Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1672 ggr
VeronicaP
0

utställnings regler 2011

Är det bara jag som såg att det helt plötsligt igen stod att hästar som tränade/tävlades var de som fick vara klippta.

Kan det vara så att det var fel på förra årets och att de som inte fick poäng borde fått de i alla fall om de hade intyg om att de tränade sina ponnyer ?

SaraDoos
0

jag fattade det som om att det ändrats igen. Läste utställningskrönikan, där står lite om nyheterna.

VeronicaP
0

#1 ok jag läste bara utställningsreglerna :D synd om de som visade förra året då i alla fall

Aribigga
0

Det känns ju härligt att de som bestämmer har tagit åt sig av kritiken i alla fall :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

VeronicaP
0

#3 Ja verkligen :D

VeronicaP
0

Såg även att fölen måsta vara minst en månad gammla innan de får visas på utställning , innan har de inte stått något om ålder på fölen

Moheda
0

jag är nöjd över att de 3-åriga valackerna har en egen klassTungan ute(tyckte hon som hade en -08)

VeronicaP
0

#6 De hade jag missat , men däremot såg jag att alla hingstar ska gå i samma klass 4 år och äldre

AnnaLundin
0

#7 - att valackerna går ensamma, med tidigare åldersuppdelning, är väl egentligen bara en följd av att alla hingstar visas tillsammans…

Annette
0

Såg att mitt förslag ang kvalificering för unghingstar till championat gått igenom Glad.

Miica
0

Hur är de nu? Får hästarna vara klippta eller inte? Har en som är klippt, som jag egentligen gärna hade visat nu..

cinna
0

"…Endast tränande/tävlande ponnyer (intyg krävs) får klippas för sitt välbefinnande."

*Jag* tolkar detta som att kan du ta med ett intyg från din tränare så är det ok att visa en klippt ponny.
Träna behöver väl ändå inte mena att man måste tävla. Tävlandet är ju bara det som förgyller vardagsslitet lite. Flört

Någon som var med när den här regeln skapades kanske kan tala om om jag har rätt i min tolkning?

Miica
0

För ponnyn jag har tränas typ 4 dagar i veckan o ca 6 km per gång i ganska bra tempo. Men frågan är hur jag ordnar med intyg?
Jag står som tränare på hästen inför travet (dock är han för gammal nu), men har en travtränare för stor häst som kan skriva intyg?
Men vad skall de stå?:P

susanne_n_
0

Hej,

har en liten fråga som ni kanske kan hjälpa mig med :)

Har en hingstunge som blir ett iår. På nåt ställe har jag läst att alla hingstar skall vara tränsade på utställning och på ett annat att de skall vara det från det året som blir två? Vet ni vad som gäller?

susanne

VeronicaP
0

# 13 Du behöver inte ha träns på en åring

susanne_n_
0

Vad bra, tack! ;)