Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 913 ggr
Margareta
0

Snösulor

Nu kom vintern och det är dags för hovslagaren att komma nu på torsdag.

Vi har inte haft snösulor  den här säsongen (till glädje för hovslagaren) och nu kommer vi att be om det… (till sorg för hovslagaren…)

Hur gör ni?

Numer pensionär i Nynäshamn

Annette
0

Mina är oskodda.

Cattis
0

Alla är oskodda.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Wippen
0

Här har båda snösulor och broddar

Charlotte-Aveback
0

#0: Alla våra är oskodda men sedan så arbetas de å andra sidan inte heller … Hade de t.ex. blivit ridna så regelbundet och proffsigt som era så hade de nog också blivit både skodda, sulade och broddade!

Lulan
0

snösulor och broddar!

ElisabethA
0

Har bara broddar på Gardenia. Funderade på att sätta på snösulor, men har inte hittat några som är små nog Fundersam

Var köper ni snösulor som passar shettis?

CarinaA
0

Har förmånen att var skokunnig, så när det blir snö så tar jag av skorna, sen läggs de på när det blir mildväder igenRäcka ut tungan. För att pulsa i snön så behövs ju inga skor men normalt sett så kör jag min shettis 15-16km 2-3 dagar i veckan på varierande underlag o då behövs det ju skor !!

Hanna-D
0

Skor med brodd utan snowgrips. Tanken är bra med snowgrips men de rör sig ibland lite i sidled och har gjort att ett par av våra halvblod blivit ömma av sömmarna så vi väljer att inte ha några snösulor.

#6 Du skulle sagt till när du var här! Vi har massor som du kunde fått. Har inte din hovslagare?

ElisabethA
0

Då var det inte aktuellt med snösulor *hehe*
Gardenia är enda shettisen min hovis skor så han har inga och de jag frågat häromkring som har shettis vet inte var det finns att få tag på så små.

Hanna-D
0

#9 På travbanan då? Finns ingen skoaffär där?

ElisabethA
0

Skoaffär finns, men de har inga snösulor strl shettis och verkade inte så pigga på att ta hem heller…   

Nåja, nu blev hon skodd i fredags och nästa gång det är dags att sko hoppas jag att det inte behövs snösulor…

susanne-s
0

oskodda!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Margareta
0

Vi har aldrig haft snösulor speciellt för shettis. Vår hovis kapar till från större storlel och de har alltid suttit jättebra utan glid eller problem. En enda gång på alla dessa år har vi haft en tappsko.

Tilläggas bör att vår hovis inte gillar att sko shettis med snösulor, men jag MUTAR honom och han får bra betalt och då gör han också ett utmärkt arbete.

Snösulorna är helt nödvändiga om man skall fortsätta köra och jag är glad att hon fick dem även i år eftersom det blev vinter i år också…

[Anna-N]
0

Har aldrig haft snösulor. Alla är barfota. Iof fastnar det rejäla snöklumpar där också om man ska ut med pållarna, men det brukar hjälpa bra med lite matolja, när det är som sämst.Flört

floran_pro
0

skor med brodd. de bygger inte så mycke när de travtränas. Ett tips klipp ut av glasslock och tryck fast när du kör.

Ingela.C
0

Oskodda

Sofia_Schultz
0

#15 Trycka fast "i" skon då eller? Verkar smart! men sitter det verkligen på plats?

floran_pro
0

just de tryck fast. visst kan man tappa någon ibland . men det funkar bra.

Sofia_Schultz
0

#18 Tack för tipset! Låter helt klart värt att prova!

Murre_Uddiz
0

Skor här (på de som rids) ! ;) Broddar och gummigrej :P

ZABA
0

Den som motioneras har skor, snösulor och brodd runt om dygnet runt överallt.

Margareta
0

Trycka fast glasslock har vi inte testat, men nu är det slut på säsongen och hovis kommer och tar bort snösulorna på tisdag.

Broddarna är borta för länge sen.

Nu är det vår!!!!