Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 711 ggr
paparatzi
0

DNA slopat!

Visst är det väl bra märkvärdigt att att dubbelmoral ska ta sig uttryck överallt, Cattis låste föregående tråd ca: 40 min efter får en person skriva ett inlägg med påståenden som inte kan besvaras av nämda personer.

Jag gillar inte när man går ut med rena lögner, det är upp till var och en att gå in i webstamboken och läsa under PP, vem kan sedan säga  att han ej verkat i aveln i Sverige något år? Vilket år menar ni att  hingsten skulle varit utleasad till Holland?

Lås gärna trådar men dra inte in samma orättvisa hyckleri bland vanligt hederligt forumfolk.

Cattis
0

Visst är det väl märkligt när man kan komma med så kallade fakta, som egentligen är rena påhitten av en person som uppenbarligen inte vet vad den talar om!

AC hade fönstret öppet redan och satt och skrev då jag låste. När hon publierade sitt inlägg var jag inte ens på plats. Har man rutan öppen, så kan man skriva trots att det är låst. Till och med en vecka efter om man låter rutan vara öppen så länge utan att starta om sin dator. Så anklaga mig inte för saker du inte vet ett enda dugg om.

Skaffa dig info om hur det fungerar INNAN du anklagar mig för saker.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

paparatzi
0

#1 Ha! det var även andra som hade sin ruta öppen och inte gick det för dom att publicera, skit samma för det går inte att diskutera på lika villkor.

Du kan väl istället ta fram fakta om när PP skulle varit leasad tillbaka till Holland? för det är rena lögnen.

Vilken av lögnerna väljer du att tro på denna gång?

Cattis
0

Haha! Lögner? Om det är så att jag missat eller är felinformerad om PP att han har varit i Holland så visst, men det gör det inte till en lögn. Att LJUGA är för mig ngt man medvetet gör, fast man vet att det är annorlunda.
Har jag fel kan du ju kanske informera mig om det din källa låtit dig veta istället för at tanklaga mig för att ljuga. Eftersom källan själv inte "kan". :-D
Så visst, jag kan ha fel i det, jag kan ju kanske ha blandat ihop det med Jolly vad vet jag.
Jag tycker dock ändå att det är dubbelmoral att man godkänner ett 20-tal söner efter honom som sedan används. Jag tycker det är konstigt att det är okej isf.

Sluta nu upp med dina anklagelser och för en sansad diskussion inom ramarna för sajtens Skrivregler, det är det enda som begärs av dig. Och av alla andra.

/Cattis

Cattis
0

#2 Det är inte skit samma. Jag vet hur det fungerar och det vet inte du. Eller är du plötsligt insatt i systemet och hur det fungerar här? Det tror jag dock inte att du är. Hade ngn annan skrivrutan framme så skulle de också kunna skriva, genom att klicka på publicera. Hade de laddat om sidan, så försvinner skrivrutan då tråden är låst. Enkla fakta.

Jag ombad alla att starta nya trådar i de olika ämnena där man ändrar sin ton. Det du då gör är att starta en tråd som heter samma sak, men där innehållet gäller att jag skulle ljuga och att man nekar er att diskutera. Det går inte ihop med det jag skrev som avslut i de båda trådarna. Men man ser kanske bara det man vill. Nu får det vara slut med otrevligheter, från alla håll.

/Cattis

paparatzi
0

#3 Min källa är NSPS våran Webstambok och goda kontakter på medecinska centrat för avelsgenetik offentliga handlingar styrs ej av enskilda personer utan det ligger i var och ens intresse att ta reda på fakta.

Jag har alltid följt forumets Skrivregler, så länge man inte kan plocka fram konkreta fakta om vad jag brutit emot för regler, då är det endast egna insinuationer som spökar.

Jag håller med dig Cattis att det är dubbelmoral att man godkänner söner men dessa var redan godkända då PP fick sitt blåa brev, då det var många i dåvarande styrelse som hade just avkommor efter samme hingst beslöts det att man tog bort hingsten men godkände inga fler avkommor.

Jag tycker PP var en toppenfin hingst, men jag tycker även att Mustang V Bunswaard också är en toppenfin hingst…

paparatzi
0

#4 Du har rätt jag kan inte argumentera när det kommer till datorgrejer….du vinner den diskussionen plätt-lätt

Cattis
0

Vad har Mustang med krumma föl att göra? Nu blandar du in helt andra saker i diskussionen.

Jag behöver inte insinuera, utan bara läsa innantill i olika trådar.

/Cattis

paparatzi
0

Jag vill veta vilken år PP skulle varit utleasad till Holland, det tycker jag man ska ha rätt att få veta, då detta påståtts och dessutom av en person som kräver att man ska komma med fakta då man blir ifrågasatt.

paparatzi
0

#7 Mustang har ingenting med krumma föl att göra, men jag nämde bara han som ett ex då vi alla gick miste om en så fin hingst pga dubbermoralismen.

Cattis
0

#8 Läs #3 igen. Där framgår tydligt hur jag bekänner den hemska sanningen = att jag kan ha haft fel. :-)
Eftersom jag trodde mig minnas detta, gjorde jag misstaget att inte kolla upp det först - för jag trodde det jag mindes var rätt. Jag står absolut för att jag mkt väl kan ha haft fel, så larva dig inte med att utkräva årtal när jag redan berättat att jag kan ha haft fel. Hur skall jag kunna ge dig ett sådant om det inte var så.

/Cattis

Cattis
0

Jag ger dig nu ett nytt försök att starta trådar innehållande diskussioner om sakfrågor och inte sådan här pajkastning. Denna tråd låses NU! Lyckas du svara mer i denna tråd, beror det på att du redan haft rutan öppen :-D

Observera, jag LÅSER den bara, jag tar inte bort den för att försöka mörka detta misstag jag gjort ang utlånandet till Holland. :-P

/Cattis

Inlägget är låst för nya kommentarer