Rödskäck sto !
Någon som känner igen denna stoet?
Hon sägs vara över 18 år gammal, har varit ridskoleponny i axvalla utanför skara i 9år,men innan dess vet jag inte vem som ägt henne, skulle vilja få reda på mer information om denna fina hästen. Enligt förra ägaren så heter hon Flingan,men finns inte med i stamboken och att hon är från ett annat land (?)

Har hon inga papper alls?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Du kan ju kika på underläppens insida om hon är tatuerad där.
Det ska vara 4 siffror i ljusare blått. Är hon det så är hon från Holland och pappret går i såfall att fixa på henne

Ne vi fick inga papper med när vi köpte henne, jag har försökt fråga ägaren vi köpte shettisen ifrån men det enda svaret jag fick var att de hade fått henne från en granne men inte namnet på grannen eller vart i området grannen bodde,och inte heller vilket land flingan kom ifrån.
Ska kolla på hennes underläpp
#3 Min spontana reaktion… HÄSTHANDLARE!! Fy tusan för dem säger jag. Klart att säljaren ljuger!

Tråkigt när det blir så här men nu är det som det är. Bra att någon tagit hand om henne för det har inte de som haft henne gjort. Hoppas hon får massor av bra mat så hon slipper vara så tunn som på bilden. Lycka Till!

Tyvärr hade inte hon de 4 siffriga nr på underläppen, har messat igen till den förra ägare och frågat om vartifrån hon köpte henne men har inte fått svar ännu.
Men som sagt det viktigast är att hon har det bra här och att mina barn överröser henne med kärlek och omvårdnad, nästa gång jag köper en ponny/häst,köper inte jag utan papper i handen.
#6 Det värsta för dig i det här läget är ju att det är lag på att ha pass på hästen…
Nu blir det DU som måste fixa det. Kostar en del kan jag säga…

Ja det ska vi fixa, har fixat pass på mina andra hästar men då hade ju dom redan stamtavla då gick det fort och smidigt. Får regga Flingan på asrp eller har dom slutat med det? Ska be veterinär kolla om hon är chippad och åldern på tänder.
Ang pass så kostar det inte så förtvivlat själva passet. 900 kr för pass (hos SH, dvs som 'ponny av korsningstyp' med okänd stam, iom att papper saknas) och Id-kontroll samt chip. Däremot kan ju veterinärnotan för åldersbestämning via tänder dra iväg =/
Jag blev förvånad hur många shettisar som inte hade pass nu när jag ringt/mailat på annonser. Jag trodde i min enfald att det 2009 var en självklarhet, det har ju i flera år varit lag på det, men insåg snabbt att det var det inte. Nu ska erkännas att jag rört mig i de 'lägre' prisklasserna (5 - 8000 kr ungefär), men där har ungefär 50% varit passlösa, både reggade och oreggade.

*puff* Ingen som känner igen stoet?
Namnet Flinga är troligtvis inte rätt om hon är importerad.
Veritas odium paretFörvånad

Nej jag förstår men hon kallas så när förra ägaren köpte henne, någon i sverige måste haft henne innan den förra ägare,kanske någon som inte använder internet/dator :-p ,därför är det mycket svårt att få reda på vem "flingan" egentligen är ? vem vet…
hopas bara det kommer fram en vacker dag då skulle jag bli jätteglad
#12 Hur gick det med passet?
Har du fixat det?

fick reda på att hon är köpt från någon hästhandlare i norra vånga,utanför skara eller kvänum?
och hennes namn flingan är inte den riktiga,då de döpte om henne när de köpte henne….

fick reda på att hon är köpt från någon hästhandlare i norra vånga,utanför skara eller kvänum?
och hennes namn flingan är inte den riktiga,då de döpte om henne när de köpte henne….

*putt* putt*
Då kommer hon säkert från skenberg, det är en häst handlare som bor i Norra Vånga. Hos vem i axvall har hon vart ridskoleponny? Är dte på Backgården?

Det är inte denna då?

IdaS-A : Nej det är inte den Flingan :-/ , dom som jag köpte henne av,döpte henne till flingan,så hon är inte reggad som Flingan.
Ninnii : Ja det var på Backgården i axvall vi köpte henne ifrån, vet du något? har du träffat flingan på backgården?
ja för många årsedan när min syster dotter var där o red knatte ridning. De som har backgården är jätte trevliga o sköter sina hästar bra.
de har säkert köpt henne från gubben skenberg, men då kan du räkna med att det inte finns några papper, skulle det ha funnits så finns det nog inte kvar. Han köpte mycket korsningsponnysar o hästar.
Men på backgården tror jag att hon har haft det jätte bra.

Hur många år sedan var det?
Det skulle varit roligt och veta Flingans riktiga ålder, dom på backagården kunde inte riktigt säga hennes riktiga ålder. Men dom tippade på ca 18-20 år.
Dom på backagården var trevliga och ja flingan hade det bra där,det var jättefint därborta.