Mina hästar ratar hö´t.

Näe, inte än. Våra går iväg i ett par timmar då och då och plockar vad som kommer upp. Men de äter upp det vi lägger ut, även om det numera tar längre tid och läggs ut lite mindre än vanligt.
Jag har inte så mkt gräs än att det räcker som enda föda. Det finns hagar med gammalt gräs i som de skulle kunna gå i, men det existerar nog ingen näring i de stråna så de får vackert vänta med betessläpp. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Mina petar nog i sig de grässtrån som sticker upp, men det är ju långt ifrån mättande, så de glufffar glatt i sig av hösilaget också.

mina äter fortfarande av hösilaget. Men de äter de strån av gräs de kan hitta 
mina pillar lite i ensilaget på kvällarna men äter inte så mycket så jag måste ordna lite hö nu annars möglar balarna innan jag hunnit fodra upp dem

Är det bara jag som har is i hagarna fortfarande? I ena hagen är väl ca halva "öppen" men den andra halvan är täckt med både snö och is. Den andra hagen är nästan helt istäckt. Och där den tredje hagen ska bli, där är det förstås helt upptinat, bara för att jag inte hann stängsla där i höstas…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#5 Haha Man kan ju tro att du bor norr om Dalälven Ahnna! Vi har bara lera….lera….lera…och åter LERA i hagarna.
Det går åt mycket mindre hö nu. Men ett par kilo/häst äter de i alla fall.