Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 399 ggr
rebeccajansson
0

Högsta utställningsresultatet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är väldigt inresserad av det här med höga utställningsresultat. Känner till tre russhingstar som fått 45p Fanér 553, Komet 338 och Hadar 539 men hur är det på shettisfronten?

Hanna-D
0

Almnäs Flis har väl fått 47 poäng på en lokal ponnyutställning (Rättvik?). Kan inte delpoängen.

Cattis
0

Capone Fire likaså väl, på Elmia 2000 på Milleniumutställningen.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

alvasens
0

Capone Fire och Willeke v.d Kemp har båda fått 47p.

dajmie
0

Wileke v,d Kemp har fått 47 i Nossebro, 1010999, 1977 fick ett halvblod 47p på Premieringen, tror hon hette Falsette, det rekordet står än på premiering, var Blomqvist eller Kjellander som dömde henne.

PP
0

Det som var lite kul i Nossebro 96 när Willeke blev BIS på de 47 poängen, var att BIM blev Kanteborgs Sprite på 1010988=45 poäng ochatt Willeke då hade hingstfölet Kanteborgs Sir Williams e.just Sprite som blev nästbästa hingstföl med 39 poäng. (Han finns väl nu i Norge som avelshingst..?) Det blev ett riktigt familjekort vid fotograferingen av BIS och BIM. Flört

Domare var britterna David Kay och Steven Strang tillsammans med Torsten Jeppsson och Inga-Lill Hoveklint och det var många höga poäng under dagen.

Hanna-D
0

#4 Vet du om det är samma Falsett som är mor till de godkända hingstarna Brilliant 663 och Refaat 783?

dajmie
0

#6 Jag kan kolla upp det i stamböckerna, har några sådana, om jag kan hitta dom.

Annette
0

#6. Japp.

AnnaLundin
0

#6 Det är den Falsett, ja.

Kris_J
0

Williams & "Kalle" är exporterad till shetlandsöarna liksom Seagrams. Bilder och berättelser om de förstnämda finns här:

http://www.shetlandponystudbooksociety.co.uk/article02.html

Tänk att tre travare hamnade där!

Veritas odium paretFörvånad