Frakt / transportbolag
Har hittat en Gig som jag är lite sugen på, enda kruxet är hur fasen jag ska transportera den från Uppsala till Lund. Någon som har tips på bolag som kör den sträckan?
ALLA de stora speditörerna har bilar däremellan, dvs Schenker, Danzas. DFDS osv (nya namn på bilspedition, ASG och Fraktarna…)
#1. Vet du om det är dyrt att frakta så?
#2 jag har ingen aning om vad det kan kosta, det beror på hur stor plats det tar, för en gig går nog knappast på vikt… Mät hur stor golvyta den behöver och ring och fråga! Fast frågan är om det inte är billigare att ta den själ med bil + släpvagn….

Ring och hör vad det kan kosta.. de är intresserade av m3 och vikten plus om det ev. är skrymmande osv. Borde inte kosta så mycket ca 1 500kr, men se om det går att ta lös skaklarna då jag tror att man kan få bättre pris, då det är "bättre" format på den då. Finns DSV och DHL också.. eller om någon hästransportör kan ta den på taket??
Funderar på om det finns sånt "hyr släpet på Preem i Uppsala, men lämna det i Lund". Min äldsta bror veckopendlar nämligen Sthlm - Lund och kanske kan släpa med vagnen hem då?!
Får väl först ringa runt ochkolla lite med transportföretag för att se priser osv.
Skaklarna går att plocka av,men giggen i sig är ju ändå otyplig som fasen.
#5 http://www.thulerental.com/default.asp där finns såna envägssläp