Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 2556 ggr
stallostby
0

Avelsvärdering mullsjö

Är Mullsjö enda stället avelsvärderingen sker på i skaraborgstrakten, brukar det inte vara Skövde?

Finns det något mer tillfälle till avelsvärdering än 3/4?

Kan man visa hingst på "vanlig" premiering?

AnnaLundin
0

Hingstpremieringen brukade vara på Grevagården i skövde, men de höjde hyran för anläggningen så att det inte blev hållbart att vara där längre utan man har hittat nya platser att vara på.

Under våren är detta den enda avelsvärderingen för hingstar (bortsett från Norrland och ev Gotland), jag förutsätter att det blir som vanligt till hösten, det brukar vara på två platser (Värnamo + Köping eller nåt) i början av september.

Du kan inte få hingsten avelsgodkänd på en vanlig sommarpremiering, men du kan säkert visa honom där för en exteriörbedömning.

Kris_J
0

Shetland får inte visas på Gotland…

Det står på SH:s hemsida att mer info ang detta finns att läsa på SSS hemsida. Jag hittar det inte.

(Hittar inte heller något hingstreglemente för 2011 som jag gärna vill läsa igenom innan en ev anmälan till avelsvärdering)

Veritas odium paretFörvånad

AnnaLundin
0

Det var därför jag skrev "ev Gotland", för jag var inte säker…

Det kanske är så att hingstreglementet, liksom avelsvärdeingspropositionerna, har varit beroende av godkännandet som avelsorganisation. Borde väl publiceras nu, kan man tycka.

sanne
0

Renee, det är avelsvärderingen du bör anmäla till. Du kan ju självklart visa på vanlig sommar premiering, för ett utlåtande mm men hingstarna kan aldrig ansöka om RS nummer utan en avelsvärdering.

hoppas du anmäler Jazz.

VeronicaP
0

# 2& 3 ja de kan ju vara bra om det kommer så man har någon koll på det om man ska anmäla eller inte .

för min del så är det tiden som krånglar om jag ska vara ärlig .

Helgen innan är de ju russarnas hingstpremiering och de lär ju bli 3 dagar (2 nätter man få sova borta) de har ju det på Grevagården och skulle de bli accepterade på lördagen( 3åringarna visas då) så måste man stanna till söndagen för att få sin kritik.

Sen är de då dags att åka till Mullsjö helgen efter där lär man väl också få sova över på natten (tyvärr) då de är så långt att åka och just nu känns det inte så hållbart ekonomiskt med tanke på att man inte blir miljonär som arbetslös Oskyldig

RebeckaSvensson
0

#5 Man blir inte miljonär på att jobba heller…

VeronicaP
0

#6 ha ha nä men lite rikare blir man nog Flört

Hanna-D
0

#6 Så sant som det är sagt!

Annette
0

Det har varit tal om att bara ha en plats på hösten också, eftersom det var så få deltagare i Hallstahammar. Om något beslut är taget vet jag inte.

stallostby
0

Sanne; jag vill gärna visa Jazz, det har jag väntat på i tre år. Men just nu så ska jag flytta och ev lägga ner hästarna.. Så jag är osäker på om jag kommer iväg med honom, men han ska anmälas..Men vill någon köpa honom nu blir jag glad.

Ge ett bud..

Miica
0

Jag kan säkert försöka ordna att jag kan åka med om ngn skulle vilja ha min hjälp:P Ska dock inte visa ngn själv! Mest nyfiken av att kolla ;)

stallostby
0

Vad kostar anmälan eg 500 el 750?

Missade visst kopia på passet men anmälan är skickad men det går väl skicka kopian på måndag?

Mmia
0

#12 kostar 500:- och den måste du betala in snabbt för sista dag är väl 30 el 31/1 annars blir det dubbla avgiften.