Vilken Tävlingsdag
Hej jag är åter igen en stolt mamma och fodervärd till två herrar som heter Biggles och W.I.P Le Grand Jeté
Vi var iväg till Eskilstuna idag och täclade lokaltävling med dessa små herrar, vi tänkte att det är en mindre ort så det kan vara kul att tävla där, Steffi skulle starta Lätt c:2 för första gången och hon tränade programmet i tisdags första gången och i fredags andra gången och i dag startade hon, tjejerna som var hennes konkurrenter var allt ifrån 11-14 år i år. Steffi kom på en kanonfin tredje plats och den som vann har tävlat SM i färlttävlan fyra gånger med placeringar, jisses vad fina ponnisar det var där och vad fint alla red
Sedan var det Lätt B:1 med liknande konkurrens och Steffi blev fyra med Biggles, och nu ska Ni få höra "Wippen" blir placerad och kommer två med 6 poäng efter den duktiga fälttävlans SM ponnyn, Emma tävlade "Wippen", i högtalaren säger man att en andra plats går till en hedersvärd a-ponnyekipage ojoj, gisdsa om man är en stolt fodervärd till dessa herrar, en äldre herre kom fram och fotograferade Stephanie och Biggles för han tyckte det var så fint ekipage, och fler fotade våra shettisar, nu är jag så stolt mamma och stolt fodervärdsmamma om man får uttrycka sig så
Kram
A-K Bilder kommer starx

Grattis! Bra reklam för rasen.
Återigen STORT GRATTIS, vilken fiiiiin reklam dessa ekipage är!

Här är en bild från framridningen på Steffi och Biggan

HELGALNA FAM: LINDE-ALM!!! Jag verkligen avundas dig och din härliga unge. Kan ni ta 2 shettisar till??:):)
Känns ju gott att min B-ponny ska hem till er så småningom:) STORA KRAMEN till Steffi & Emma, naturligtvis får du en oxå AK!! Det är så kul att ni är ute och visar framhovarna och ger en och annan "långnäsa" med att göra fina ritter och värdiga placeringar med våra härliga shettisar.

Stort grattis till dagens fina resultat! Vilka duktiga tjejer och ponnier! 

Jag blir på så gott humör av dessa shettisrapporter. Mera mera!

ett stort GRattis

Grattis!

Tack #15
GRATTIS!
Snart börjar tävlingskarriären för min son (leid rain och first ridden
) och Cornell…som för övrigt har fått en ny ryttare som jag hoppas mycket på. Till hösten planerar jag LC start för henne. Då börjar vi att markandsföra shettisar på allvar här i Värmland.
Håller tummarna och hoppas att ni tävlar LA i höst…

#17 Vad roligt att din son ska börja tävla, ja ut och slå alla fina b-ponnier det är riktigt roligt Steffi slog om man slår ihop b,c och d kategorierna i Lätt C 2 totalt 18 stycken med sina fina 165 poäng, jäntan är ju bara 8 fyller nio i år. i Lätt B1 slog Steffi och Biggles nio ekipage om man slår ihop alla ovan kategorier och Wippen med Emma slog 26 ekipage om man hade slagit ihop b,c och D-Ponnier
Här kommer en bild på Emma och Wippen med fina nadrapris rosetten
Stephanie ska träna dressyr för Bruno Degreef i helgen med Wippen och i morgon ska Steffi hoppträna för William Borggren för första gången med Wippen
Lätt A ska vi starta så fort Wippen känns redo *ler*
#18 Vad kul att ni ska träna för Wille! Han är superduktig. Ska ni till Bergtorp?
När är du ledig då AK? Skulle inte vi planera in en "mammahelg" utan ungar? Du kanske skall följa med till Grevagården och se på Camaro den 21:a?
Lycka till i helgen med lillbruden & grabbarna.

#19 Ja vi ska till Bergtorp idag då Steffi ska hoppträna med Wippen för honom, det blir första gången idag
Såsser; Det hade varit jättekul men Steffi ska debutera i dressyrallsvenska div III laget den 22 med Biggles och Emma med Wippen, känns just nu att jag ej är ledig överhuvudtaget, men jag kan pingla dig
Kram på dig och din familj