God Morgon 26 mars
Frost ute. Typiskt, jag plockade undan vinterkläderna igår.
Det har varit en vandrarnatt, mellan ungarnas sängar. Tur man kan flexa på morgonen.
Denna vecka är det teorivecka på ridskolan. Göran Åkerström har en föreläsning i kväll. Det skulle vara roligt att lyssna på den, men jag vet inte om jag får ihop det med resten av sysslorna idag.
Morrn morrn
Genomförkylt var det här
. Fast varför klaga, jag fick ju vara på jobbet HELA förra veckan
. Minstingen och jag hackar och hostar, stora tjejen klagar över ont imagen, så va sjutton, en unge mer eller mindre hemma…
Är iallafall jättenöjd med helgens kurs hos Ronny Åman, det verkar som om jag och storpållan äntligen funnit varandra
.
morrn morrn sol och kanon väder idag också.
Gud så trött jag är idag, känns som om jag skulle behöva sova flera timmar till.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

god morgon. solen värmer skönt här nere i skåne. äntligen frisk nu.
God morgon!
Frost som fortfarande ligger kvar och 1 minusgrad. Men men, det ska ju bli soligt och varmt senare idag så man får väl glädja sig åt det
Idag är det trav igen så hela kvällen vet man ju vad man gör i alla fall. Jag är så glad idag! Vi var och ridtränade Jack i ridhuset igår och det gick superbra. Han är så duktig vår lille Jack! Träningen fortskrider ända fram till dagen D. Fick även ett jättekul besked igår som jag offentliggör framöver.
Amor vincit omnia 
God lunch!
mmm vilken god köttfärsås jag gjorde till lunch idag. Sonen ville inte äta så mycket men inga fler kräkningar sen i går vid 5 tiden han åt välling som vanligt igår och sov hela natten kanske vi klarade oss från den riktiga kräksjukan?? fortsättning följer han får ialla fall vara hemma idag och imorgon. I kväll ska jag rida montélopp igen det var ca 2 år sedan sist det är först nu jag känner mig redo både vikt och konditionsmässigt. Dessa graviditetskilon har varit svåra att få bort men jag är en bra bit på väg nu. Gubben kör lopp nu under dagen så han ser jag inte förren i kväll när jag kommer hem snacka om dålig planering tur att vi har två bilar och två hästkärror.

God lunch!
Här har jag haft fullt upp på morgonen. En tacka hade lammat när jag kom ut, så det var bara att stänga in henne och de två små bagglammen. Härligt att bli "mormor"! Dom är så underbart söta.
Hästarna går ute och njuter i solen. Det var frost i morse, men nu är det +14 i skuggan -underbart!
Ha en bra dag alla! //Erica

#5. Lycka till i kväll.
Nu blir jag riktigt avundsjuk, jag har inte ene en hästtransport :(

Fantastiskt väder idag med! Igår satt vi på uteplatsen i T-shirt och gjorde våfflor - helt underbart! Har hunnit med ett besök på Öppna Förskolan i Höganäs och varit i stallet. Hästarna är rätt osociala nu efter att de blev flyttade till ny, grön hage i lördags…. de lyfter knappt huvudena från gräset….
#5 Ska du rida Monté på Mantorp ikväll??
Amor vincit omnia 

Kanon härlig dag här i Skåne!
Och jag är ledig som tur är.
Så jag har varit på långpromenad i skogen med hunden och sedan varit ute och tränat hästar.
Mycket friskluft idag.
Nu är det bara den tråkiga städningen kvar men brukar gå lättare när solen skiner.
Härligt väder här också i östra Skåne… hoppas det håller i sig till i morgon då hela min avdelning på föskolan där jag jobbar ska komma hit o hälsa på hos pållarna och grilla korv här. Det hade varit kanon om det varit så här fint så slipper vi vara inne också… 
ikväll blir det ridning nr 2 för instruktör… i samma grupp men ska ge det i dag o sen byta om jag tycker det är för svårt.

Godeftermiddag. Vilken skön dag! Ungarna har sprungit ute i bara t-shirt idag. Och äntligen har vår stackars ponny börjat släppa vinterpäls, han var ganska svettig i hagen innan vi hade "lektion" idag för Moa som har börjat rida honom. Idag har hon lärt sig tränsa själv, och har börjat lära sig rida lätt i traven. Var det verkligen så svårt när man började rida själv?^^