Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 547 ggr
Midlingur
0

Växande hästar

Jag tycker vissa unghästar ser lite taniga ut, men upplever aldrig att shettisar ser ut så när de växer. Vad är era erfarenheter? Är det vanligt att en shettis magrar av lite när den skjuter i höjden?

VeronicaP
0

Jo det kan hända att shettisar också magrar av när de växer , tycker faktiskt det är lite mer vanligt på hingstarna då de rör sig mer än stona gör .

Midlingur
0

Okej, då är min lille Hilfiger inte onormal. Han har växt som en tok nu den senaste tiden och blivit lite magrare. Avmaskad, givetvis ;) och står på fri tillgång hösilage. 2-3 cm de senaste månaderna!!

Milla
0

Min påven har också sett tunn ut men han har också växt, Viking har och ser rolig ut då han växer som bara den, dock har han klarat av att hålla vikten

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Puzzel
0

Jag kan ju bara jämför med hur Puzzel sett ut under tiden men hon har också magrat lite men tror nog hon också växt en del såg det på täcket som hon hade igår de va för stort när jag köte det i december nu är det för litet, 85 cm och fleecen hon hade under var lagom 95 cm så hon måste ckså växt en hel del, anledningen att hon hade täcke igår var att hon duchats med lopp medel.

Midlingur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Hilfiger ännu smalare och ännu större. Är det bara att vänta ut honom? Eller ska jag trycka honom full med kraftfoder? Han har växt cirka 4 cm på 4 månader…

Midlingur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en bild.

millus
0

Jag har varit orolig för min lille Spender för att han inte ökat i vikt på länge…Men det är kanske inte så konstigt för häromdagen visade tumstocken att han växt hela 5 cm på höjden sen i december, alltså på bara tre månader. Jag har dock bytt ut krossen mot krafft och nu får han 0,5 kg krafft groov per dag+ 5 dl lucern och fri tillgång på vanligt hö! Senaste veckan har han gått upp 3 kilo:)

//Camilla=)