Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 413 ggr
[randi]
0

unghäst

jag har min shettiskille som är 10 månader i ett stall i närheten av mig tills jag har byggt färdigt mitt stall. Jag har hållt på med honom ett tag och han är väldigt trevlig att syssla med. Han böjrade bli konstig för c;a 1 vecka sedan, försökte bitas samt stegra sig mot mig ock slå med hovarna. I förrgår fick jag reda på att stallägarens lilla dotter på 10 år hade suttit på honom. Jag har fått börja om från början och han börjar få lite förtroende igen för mig. Nu är jag lite orolig att det kanske har hänt något med honom, och hur han skall reagera den dan man börjar att köra in honom. Kan någon ge mig ett råd, eller är det bara jag som är fnoskig?

Cattis
0

Har stallägaren givit sin dotter tillåtelse till detta?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Fiona
0

förstår om han har tappat förtroendet när den lilla ungen gjorde så..Man kan väl ringa vet ifa man är orolig för de har hänt nått med ryggen på han, annars är de väl bara vänta och se/testa!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[randi]
0

#1 nej hon var ensam med sina kompisar. Det var väl en ide om att spela viktig inför kompisarna. Jag talade om för henne att man inte gör så.

PP
0

Alltså det skulle ju kunna vara hormonerna som gör honom bråkig oxå. En liten hingst med vårkänslor…

Fast fick jag veta att en tioåring suttit på min bebbe hade jag fått fullkomligt spel! Förmodligen satt mej själv på ungen i fråga - eller ännu hellre placerat min storvuxna sambo därpå. Flört

jecki
0

Det kan som sagt vara att han börjar bli könsmogen. Min lille är oxå 10 månader och det har hänt  1 gång att han har klättrat på mig. Men han vill gärna resa sig emellanåt.