Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 2506 ggr
PetraJ
0

Frillesås 2011

Vilka skall dit?

jag skall dit med Cindy.

VeronicaP
0

Funderar på att åka dit med 2 st men har inte bestämt vilka ännu

Tänkte först att Via skulle dit då hon verkligen behöver träna då hon spänner sig så in åt …. när hon är iväg , men vet inte om hon är redo för det ännu .

Så jag får nog fundera ett litet tag till

janehellen80
0

ska åka dit m en tjockis ;)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

sanne
0

Självklart ska vi dit !

troligen blir det 3års stoet Sollidens Chelzea och en av 2åringarna, eller båda.. eller någon annan.. svårt o veta ännu..

Apollo02
0

Jag har anmält min 2-årshingst. Dock enbart för miljöträningsskull, och för att det är kul såklart! :)

polgara
1

Våra är dräktiga så vi har inget att visa

[Tofa]
0

Jag ska dit,fast utan häst…Enbart som åskådare för intressets skull Glad

MadeleneJansson
0

Jag kommer att åka med 3-årsstoet Ljungbackens Fenella, ev anmäler jag någon mer…..

Charlotte-J
0

Och det har nu blivit lite tradition att Ponnybutiken finns på plats så vi kommer även i år!! Det går bra att förbeställa!

Amor vincit omnia Kyss

Ninnii
0

Kommer med ett 3 års sto.

PetraJ
0

#8 Du kommer! Jag trodde inte det. vad kul.

Charlotte-J
0

#10 Klart jag kommer!! Nu har vi laddat batterierna lite så nu kör vi så det ryker igen Glad

Amor vincit omnia Kyss

MadeleneJansson
0

Någon som vet när i turordningen 4 -åriga och äldre hingstar skall visas? Sist på dagen eller efter 3årsstona?

Funderar på att anmäla min hingst, men är själv så om han ska in direkt efter 3-åringarna så skiter jag i det. Han har inte RS om det fortfarande har betydelse.

sanne
0

Madde, dom går ju tillsammans nu alla hingstar.

vi är där o kan hjälpa till annars. Hoppas du har anmält till avelsvärderingen också nu !

[lindatornerup]
0

Ska dit med mitt 2-åriga sto,en minivalack, och ett ministo.

SofiaU
0

Ligger frillesås nära Båstad?

VeronicaP
0

Frillesås ligger kanske ca 12 mil norr om båstad på motorvägen

MadeleneJansson
0

# 13 gör dom det? För enl. info i SSS-tidningen så gäller den ändringen inte vinterutställningarna pga att proppen redan var ute när beslut kom från SJV. Så det skulle börja gälla from vårens utställnigar. 

Vill fortfarande veta om alla äldre hingstar är sist på dagen eller inte!

Annette
0

#17. Det är nog svårt att svara på eftersom det nog knappast har börjat komma in några anmälningar ännu. (3 st har betalt hittills)

Sedan är det nog bättre att du frågar den utställningsansvariga direkt om du är angelägen om ett snabbt svar.

MadeleneJansson
0

# 18 Jaha, jag trodde kanske man hade bestämt klassordning även utan att veta hur många anmälda det är…..

olesen
0

vi kommer oxå, men vi vet inte hur många än :)

sanne
0

man bestämmer klassordningen själv som utställningsansvarig.

vet inte hur de gör i Väst med Nord har den nya indelningen redan nu, vad jag förstod ivf.

Vi kommer åka med båda 2års stona, så vi ska ha en familjekamp, då jag o gubben äger en var av dem :)

Lauth
0

Nu kanske jag har misstförstått frågan men enligt den nya grundpropositionen som publicerades i SP nr 4 så finns det inte längre någon uppdelning bland hingstarna med avseende på RS utan numer bara ålder. Och den började väl att gälla 1/1-2011 i alla fall som jag förstod det Skäms

sanne
0

så har jag också fattat det Angelica !

Ninnii
0

Anmäl er nu så den blir av!

VeronicaP
0

Jag har fortfarande inte bestämt mig då de faktiskt krockar med syds årsmöte såg jag , riktigt tråkigt :(

Camilla
0

Amen i tidningen stod det att Syds årsmöte var den 12:e? Var det fel datum där då?Rynkar på näsan

Har det gått ut ett datum i tidningen så får mötet vara det datumet och inget annat kan jag tycka.

VeronicaP
0

Camilla det står 12 mars i Tidningen , uunder syds sida

Charlotte-J
0

Och utställningen är den 13/3 så då krockar det ju inte Flört

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#28 Nä men Tingsryd på lördagen och Frillesås på söndagen då blir nog familjen glad eller inte de kostar att köra bil det blir ju ca 30 mil på lördagen och ca 24 på söndagen i såfall ..

Sen ska man ju hinna göra rent hästarna så de är fina och de hinner jag inte på lördagen om jag ska iväg på årsmöte samma dag , så för min del så krockar det även om de inte är samma dag ..

Camilla
0

#28. Jo det vet jag därför blev jag förvånad när Veronica skrev att det krocka och när jag sedan titta på  Syds hemsida står det den 13:e, så vad gäller?

VeronicaP
0

#30 jag har också sett den 13 på syds hemsida men så stod de annat i tidningen .
Fast på syds sida står det även att de ska vara i Kristianstad och de stämmer ju inte heller om man kolla tidningen.

FredrikN
0

Den sidan ni tittar på är inte uppdaterad med 2011 års datum. Det är 2010 års datum som står på den sidan. Det står även 2010 som överskrift.

Mvh

Fredrik

VeronicaP
0

#32 ok , tog för givet att de var 2011 års datum då vi är inne i de året nu :D

Camilla
0

#32. A tack, läste inte detSkäms!

[mammamian]
0

#5 - Saknar du utställningar mycket så får du gärna låna Narnia Flört  Skulle gärna få henne utställningsmeriterad, men är själv dessvärre inkompetent på det området.

Ninnii
0

putt

VeronicaP
0

Sista anmälningsdag är den 13 februari och de är väl på söndag kan jag tro ;) och då får de väl ingen post så vissa lär kanske dyka upp på måndgen säkert samma med betalningar ;)

polgara
0

#35 Risken är ju att hon är för stor, får ju vara max 105cm som 3 åring o det var hon ju redan i våras som 2åring

Kris_J
0

#38 Finns en liten chans att hon kan vara mindre också.Glad

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Blir tyvärr ingen Frillesås utställning för oss , tror de är första gången på väääääldigt länge som vi inte visat i Frillesås :( och jag som eg hade tyckt de varit kul med en annan domare mm

Gosa
0

Jag hoppas utställningen blir av, har anmält två hästar…

Ett 1-årigt sto och ett 3-årigt sto

olesen
0

Vi har oxå anmält :) en 2års hingst och ett 3års sto

Kris_J
0

Blir det någon utställning som det ser ut nu?

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

#43. Jag kan bara se vilka som betalt in anmälningsavgiften och i dagsläget är det 28 st.

sanne
0

#44, hade vår betalning kommit ? jag är så rädd att jag betalade till SSS ihop m medlemsavgiften..

Märta har precis opererat sitt knä så jag tror inte hon har hunnit kolla på detta än, men vi borde väl få besked veckan som kommer.

Annette
0

#45. Ja, det är ok.

Underbar
0

Jag hade gärna åkt men vintern har varit för jobbig så har inte blivit så mycket motion här.

engqvist
0

jag kommer med mitt 2åriga sto :)