Nords vinterutställning
Vill bara påminna om att anmälningstiden för Shetland Nords vinterutställning i Karlstad (Kristinehamn) går ut den 5 januari.
Dagarna går fort nu runt jul och nyår 
Domare är Annika Strindgård
Anmälan skickas till:
Angelica Lauth
Lundstorps Gård 509
655 94 Karlstad

Går det att använda den nuvarande anmälningsblanketten eller kommer det en ny variant i tidning nr 4?

hade så gärna velat åka. Men jag får nog ingen som kör 

Knuff upp
Nu i tidningen fanns både anmälningsblankett och klassindelnigen för 2011 

Knuffar upp igen 

finns det platser kvar?

Absolut, det finns i dagsläget gott om plats.

OK då ska jag anmäla två………undrar bara vilka 
Även jag har anmält två, ska bli så trevligt!

Alla som har angett mailadress får en bekräftelse när anmälan kommit fram. Så om ni skickat och inte fått nåt mail av mig, hör av er!

Var mer exakt är utställningen?

Hoppas alla ägnar nyårshelgen åt att fundera över vilka man vill anmäla 
Lite avstånd för den som funderar.
Från Örebro, ca 7 mil
Från Mariestad, ca 7,5 mil
Från Falun, ca 22 mil
Från Uppsala, ca 24 mil
Tillfartsvägarna är E18 samt rv 26 & 50, vilka brukar ha hög prioritet gällande plogning och halkbekämpning.
Usch, känns ju genast ganska nära, borde ha 28-29 mil… 

Vinterutställningarna är ju ett lysande tillfälle att börja visa 3-åringarna för dubbelguldsdiplomet 
Tyvärr är det så just nu att vi har alldeles för dåligt med anmälningar för att utställningen ska bli av. Så jag hoppas att fler väljer att anmäla så att Nords enda vinterutställning i år blir av!
Hoppas att det ramlar in en hel del anmälningar i veckan nu!!
#14 Ska övertala syster att vi ska åka
#1 Annette ska du åka upp dit?
Hade det varit på söndagen så hade jag kunnat åka 
Amor vincit omnia 

#16. Jag funderar på att anmäla min unghingst så att han får komma ut och skaffa sig lite mer social kompetens.

#15 tycker jag att du ska göra!
Det är jättelätt att hitta dit ett stort plus är att det inte ligger långt från E18 och ett kanonfint ridhus är det med.
Jag kommer med 4 stycken!

Vi kommer också med 4, ska bara få tummen ur och skriva anmälningarna 

Mina är helt krasst för feta för att visas nu. Och har för lång vinterpäls. Hoppas på vår- och sommarutställningar i massor i mellan-Sverige! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Har nu skrivit anmälningarna läggs på brevlådan imorgon
#20 Behöver ni hjälp så tjoa bara till, kan behöva bli av med några kilon

Johanna, du är en pärla, så skönt att veta att du finns till hands 
Åh vad jag hoppas att denna utställning blir av och att nog med anmälningar kommer in.

Hoppas det ramlar in mycket anmälningar i den här veckan.
Vi behöver ungefär 40 anmälningar för att utställningen inte ska gå back.
Anmälningstiden kommer inte att bli förlängd då jag inte får boka av anläggningen kostnadsfritt senare än nu till helgen..

Jag skickade in anmälan igår, men upptäckte när jag slängt i brevet att lådan redan var tömd. Får hoppas den hinner fram i tid ändå.

Inga problem, den bör komma till mig imorgon, men då kan jag iaf räkna in dig 
Har betalt in och lagt brevet på brevlådan precis! ska bli jätte kul!

Toppen! Tack snälla!

Vi tar med en extra (Johanna erbjöd sig ju att springa lite extra) så det blir 5 sammanlagt
#31 Det ska vi nog fixa

Toppen!

Med dagens postskörd och de anmälningar jag vet ska komma med posten så har vi passerat 40 anmälningar precis och utställningen blir av.
Självklart finns det plats för fler och alla är varmt välkomna!
Jag hade GÄRNA åkt om de inte vore 33 mil enkel resa. Jag bor "söder" om sveriges mitt och har så långt ändå, hade hoppats på att de var lite "nordligare" placering faktiskt.
Alla platser passar inte alla förstår jag ju mycket väl, men de finns ju dom som har över 100 mil dit av nords meddlemmar medans övriga, öst och väst är där på ett stenkast…
Hade också gärna åkt, men jag tycket det är lite långt.
Synd att det inte blev köping i år, hade anmält direkt! Men det kan ju som sagt inte alltid passa alla! :)
#36 Du får komma till Köping i sep och Kolbäck i okt istället
#37 Jajemen! Det har jag ställt in mig på! :D

är de fortfarande den 5 janu?

Ja, sista anmälningsdag är idag, så läggs det på lådan idag eller imorgon går också bra, det är ju röd dag imorgon så jag får ingen post förens tidigast fredag i alla fall 

om jag lägger på lådan imorn, så har du väl inte de förens på mån?
Sen är de så att han är rakad, har ni ändrat reglerna?

Får du det på en låda som töms på "söndagar" så är det ju lugnt.
Ja, nya regler i år säger att ponnyn får vara rakad och få bedöming om man har ett intyg på att ponnyn tränas.

Ok, jag har bara en resultat lista duger de?
Ok, ska se om jag hittar en sån?.
men man ska betala in medlemsavgift med?

Det borde vara okej om resultatet är från senast december, eller slutet november. Annars kanske du kan få någon på klubben att skriva ett intyg till dig.
Ja, annars kostar det 500/klass om man inte är medlem.

Okej, jag föll för grupptrycket och anmälde 2 stycken. Nu blir det hårdbantning!
Och en jakt på utställningsträns till mini…
www.stuteriprecious.se

#46 Det får du GÄRNA göra! Jag kommer ju visa 2 stycken i ringarna direkt efter varandra, så lite handräckning och uppvärmningshjälp skulle inte sitta fel!

www.stuteriprecious.se

#37 Finns det några datum klara för de utställningarna? Jag skulle vilja åka på båda två, men behöver planera redan nu…
#48 Absolut! 
www.stuteriprecious.se
#49 Som det ser ut så blir Köping 10 el 11/9 och Kolbäck blir den 22/10
Varmt välkommen!

#50 Tackar!
Ser fram emot båda två, hoppas innerligt att jag är ledig då.
www.stuteriprecious.se
#50 Då ska jag allt se till att försöka ta ledigt redan nu ifrån jobbet! 

Nu ligger katalogen ute på webbstamboken 
Klassnamnen harmoniserar inte riktigt med nya grundpropositionen så därför kan det se lite lustigt ut speciellt i hingstklasserna ifall någon undrar.
Riktigt kul med en så stor klass övrigt färgade 3-åriga ston!

#53. Är lite nyfiken på om du redan nu vet i vilken ordning klasserna går? Är särskilt intresserad av klass 9.

Jag är inte helt 100% än men det lutar åt att vi kör igång med alla 3-åringar (de ska ju mätas) så 9,8A, 8B, 7

#55 Gaah, tidig morgon för mig! (drygt 4 timmars resväg ner.) 
Å andra sidan så kommer man hem fortare då. 
www.stuteriprecious.se

#56 Såvida man inte går vidare till championatet… 

#57 Jag är inte så hoppfull på den punkten. 
www.stuteriprecious.se

Men eftersom 3 åringarna ska mätas så är det väl lämpligare att börja med 1 o 2 åringarna då, eller?
Är det bestämt någon tid när ni börjar?

Vi börjar 09.00

Ojdå, redan 9 på en vinterutställning. Men det kanske brukar vara så, jag har inte så bra koll på det.
#59. Där har du nog en poäng.
Inte lätt att vara arrangör när alla vi utställare tycker så mycket
. Någon klass måste ju vara först och vanligtvis tycker jag det är bäst att visa först på dagen, för det är enda klassen där det går att säga en bestämd tid. Fast just den här gången hade min klass gärna fått gå efter lunch ;) Men det är bara att gilla läget, som det ser ut nu så kommer jag nog ändå inte iväg :(
Hur hittar man till utställningen. Jag åker Mariestad upp på väg 26 mot Kristinehamn. I katalogen står det bara från de andra hållen.

#62. Jag har också funderat på detta :)

Väg 26 ansluter till E18 innan (eller rättare sagt precis i kanten) på Kristinehamn.
Så ni kör 26:an upp till Kristinehamn och sedan E18 mot Karlstad/Oslo, bara att följa vägbeskrivningen

Fast vi som som kanske bara vill åka o titta,Kan du inte lägga vägbeskrivingen här,,,,,

Klart jag kan 
från Örebro/Stockholm (E18) Kör mot Karlstad. Efter sista avfarten Kristinehamn (3 avfarter totalt), skyltat Kroksvik, Gustavsvik, Österviks kapell vänster. Brant nedförsbacke så kör försiktigt. Sväng in där följ sedan:
Från Karlstad (E18)´
Kör mot Kristinehamn, Efter vägkontrollplats skyltat Kroksvik, Gustavsvik, Österviks kapell höger. Brant nedförsbacke så kör försiktigt. Sväng in där följ sedan:
Följ vägen. Efter ca 200m delar sig vägen, tag höger. Ni kör över en järnväg och på vänster sida ser ni ridhuset. Kör förbi långsidan av ridhuset. Där skyltat Gustavsviks Herrgård samt Ridskola vänster, sväng in där. Framme!

Är det någon som vet hur långt tid det tar att åka med transport från Köping till utställningsplatsen? Jag försöker beräkna restiden mer exakt och vet att jag har 2,5 timme till Köping.
www.stuteriprecious.se

# 66 # Tack 

Ca 2h 15 minuter skulle jag säga liite beroende på hur väglaget är.
Det skulle tydligen bli skitväder till helgen. Hoppas det kommer på söndag då så man kan åka iväg.

#69 Tack!
*Ångrar bittert att jag anmälde 3-åringar, 5 timmars resväg och måste vara där till 9.00!*
Nån som har stallplats?
www.stuteriprecious.se
Är några strykningar inrapporterade?

Bara en valack i klass 10 än så länge.

angelica, tror du att någon kan rapportera in något ?? jag är hemma till o från så vill du sms a mig så skriver jag gärna in resultat mm..
kommer ju vara så nyfiken !!
vill du ha mitt nummer så skicka pm på facebook.. här litar jag inte på min inkorg..
Lycka till alla som ska visa på lördag!! Själv måste jag jobba men ser fram emot rapporteringen här 
Amor vincit omnia 

Skärgårdens Nelson i klass 9 är också struken.
(Angelica, har mailat dig strykningen)

#76 Så synd Anette.
Trolldungens Penny, klass 8B är också struken.
Tack Sanne, jag tar med mig dator och mobilt bredband så kommer väl i alla fall någon åt att rapportera in resultat!
Lycka till alla!
Är jättenyfiken sitter redan och väntar på resultat och bilder
Veritas odium paretFörvånad

Kanon Angelica !
ser fram emot det :) lycka till alla som ska visa !

Nr 2 och 10 är strukna.
Detta medför att klass 4 utgår och att 8A och 8B slås ihop till 8.

Jag pratade precis med ägaren till hästarna 2 o 10. Hon sa att vädret hade lugnat sig hos henne och att hon nog skulle åka iaf.
Hur är väglaget i Kristenhamn?

Jag pratade precis med ägaren till hästarna 2 o 10. Hon sa att vädret hade lugnat sig hos henne och att hon nog skulle åka iaf.
Hur är väglaget i Kristenhamn?

Lycka till alla! Hoppas vädret blir okej för er
.
#77 Håller tummarna för att ni får tid att rapportera emellanåt!
#82 Har mailat dig!

Väglaget just nu är bart och fint men det ska snöa i morgon bitti och en bit i på fm.