Söker syntetbett
Är på jakt efter ett syntetiskt/gummi/happy mouth bett i stl.8,5. Gärna rakt. Finns det öht så små..?
Det minsta jag själv har lyckats spåra upp är Globus softbit som finns i 9,5.
Ja det finns så små. Fick hem ett bett idag faktiskt i storl. 8,5 som jag ska prova på unghingsten. Det är från Fällfors Friesergård och kostar 87 kr. Ser jättebra ut och så är det små ringar som jag ville ha.
Adress: Selar.se

HM jag har ju ett rakt syntet bett från globus som faktiskt passar kanon bra på shettisarna , men jag kommer iof inte ihåg om det är 8,5 eller 9,5 men jag vet att jag brukar ju ha 8,5 i vanliga fall men även om detta skulle vara 1 cm större så passar det kanon

#1 Är det ett sånt nylonbett du köpt? Sånna har jag, men törs inte använda annat än vid visning vid hand. Har hört flera som råkat ut för att de gått rätt av… Är ute efter ett bett till tömkörning/körning så helst ska det vara metallkärna. Fast det var jag ju inte tydlig med från början.
#2 Är det ett sånt som på bilden? De finns (numera) bara från 9,5. Fast jag skulle ju kunna klämma på ett gäng bettskivor…
Novabett finns i 9,5. Sägs vara liten i storleken, dock ingen metallkärna i.

#3 Nej det är inget sådant som vi har , om jag bara kunde komma på vd de heter , de har varit kanon och alla hästarna gillar det , vet många som tävlar med det men de globus stångbett finns ju med stål kärna

#6 Hm, kan det vara ett sånt med äppelsmak? Tror de heter Happy Mouth. Isf blir jag lite avis, för de har jag bara hittat i 10,5. 
Jag hittade också bara ner till 9,5. Ett muffbett med äppelsmak och ett gummiklätt.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.