Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1933 ggr
Sherlock
0

Körträning i Skåne

Lördag 29:e januari, kommer Susanne Ankermark till Tågarps RF i Annelöv, för en kurs i Körning/tömkörning. Anläggningen ligger mellan Saxtorp och Kävlinge, c:a 1 mil söder om Landskrona. http://www.tagarprf.se (Obs!p.gr.av bortrest webmaster är det ett gammalt datum på körkursen på websidan)

Susanne har vunnit SM i körning 3 gånger med sin D-ponny Windy Boy Rocket, startat i två VM, ligger fn. på 12:e plats i världsrankningen, enbet ponny. Se: http://www.ankermark.se

Susanne har haft träningar i Tågarp 3 ggr nu. Det är många som tömkör, men vi har bara 3 körekipage, (shetland )och vill gärna bli fler! Naturligtvis är du välkommen även med större ponny/häst. Körning 1 timme 300:- Tömkörning 30 min 150:-, sen delar vi på Susannes Resekostnad. På gr av vädret är vi i ridhuset. Första gången du kommer bjuder Tågarp på ridhusavgiften, annars kostar det 50:-

Sugen? Först till kvarn….Sista bokningsdag 25:e januari. Kontakta Berit Lagerwall 0739-68 55 18 eller bewald@home.se Eller Maggan Christensen maggan.christensen@edu.kavlinge.se

Ninnii
0

Å det hade ju vart jätte kul! Synd att man bor så långt bort bara.

Kommer ni annordna fler träningar i vår? Man kanske kan komma nång gång om det finns nånstans man kan sova över för både människor o ponny.

Milla
0

Du är mer än välkommen hit här om du vill, vi har plats till både häst och människa och vi bor 15 min körväg bort från ridhuset

Ska höra med dottern om hon är intresserad.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Sherlock
0

#1 Vi har även bokat in 19:e febr. och 12:e mars!

Du får gärna låna min vagn om den kan passa.

#2 Snällt av dig Milla!

Ninnii
0

#2 Men herre gud vad gulligt av dig!!!!

#3 Jag ska kolla läget lite om det är något datum som skulle kunna funka för oss.

Jag har en blivande tre åring som jag håller på och kör in. Jag vet inte om jag kommit så långt så jag kan köra helt själv, men man kan väl tömkörs träna för henne? Vad har du för vagn? Min Lissan är gasnka stor runt 103cm. Skulle din vagn passa henne tror du?

Sherlock
0

#4 Kör den med 88cm ponny. Skaklarna är 135cm. Du kan ju komma o tömköra. Du behöver göra mycket arbete med linor o släpa innan du kan sätta henne för vagn.Men sånt har jag också här.

Var bor du?

Ninnii
0

#5 Jag bor i Axvall, i Skaraborg.

Hon är satt för vagn ett ganska många gånger och det funkar jätte bra, hon tycker det är det naturligaste som finns. Men jag har fortfarande min sambo som får springa brevid och hålla i en longerlina. Jag har inte vågat släppa den än i fall det skulle hända nåt. Är lite rädd för det. Fast jag hade säkert redan kunnat köra själv men jag är lite feg av mig och vill känna mig trygg. Jag vill känna att man kommer till det där när det känns, nu är det dax. Det är så många som har berättat sådana hemska saker som har hänt dem, så då blir jag osäker och vill inte att det ska hända mig nåt.

Sherlock
0

#6 Låter mycket förståndigt. Du får som sagt låna min vagn, tror den kan passa.

Aribigga
0

Det låter intressant, men inte förrän de lite senare datumen. Kan se om jag dyker upp då.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Sherlock
0

#8 Du är välkommen.

Sherlock
0

#1 Skrivit fel - Susanne Ankermark har vunnit SM 4 ggr och Windy Boy Rocket är en C- ponny! Ursäkta Susanne!

Sherlock
0

PuttTungan ute