Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 3336 ggr
[Teddy]
0

OT Facebook - sen då?

I förra tråden om Facebook skrev jag att jag inte var med där, men det var jag tydligen. Jag hade bara glömt det….
Nu har jag varit inne på min sida, jag har 9 vänner, och hur kul är det på en skala? Jag har sökt efter släktingar, efter klasskamrater, efter alla möjliga, men inga träffar.
De "vänner" jag har på FB är flera av de som skriver här. Och då är jag hellre här.

Så ni som är FB-frälsta - var snälla och tala om vad som är så kul med FB!?

AnnaLundin
0

jag har ärligt talat ingen aning

är med där, bara för att många av mina vänner är det. jag använder det bara som tidsfördriv, det finns en del kul quizzar där t.ex.

IdaS-A
0

Jag gick med för kanske 1 år sedan och tyckte det var urkul att få kontakt med massa vänner och släktingar, det var roligt ett litet tag. Efter ett tag skrev  man lik förbannat bara till sina vänner som man redan har kontakt med. Blev galen på alla vännerförfrågningar och vampyr grejer å allt vad det var.Avslutade medlemsskapet efter någon månad. Tycker Facebook är överskattat, opersonligt och har ni tänkt på vilken steril ful sida det är?

Äh finns mycket roligare saker att lägga tid på, shetlandsponnyer eller att träffa de man skriver med i verkligheten :)

zettan
0

Jag är väl en av dom som använder facebook dagligen. Yucker de är kul att ha kontakten med vänner man inte träffar så ofta.
Man gör massa roliga tester och vissa har små djur som de tar hand om inne på facebook. Mitt medlemskap kommer vara kvar i allafall

[Tjiwi]
0

#0 Håller med dig Marie, jag blev "lurad" av Cissi att vara med…..fattar inte heller vad man gör….är vi månne för gamla….?? Dessutom så kommer jag inte in längre för mitt lösen är fel-fast det är rätt….Oskyldig

JMax
0

har det oxå men är sällan där…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pheobe
0

jag har hittat jättemånga gamla klasskamrater som jag ej hört nåt av på 14 år så jag tycker det var ganska kul faktiskt.

Silenos
0

Jag har kontakt med drygt 20 av mina kusiner +deras barn på facebook. Ett enkelt sätt att hålla kontakt och visa bilder för varandra och så.

hermitage
0

spelen är roliga

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

VeronicaP
0

Jag är inn edagligen och umgås pratar och annat med mina vänner där , spelar lite poker osv .

Just nu har jag ju lite tiltje både här och på andra ställen ute i cyber rumden då något har hänt med min webläsare på min dator , mail kan jag ta emot men inte gå ut på wild web ;-)

Anna-72
0

Jag fattar inte FB heller. Tycker det är rörigt och jobbigt, men man har den liggande latentSkrattande Får ju något meddelande då och då…. Nej jag instämmer med någon av förgående skrivare att denna sidan är tusan så mycket bättre. Jag ahr blivit lite beroende av detta…. Innan kollade jag mailen först, nu kolalr jag här först!!!!

Annette
0

Varför skall man umgås med folk man tappat bort via Facebook? Om man hade velat umgås med dem hade man väl inte tappat bort dem Oskyldig.

Anna-72
0

Ja och så kan man undra vad de menar med att umgås…. Jag gillar bättre att träffa någon då och då, bara det inte blir för ofta. Så jag håller verkligen med dig #11

SofieN
0

#11 Egentligen håller jag med dig, man tappar ju kontakten av en anledning liksom. Fast jag tycker ändå att det är kul att höra vad gamla klasskompisar gör och håller hus nuförtiden.

Pheobe
0

#11 Kanske för att man inte var så gammal då man tappade bort folk? Flyttar man som jag gjorde då jag var 15 så tänker man inte på samma vis och sen kan det vara kul att se vad de har blivit som vuxna. Vissa blir inte vuxna och det kan vara kul se det me.

Jag tycker alla testerna på Facebook är roliga. Är inte där varje dag men flera dagar i veckan.

Sasser
0

Jag gillar facebook och är dagligen där.

740tjejen
0

Mina kompisar är lite blyga av sig och vågar inte komma och hälsa på så då blir det att man pratar med dom där. :) Men vill gärna ha fler hästintresserade vänner.

dajmie
0

Om ni vill återfinna klasskamrater kan ni gå in på Stayefreinds.

sanne
0

är inne på FB varje dag o kollar runt o "pratar" m folk man känner. fixar med lite olika saker o gör frågesporter o så:)

Maliiin
0

Man hittar ju vänner som man kanske tappat kontakten med och kan prata med massa å även få info om vad folk gör å så=) Ja tycker det är kul!

QuickStep
0

stämmer det att man inte kan radera sig från faceboook?

polgara
0

Jag är inne på FB nästan dagligen. Hittade tom mina halvsyskon från Finland där o nu håller vi kontakt.

[Teddy]
0

#19 Mina vänner som jag vill ha tappar jag inte kontakten med. Om det ska krävas en Facebook för att hålla kontakt med vänner är det inte mycket med vänskapen. Tycker jag.

UlrikaHalfvarsson
0

#20 Jo man kan avregestrera sig från facebook, men om du loggar in igen efter att du har avregestrerat dig så regestreras du automatiskt.

Jag är inne dagligen på facebook, Jag pratar med vännerna, försöker hålla kontakten men kompisar som bor långt bort, kollar på bilder, lyssnar på skvaller o.s.v inne på facebook.

plutten-92
0

Jag skaffa facebook någon gång under förra året men fatta alrdig riktigt men nu jäklar… nu går det nästan inte en dag utan facebook men jag tror de beror på att jag bor så långt ifrån min släkt och massa kompisar och då är facebook ett bra sätt att hålla koll på vad som händer.

Anna-72
0

Ok jag har blivit biten….. Jag har skaffat farmen och skördar och sår och bla bla….. fast vänner "umgås" jag inte mkt med… Har en jäkla massa för jag spelar diverse spel oxå haha. Fy tusan det är ju skit skoj. Snabb vändning här

susanne-s
0

Jag hittade dit idag för första gången pga en tjej här inne Flört
Inte för att jag förstår så mycket.

Dessutom hade jag massor med mail idag så "folk" som lagt till mig som sin vän… men på FB finns dom inte
Så jag har väl sumpat mina "vänner" Obestämd
Ska leta efter spel där inne, för det har jag inte hunnit med att se ännu.
Jag ska ge det en chans…

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Pyttis
0

#26 Jag har FÖRSÖKT "hitta dit" pga av en tjej härinne, hm, undrans om det är samma "pingla"Flört Vill ju bara kolla hur hon har det i det dagliga nu när hemsidan är bortaRynkar på näsan Ja, jag har "bråkat" på henneSkrattande

[Croneld]
0

Jag har kontakt med min syster som bor i Holland och kusiner som är utspridda i vårt avlånga land, samt en del vänner utomlands. Då är facebook bra!

sanne
0

#25 visst är det kul m farmtown ! mina barn sköter det mest åt mig.. sen finns Rock you pets.. oxå kul !!!

man kan lätt slå ihjäl ett par timmar på facebook

Anna-72
0

#29 ingen rör min farm…. hahaha de bara mobbar mig hela tiden. Säger jag är beroende och KNÄPP…..

Fast det är go avkoppling när man sitter här och som sagt farmen måste ju skötas som det levande hehe. Skojar bara, men jag tycker det är fantastiskt kul, från motståndare till älska det

[Teddy]
0

#28 Men måste det till en Facebook för att hålla kontakt med en syster?!?! Min bror bor i USA just nu, men vi har aldrig Facebookat till varandra….

Annette
0

Jag begriper mig fortfarande inte på Facebook. Jag är medlem men är aldrig där. Så ni som försöker få mig som vän där, det är inget personligt mot er som gör att jag inte svarar Flört. Facebook är bara inte min grej.

Mmia
0

#32 Håller med dig, har inte heller förstått det där med Facebook.

Försökt att gå in lite då och då men vet inte riktigt vad man ska göra.

Är det någon som kan förklara lite hur Facebook  fungerar ?

[Croneld]
0

# 31 Ja, det är ett bra ställe där vi kan prata gratis varje dag. Om det är facebok, mail, telefon spelar faktiskt ingen roll.
Men ringa kostar massor om man ska prata varje dag och så kan man lägga in bilder så man ser hur barnen växer.

Sasser
0

#26 & #27 Skrattande

OzzyochJag
0

Jag skaffade FB för att jag hittade en kompis i USA där, bara den saken var nog för att jag skulle regga mig. Sedan har jag hittat andra försvunna kompisar jag försökt nå i flera år.
Det mesta jag gör där nu om dagarna är att spela Rock You Pets. haha

Ahnna
0

Jag har kompisar över hela världen på Facebook, såna som jag har träffat på resor och annat. Eftersom jag är med i flera stora föreningar med medlemmar över hela Sverige, och några med medlemmar över stora delar av världen, så är Facebook ett enkelt sätt att nå ut till alla med bilder, kommentarer, erfarenheter och annat. Jag kan omöjligt träffa alla "på riktigt" regelbundet så varför inte träffas på webben istället? Jag har också lärt känna nya ansikten över Facebook, just för att vi är med i samma föreningar men aldrig har sprungit på varandra "live". Nu i helgen ska jag träffa ett par av dem på riktigt för första gången, vilket förstås är jättekul efter att ha chattat och mailat med dem i flera månader.

Men har man inga kompisar som har Facebook så är det nog inte så kul.

Jag använder inte Facebook till att spela spel och hålla på, annat än om jag är extremt uttråkad. Då kan jag syssla med quizzar och spel, men saker som Mafia Wars och sånt är jag inte intresserad av.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[Teddy]
0

Kompisar på FB och kompisar IRL är en himmelsvid skillnad tycker jag.

Ahnna
0

#38 Men om man inte kan träffa alla på riktigt hela tiden så är det väl roligare att hålla kontakt med dem över nätet än inte alls? Istället för att ringa runt till alla som man vill dryfta samma fråga med så kan man skriva en notis på Facebook och be dem läsa. På kort tid får man många synpunkter utan att anstränga sig.

www.stuteriprecious.se

[Teddy]
0

#38 Jag har i alla fall inte fler vänner än att jag hinner med att ringa/träffa dom IRL.

Ahnna
0

#40 Oki. Jag har runt 150-160 kontakter på Facebook så det blir en annan sak då.

www.stuteriprecious.se

stallostby
0

Till slut föll jag tyvärr också för grupptrycket!

Men jag tycker det är ok. FB är som sms till många vänner. Korta rapporter om läget. (jag trodde det var mer bloggande )

Förvånad att det är så få här som är med… Tänkte kanske upprätta en sida och dra ner på min dagbok…Lättare skriva korta meddelanden än långa utlägg…

AusaBausa
0

tycker med det är bra att hålla kontakten med gamla skolkamrater som man ej kan träffa längre pga avståndet o är ingen brev- eller telefonmänniska o på fb kan man dela med sig av foton o dyl för o se hur de har det…

sen snackar man ju med sina kompisar som bor nära med när man ändå är inne o lite släktingar som man inte träffar så mkt längre..tycker absolut det är superkul men förstår de som ej vill eller tycker det är kul m FB..smaken är ju olika;-)

Moheda
0

mina barn håller på med FB… jag håller till härGlad

okitok
0

Jag använder Fb nästan dagligen, har många vänner inom kaninavelsföreningen där och vi kan dela information och upplysningar med varanndra otroligt fort. Ser bara fördelar FB kontra Forum.

stallostby
0

Fick meddelande om att bloggen här kommer tas bort. Förstår det, såg att jag hade skrivit Gott nytt år….för två år sedan…

Varför inte skapa en blogg/logg sida på fb.

Tänkte kanske skapa en sida för mitt stall där man kort kan läsa om om vardagliga hästrelaterade saker samt andras hästintresserades vardag (med häst som huvudpunkt såklart). Där (fb) kan man ju också kort presentera sina hästar och fotoalbum. Alla samlade på ett ställe, lite gratis hemsida…..

Men då vore det ju trevligt om fler stuterier och andra hästnördar ville bli ens vän..Glad ps!! Det ersätter verkligen inte detta forum som ju mest hanterar fakta och information!!

SannaHolmgren
0

Jag gick med i facebook för länge sen. Använde det aldrig och avregistrerade mig. Gick med igen förra våren för att få tag i en person som olovandes använde en bild på på nätet på min dotter när hon red, och fick dem att byta ut bilden. Sen har jag inte använt fb tills för ett par veckor sedan, då min mamma hade lagt upp semesterbilder där som jag ville se. Sen tyckte även hovslagaren att jag borde vara där lite oftare, för det var visst där som "allt körintresserat folk" samlade ihop sig och hittade på saker, resor, träffar, sålde/köpte saker under perioden då det är lågsäsong för körning med häst. Och en fototävling som jag följer röstar på sina bidrag via en fb-sida. Vår lokala ridklubb lägger ner sin hemsida snart och skapar en fbsida istället. En kompis som "proffsbloggar" har vissa röstningar via en facebooksida. Nej, jag är inte särskilt intresserad av fb ändå, men jag har det iallafall och använder det om det krävs för ovan nämnda saker. Brukar sällan acceptera vänförfrågningar och accepterar aldrig andra förfrågningar. Kommenterar mkt sällan och skickar privata meddelanden ännu mer sällan