god morgon 27 mars
morrn morrn
ännu en morgon med +4 grader. Enligt vädret ska de bli en dunder dag idag me med sol och värme. De var så skönt väder igår. Satte i hagen över en timme och bara studerade trötta hästar som sov på de mest roligaste sätten ;)
Idag blir de först jobbet några timmar. Sen måste ja ner några ärenden till stan. Men sen har ja tänkt ta Rosa till padocken och se om det går att tömköra henne. Men de borde ju gå som att hon ska vara körd. På fredag ska ja och Zettan och Rosa åka till veterinären här hemma och Zettan och Rosa ska få lite sprutor. Kolla tänderna på Rosa me tänkte ja.
Nä nu får ja skynda mig vidare till bussen. Men ha en riktigt trevlig dag. Och stort grattis till Hans och Märta som fått en så fin bebis :)
kram kram

Morrn, morrn!
Är uppe innan både tupp och dotter i dag! Var med stora pållen hos veterinären i går och det tog på min flextid så jag måste försöka vara i tid till jobbet ett tag nu och rätta till det… Junior ska få åka upp till Stockholmstrakten i april och fixa sina gaddar, fick höra en massa tråkigt om den tandis som fixat det innan och jag som lagt tiotusentals kronor hos x för att mina hästar ska vara fina i munnen
trodde jag valt en duktig, kompetent tandis som man kunde lita på men tyvärr är det visst bara pengarna som hägrar där med…
Hoppas på att det fina vädret håller i sig i dag! När jag kommer hem blir det isf fall en fällstund i hagen samt en långpromenad!
Ha en bra dag allesammans!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

God Morgon!
Idag fyller Mikael 10 år. Får säga som alla föräldrar, jösses vad tiden går. Skall strax väcka honom med lite presenter och frukost på sängen.
Vi har påskspel på jobbet, så nu skall jag spela Barrabas i två dagar. Vi har en kvinnlig Jesus, dock utan skägg ;)
Ha en bra dag!
God Morgon!
Frost igen men helt vindstilla. Hoppas det blir som igår, då var det också frost och 1 minusgrad på morgonen men på eftermiddagen var tempen uppe i hela 15 +. Härligt!!
Idag ska det fixas med hästar igen och i kväll åker en av dom.
Amor vincit omnia 

Godmorgon eller ska jag säga godnatt för det är vad jag helst skulle vilja göra gå och lägga mig igen. Natten har inneburit spring med mellansonen som har vattkoppor så jag vet vad jag har framför mig kommande veckor då ingen av barnen har haft det, sedan började ena hunden kräkas efter hon ätit vet inte om det beror på att hon var stressad eller att hon kastade i sig maten så henne får jag också ha koll på det kan ju va kräksjuka på hund me, annars är dagen fullbokad, utvecklingssamtal med älsta sonen på skolan , hämtning och lämning av barn, fixa tvättkort till tvättstuga då vår tvättmaskin la av i helgen suck och inte nog med det så la nya bilen av, troligen bensinpumpen, suck va allt kan bli jobbigt ibland tack och lov att Puzz är pigg och glad och njuter av våren. Ha en bra dag och Grattis till den söta fölisen som Märta o Hans fick.
God morgon!
Vilken natt…Jag vill utmärka Cattis till expert hon hade helt rätt i att måndagen klarade jag mig men exakt kl 24:00 inatt började galna kräksjukan som jag nu kallar den. Fredrik och jag har legat på varsin toalett hela natten. Skönt att jag klarade av att rida under kvällen först. Detta är det värsta att inte ha personal, det var bara att pallra sig ut kl 6 och släppa ut hästarna. Nu har jag i alla fall sovit en timme och känner mig mycket piggare. Så denna dag blir till att tvätta några maskiner med sängkläder och handukar det får nog bli en rejäl städning i den mån jag orkar.
God Morgon!
Strålande väder även här, hoppas det blir lika varmt som igår, det kändes som sommarvärme…
Har nyss varit och lämnat ungarna och skall strax gå ner och fodra hästarna.
För övrigt så har jag idag slutat röka och denna gång SKA jag lyckas. Är så trött på att slänga pengar på att förstöra min kropp och är så trött på själva rökningen i sig.
Ha en bra dag allesammans!!!
Godmorgon! Är hemma och är sjuk för andra dagen i rad. I söndags var min plan att "skolka" från jobbet hela veckan eftersom jag börjar få uttröttningssymptom och behöver undvika väggen, men så insåg jag på måndag morgon att den där febern jag dragit till med faktiskt attackerat mig på riktigt, och nu är jag dessutom dålig i hals och huvud. Attans.

God strålande morgon!
Idag känns livet fulländat, föl, barnbarn på besök plus strålande solsken ute, vad mer kan man begära??
Godförmiddag!
Här är det vår!! Äntligen. Soligt har det varit i flera dagar och det märks i hagen att hästarna njuter av värmen:) Det tråkiga denna årstid är hagarna som är leriga. Min svartskäck har fått ny färg brun-svartskäck, det vita i pälsen existerar inte:)
Har hunnit med det mesta här på morgonen, skall nu gå ut och elda så jag har varmvatten tills jag ska till jobbet.
Ha en skön vårdag allesammans!!

God förmiddag får jag då fortsätta med.
Solen skiner och temperaturen stiger. Ponnyerna ser så nöjda ut där dom står i solen och solar sig. Man nästan ser hur vinterpälsen hoppar av dom i ren förskräckelse.
Idag är det mera jobb men sen ikväll är det dags för ridtur och pälsdragande.
#5 Vilken tur att jag inte följde med dig till Färjestad igår. Jag som är så känslig för att spy..
Men krya på dig!!!

God förmiddag.
Är lycklig efter att ha varit till vetten med min äldsta hund igår. Har varit orolig för henne med hosta. Lungröntgen var dock jättefin, ingen cancer här inte :) Dock skall hon äta penecillin för hon har fått akut bronkit igen(hon har kronisk bronkit, så hon får akut då och då)
#5 Stackare! Hur gick det för dig i montén? Krya på dig
#10 Skall på hockeyn ikväll, hinner du en lunch eller ngt imorgon?
#11 Du glömmer väl inte gratulera "flickan" idag.
Veritas odium paretFörvånad

#12 Nej då, mamma är dessutom nere med blommor till henne :)
#13 Hörde att hon var på ingång.
Veritas odium paretFörvånad

Nix, ingen hockey för mig. Läser resultaten sen när det är klart =)
Lunch imorgon, jovars det ska väl gå. Sitter i alla fall bara på jobbet hela den här veckan..
God förmiddag!
Här skiner solen och det är en underbar dag! Själv sitter jag världens magknip, så snart kommer väl kräksjukan hit också (smittar det via nätet?!)
Annars ska jag snart ta mitt pick och pack och först åka till stan och besiktiga bilen för att sedan fara vidare och hämta hem en ny häst!! Spännande spännande!!

God middag!
Försov mig i morse och har tillbringat förmiddagen med att sova mig igenom föreläsningarna. Ska bli så härligt komma hem nästa vecka och få sova och äta riktig mat. Sista veckan har maten endast bestått av bröd och smör så det börjar bli lite tråkigt nu..
Vädret är iaf jättefint här. Tyvärr har jag inte tid att njuta ngt av det då nästan all vaken tid ägnas åt pluggande.

God eftermiddag!
Här har det varit besök av vetten idag. NU är Thimon kastrerad! Idag gick allt som det skulle och det är en aningen stelbent grabb i hagen…
Har även en billig hund i REA-lådan om nån vill ha. Maja (rottisen) har varit och ätit kadaver? eller nåt annat äckel och spytt inne tre gånger nu…… Fasen vad äckligt - det luktar ruttet. HUR kan man äta sånt…
Ha en fortsatt bra dag alla!
Själv ska jag ta en kopp kaffe och gå ut på verandan i solskenet innan jag ska ta nästa prommis med Thimon.