Malmköping 2011
Rykande färsk information:
Öst har i dag blivit tillfrågade om att anordna utställning i Malmköping den 28/5 - 2011 i samband med Gammeldags Marknad och tackat ja.
I skrivande stund är det inte klart med domareval.

Vad trevligt! Kan väl snart ses som en tradition?

Nämen, nedrans… Det krockar ju med 3-årstestet i Örebro. *ångest* Hur ska man lyckas välja nu då?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Åh vad roligt!!! Jag kommer!!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#2 tre års test i Säter kanske ;-)
-Hör snart av mig till dig "by the way…"
www.gullsmyrastuteri.se

Wohoo, I'll be there!! 
Kul! Malmköping verkar vara en mycket trevlig plats för utställning.
Förra året var jag bara där och vände med häst, och det var ju ett under att vädret höll sig hela dagen! Så då hann jag inte med att uppleva så mycket av den. ;)
Jippii, det var kul, jag kommer!!
Fast risken är ju stor att jag kommer hem med ännu en kanin förstås….

Underbart, det blir jättekul

Åhh vad kul, trevligaste utställningen på hela året !
Åhhhh, iår ska jag åka! Ska försöka få med mig morsan oxå ; )
*dubbelt*
Då har jag bokat in den helgen

Kommer!! Tycker det är så fint där!
Borde kunna bli en riktigt bra familjeutflykt!!
Handlerklass för barn???? Vet en ivrig 6-åring som vill vara med med världens bästa häst. 

Attans att det krocka med Nuntorp!! Hade ju planerat så bra Nuntorp på lördagen och Malmköping på söndagen
Får ta en rejäl funderare.
Amor vincit omnia 
Attans att det krocka med 3 årstest, hoppas det planeras fler 3 årstest så man kan åka på båda :)

#16 Håller med! Det är ju 3-årstest och Talangjakt i Dalarna 2 juni preliminärt, men jag kan inte få in 4 ponnyer i samma transport…
Hade tänkt åka med två dit och två till Örebro 28 maj, men vill ju till Malmköping också.
Håller en tumme att Sundsvall arrangerar 3-årstest i år också.
www.stuteriprecious.se

#15 du får inte hoppa av nu
! vi räknar med dig
.

Malmköping var så trevligt sist vi var där.
Tänk att nu finns det två utställningar att välja på den dagen, vilken lyx att vara shettisägare
.

Jag trodde att man försökte undvika att lägga på samma dag. Det fick vi till oss när vi skulle lägga våran utställning förra året.
#20 Det gör man säkert i allra största mån. Men just i detta fall så är det en gamal tradition med Malma marken (gammeldags marknad som är på platsen) sedan två år tillbaka så har Shetland Öst fått ha utställningen sammtidigt som gamla marknaden. Så i det här fallet är det nog snarare Malma marken som bestämmer datum.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Och jag som hade tänkt att åka till malmköping men det får bli ett annat tillfälle. Alltid kul att besöka nya platser.

#21 Ok då vet jag.

Samma med Nuntorp. eftersom Väst utställning är i samband med Nuntorpsdagarna så var datumet redan spikat.
Har jag lovat så har jag lovat!! Klart jag kommer!
Amor vincit omnia 
Jag är ledig så nu är det nog dags att åka på Östs utställning!

#25 Gött moms lotta
!

gött mos lotta skulle det vara.
#27 Fast det blev rätt kul ändå 
Amor vincit omnia 
#15 Svikers!!! 
#30 Ja jag är ledsen men Nuntorp är bestämt sen i somras eller nåt så det går ju inte att backa ur.
Amor vincit omnia 

Härligt! Extra roligt med en utställning på en lördag så att jag kan åka upp till kusinen och vara hästhållare och allt-i-allo och dessutom komma hem i tid till jobbet på måndag!

Är Malmamarken och Gammeldags marknad samma ? Malmamarken brukar vara sista helgen i juli, och det brukar vara TRÅNGT. Kommer utställningen hållas på ängarna vid Malmahed ? Jättefin plats i så fall . Jag kommer nog inte kunna låta bli att åka dit och titta.

Om ni sätter gammaldags tema på utställningen med pris för bästa tidsenliga dräkt så kommer jag.
Jag behöver en anledning till att sy ytterligare en ny 1800-talsdräkt.

www.stuteriprecious.se
#33 Det är två olika marknader. Gammeldags Marknad riktar in sig på hemslöjd, "hur det var förr", olika husdjur och veteranbilar bland annat. Som försäljare måste man hålla en viss kvalitet på det man säljer och måste ansöka och godkännas av styrelsen innan man får en plats på marknaden.
Malma Marken i slutet av juli är det fritt fram att sälja vilket skräp som helst bara man betalar för platsen. Den marknaden löper över flera dagar, det finns tivoli och olika artister uppträder. Brukar bli ett riktigt fyllparty och ganska stökigt.
#34 Det finns redan en sådan tävling som anordnas av styrelsen för marknaden. Sätt fart och sy 
Det finns ytterligare ett treårstest som krockar med årets utställning, den anordnas av Södermanlands Hästavelsförening och är förlagd i Stjärnhov.
Ansvariga övervägde om det skulle vara möjligt att byta datum för treårstestet men det fungerade inte med bokade domare.
Tråkigt när det krockar men så blir det tyvärr ibland.
#35. Jägarns vad synd med stjärnhov, dit jag tänkt åka! tråkigt när det krockar somsagt! Hoppas på fler utställningar i Öst :)

#35 Men om det inte är gammaldags tema på utställningen så känns det lite overkill att gå i ringen med turnyr… 
www.stuteriprecious.se
#35 Tycker det var perfekt att den blev på lördagen, då kan vi åka på Elitloppet på söndagen

#35 Då kom jag ihåg rätt om Malmamarken, har inte hört om Gammeldags Marknad tidigare. Malmköping är en mysig stad !
#37 Den tanken hade Öst också från början men det är ett önskemål från Gammeldags styrelse att vi inte ska "sno kunder" eller på något annat vis konkurrera ut deras egna tävlingar, bästa tidsenliga utklädnad är en sådan och alla som vill får deltaga.
Öst har även haft som förslag, att bjuda alla utställare på gratis fika under dagen i och med att det kan vara köer i fikatälten men det vågar vi inte heller med risk för att det kan bli fel.
Domare är tillfrågad och i morgon får vi besked 
Spännande att få reda på domare redan nu
!
Gäller nog att anmäla sig tidigt har jag en känsla av, den här utställningen lär nog bli full snabbt…
Nu har tre domare tackat nej (vi söker i första hand domare som inte använts av Öst på ett tag).
Domare nummer 4, kan tidigast lämna besked i helgen…inget är som väntans tider 
Domare nummer 4 tackade nej, jakten fortsätter…

Stackars dig som får jaga!!!
Lycka till!!
www.gullsmyrastuteri.se
Domare är klar, det blir Annika Strindgård 
När kan man börja anmäla…..
?
Känns som man får vara ute i god tid…!
Handlerklasser för barn????? 
Och isåfall; kan man ta med sin senior som stöd för unghästen och sedan enbart låta henne delta i en handlerklass?
#46 Nu 
#47 Är inte säker på att det blir några handlerklasser i Malmköping, kollar det.

Blev lite förvirrad-står i proppen att Morgan Johnsson ska vara domare
Vilken blir det? Jag kommer ändå men blev nyfiken 

FÖRLÅT! Läste 2010 års propp 
När kommer årets propp ut?