Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 417 ggr
Sasser
0

GODMORGON Söndag 25:e Mars

Sommartid…. det slår ju aldrig fel att man då skall ut och jobba. En timmes nattsömn fick man bjuda på:) Men det känns ju som det iaf är vår på väg. SKÖNT!

Har jobb att vänta på fram till 17. Sen skall hästar köras, så kvällen blir sen. Ha en skön dag allihopa!!

sanne
0

God Morgon

Idag har vi helt underbart väder !!! vi ska börja löshoppa m Loni i dag, ska bli lite kul o se hur hon tycker det är.

Annars är det väl en vanlig söndag, tvätt… o pojkarna har fotbolls träning, tror jag ska rida en tur också.

Ha en bra dag.

ElisabethA
0

God morgon!

Underbart väder här i Skåne :o)
Ska ut och köra Gardenia en sväng. Hon har inte blivit körd sedan vi kom ner till Skåne och hennes överskottsenergi börjar gå ut över de andra nu Oskyldig 

Annars blir det läsning hela dagen inför tentan på fredag…

Hoppas alla får en bra dag!!!

Pyttis
0

God morgon!

Här är det "mjölkvitt" ute med -2!Skrikandes Var lovad en stooor sol här!Fundersam Klockorna = framdragna så det inte missas någonting, idag blir det "som vanligt just nu" = renoveringssvängen, hinns inte med något annat alls.

Daladis
0

God morgon! Här är det underbart vackert väder och lite fruset så man slapp klafsa i lervälling när jag gick ut med hästarna. Ska bara njuuuta av det vackra vädret idag, ta promenader med hundar och hästar och ha en skön vårdag.

Ha en skön söndag alla! //Erica

Annette
0

God Morgon!

Jag har haft hästutsläppare på morgonen, så får en gångs skull har jag haft sovmorgon. Det var inte så dumt.

Nu är det tänkt att jag skall städa under dagen. I eftermiddag och kväll blir det stallet.

Lauth
0

God Förmiddag får väl jag säga då=)
Solen skiner, alldeles underbart, ska dra mer päls på ponnyerna, dom som ska till Rockelstad har förtur.
Men först får vi väl se om jag får igång bilen. Hon är lite lynnig nu igen..

VeronicaP
0

Morrn morrn eller nåt ;-) Här är strålande sol 14 plusgrader och vindstilla , helt underbart.

Vi har alla redan varit ute med Paztelle (halvbodet) som håller på att ridas in, sen så ska vi hinna någon mer innan Millan dyker upp här idag.

Cattis
0

God förmiddag!

Ingen vidare väder och ingen vidare start på denna dag för övrigt heller. Två av mina barn satte i natt igång att kräkas hej vilt… :-(

Jag är helt förbryllad över vinterkräksjukans skumma förlopp. Vi hade ju precis varit okej i nästan 48 timmar, och så insjuknar två till plötsligt utan förvarning. Så i natt har vi sprungit med hinkar, sköljt ur desamma och städat toaletter. Jag är så TRÖTT!
Men det är inget emot hur barnen mår, de är helt utslagna stackarna. Så det blir sjuklingar hemma även kommande vecka. Suck.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Puzzel
0

#8 Usch ja denna förbaskade vinter kräksjuka, hoppas ni mår bättre snart.

Här har vi troloigen fått vattkoppor eller något annat, mellan sonen har små prickar med en liten blåsa i på bröst, rygg o ansiktet + armarna först när jag såg dem i ansiktet tänkte jag svikoppar då en sitter i läpp kanten så det blir att hålla koll på honom o han är så arg för att han inte får gå ut o leka, idag är sambon ute o kollar bilöar hela dagen igen så får se om jag hinner ut en sväng till Puzz i kväll, mina kära svärföräldrar o sambo tycker jag ska göra mig av med Puzz hon tar ju så mycket tid och sambon ska ju inte behöva sitta "barnvakt" jisses sitter man barnvakt åt sina egna barn visste inte jag men men man lär sig någe nytt jämt. Ha en fin dag alla glada människor o krya på er alla ni med flusor, förkylningar o kräksjukor.

AusaBausa
0

God middag! Här är strålande solsken o längtar efter en ridtur men gubben jobbar o har ingen barnvakt… ska också strax på barnkalas m minstingen så det blir fullt upp utan hästar i dag. Tröttheten efter skidresan sitter kvar så man är lite på halvfart  men det ordnar väl upp sig senare under veckan…

Ha en bra dag.

Tigrou
0

God eftermiddag!

Nu har jag också åkt på ett fall med vinterkräksjukan min son på 1 1/2 år kräks. Då detta är mitt första fall någonsin så tar jag glatt emot tips om hur man ska gå till väga. Jag bara säger bara det, tur att det bara är ett barn det har redan blivit två maskiner tvätt. och fler väntar väl….

Jag vill verkligen inte bli sjuk då jag ska rida monté lopp imorgon.

Det känns som om du Cattis är expert på denna sjukdom….. Har du något super tips?

Cattis
0

#11 Man kunde ju tycka att jag borde vara det eftersom detta är andra gången i år vi fått den. Men tyvärr, jag blir lika förbryllad över förloppet hela tiden.

Se bara till att han dricker lite och ofta. Var inte för snabb med att ge välling eller annat så magen hinner repa sig. Köp majsvälling typ (om han ännu dricker välling) och he lite av. Köp yogurt, typ Dofilus och ge ngn sked då och då. Bara så de får i sig lite. Jag gjorde bort mig gång på gång då Tilde var som sjukast och febrigast o gav henne en flaska vatten att dricka. Typ 1 dl. Den kom upp direkt… Men med de där små är det ju jätteviktigt att de inte torkar ut, så ett par klunkar/skedar vatten eller ngt då och då.

Tvätta händerna! Håll rent hela tiden, byt lakan o sånt hela tiden. Efter dusch, släng handdukar i tvätten. Det fiffiga med den här sjukaan är at tden inte drar sig för att återsmitta samma personer ganska direkt igen om man inte passar sig. Jag och Jani (maken) åkte förra gången på det dubbelt upp. Troligen pga att vi var de som hanterade alla kräkningar och tvätten som kommit emellan. Så massvis med extra hygienåtgärder!

Du klarar sig säkert i morgon :-) Men sen i övermorgon vete tusan. Enligt smittskyddsinstitutet så är det smittsamt upp till två dagar efter att man frisknat till, och sedan är inkubationstiden från smittotillfället 12-48 timmar. Det har varit ganska precis så här. det går tre-fyra dagar, sen kräks nästa. Ingen hit!

Den äldsta dottern här har inte sjuknat alls, vare sig denna gång eller den förra. Men nu ligger hon och "vilar" mitt på dagen - så jag tippar att även hon har lite skoj framför sig. Hon är tack och lov 15 år, så jag tvivlar på att jag behöver sitta med en hink hos henne i sängen iaf. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Riktigt underbart vårväder i Uppsala idag! Vilket bra humör man blir på :-) Att sitta ute i hagen hos djuren är det som saknas i sånt här väder… Har bytat däck på bilen i em, trodde jag skulle få hjälp av min bror men så blev det inte. Bilen ska iaf vara redo nu inför nästa veckas tur till Skåne. Så härligt det ska bli att komma hem till djur och vårbruk!

Pluggandet går sakta framåt och förhoppningsvis så hinner jag med ytterligare en del under nästa vecka som jag därmed slipper under lovet. Efter att fått reda på att förra fredagens tenta gick kanonbra så har nya krafter infunnit sig :-)

VeronicaP
0

#11 Vi använder mycket klorin under den tiden någon kräks här , jag tvättar mina händer i klorin varenda gång jag varit nära barnen *S* men peppar peppar har jag klarat mig , man kan även äta krydpeppar/vittepparkorn ca 12 st så klarar man sig oftast rätt bra själv