelutten på protokollet… Ska genast anteckna detta ovan! (Fast Torsten fick nog inte vara med och döma henne, han har fött upp hennes mamma)

PP
0

#4 Det är ju mycket möjligt och väldigt troligt att han klev åt sidan när Venessa bedömdes. Det minns jag inte, skrev bara av domarna ur katalogen.

AnnaLundin
0

#5 Nämen vad säjer du! MINNS du inte det? Flört Det var väl ändå dåligt av dig att inte lägga just DET på minnet, för att kunna svara på en fråga 12 år senare…. Räcka ut tungan

Kris_J
0

I gamla Vår Ponny finns utställningsresultat också. Om tio år är det väl dags att ge ut en bok med alla champions, bis vinnare med flera. Det ska dessutom vara bilder på alla. Anna du kan ju börja nu när du ändå bläddrar på, för visst har du för lite att göra?Flört

Veritas odium paretFörvånad

dajmie
0

Anna ring Leif Larsson på Lunden i Brålanda, det är han som ägt henne, han har garanterat kvar resultaten, vi hade med oss Venessa till Holland 1994, då var hon två år gammal,  vi ägde henne inte men hade med henne åt Leif.

alvasens
0

Anna. När jag köpte Verry från Lunden fick jag med de protokoll de hade även en del på hennes avkommor. Du kan kontakta Stuteri Vithatt som äger Verry nu. Jag skickade med protokollen till dom, då kan du kanske få de som finns med där.

AnnaLundin
0

#8 och #9

Jag har fått alla hennes protokoll, även Certifikatet från Holland. Kyss Jag är bara nyfiken på om det ligger något i det jag fick höra i höstas, om det kan vara missat att införa championat i något protokoll….