Sorgens dag!
Sänder varma kramar och styrkedroppar till min dotter Malin vars sto inatt efter mycket kämpande kastade ett litet svartskäckat hingstföl. Tänk vad livet kan vara orättvist! Från lyckan av att ha sina pållar och fina utställningsresultat igår till denna förtvivlande sorg och ledsamhet. Nu får vi hålla våra tummar för att Gracia blir frisk och att glädjen så småningom återvänder ? Tänker på dig Stumpan!
Amor vincit omnia 

Beklagar verkligen o hoppas stoet hämtar sig 

Delad glädje är dubbel glädje :)
så tråkigt 

usch, så fruktansvärt trisst!!!
Näääää….
*sänder styrkekramar till sto och matte*

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Tråkigt 

beklagar.

men lilla… beklagar verkligen, vad hemskt.. många styrkekramar till både sto och ägare.

Näää så tråkigt! Hoppas Gracia snart mår bra iaf!

Beklagara och hoppas att stoet repar sig fort

beklagar
styrkekramar!
beklagar, hoppas stoet repar sig utan krångel..
:(

Tack allihopa! Det som hände inatt var de värsta jag sett!
Att stå å titta på när min häst sliter för livet för att få ut fölet var joobbigt.. Men att efter en stund se henne ligga där och ge upp va hemskt! Hon bara låg och blundade och frustade.
Efter dropp som skulle sätta igång verkarna och efter att Gracia kämpat i flera timmar och när jag ser att hon gett upp så säger ja till Vet. att nu får de räcka!
Vet säger att hon ville gå in och känna i henne EN gång till. Så jag tar ut Gracia i gången, vet börjar känna efter och känner att fölet trots allt kommit en bit. Då börjar Gracia krysta igen och med hjälp av Vet. kom den ut!
OM jag grät!!
Gracia gick raka vägen in i boxen, drack vatten och började äta hö! Som om inget hade hänt! Hästar är helt fantastiska! Veterinären som hjälpte mej var oxå en klippa. Som hon kämpade för min lilla Gracia från ca 23-04.
Nu väntar mycket spruter och mediciner samt många korta promenader! Idag är hon precis som vanligt men vågsr inte ropa hej än! Men ska göra allt jag kan för min lilla drömponny!!!
Beklagar verkligen.

Kan inte låta bli att tänka på hur tyst det var i stallet! Ingen annan häst hördes! Dom stod blixtstilla och sa inte ett ljud! Helt otroligt!

Usch, vad jobbigt för er! Hoppas att Gracia får återhämta sig nu och bli pigg och stark igen! Skickar styrkekramar!

Håller alla tummar och tår att hon repar sig och blir frisk snabbt

Fruktansvärt sånt där! Hoppas nu att återhämtningen går komplikationsfritt. Sådär tys har det varit stallet andra gånger, då allvarliga saker inträffar, jag tror de andra hästarna fattar..
Beklagar verkligen sorgen
beklagar ,hoppas stoet repar sig snabbt. skickar också styrkedroppar till dig.
Beklagar verkligen det som hänt… mitt sto kastade samma dag (13/2) förra året… oxå ett svartskäck… så sorgligt tur att ditt sto klarar sig.

Många kramar till dej och Gracia
Åhh vad sorgligt.
Jag vet också precis hur det känns, ett av mina ston gjorde samma sak förra året… väldigt trist när dom ändå gått så länge och det är så kort tid kvar.
Veterinären berättade dock för mig att om ett sto kastar så är det oftast tidigt i dräktigheten, eller just den här tiden när dom varit dräktiga i ca 8 månader…
Jag hoppas ditt sto återhämtar sig väl, det ska gå bra ska du se. Mitt sto är återigen dräktig och än så länge verkar allt gå vägen.
Mvh Pia
Hemskt Malin, hoppas ni repar er snart, du och Gracia.
Kram

usch,vad fruktansvärt!!!!

Så tråkigt, beklagar verkligen. Skönt att stoet klarade att få ut den och hoppas innerligt att hon nu repar sig och att ni kan gå vidare.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Känner med dig Malin. Så tråkigt och jobbigt när det händer.
Vi får hoppas att Gracia piggnar till.
Så glad som du var igår på utställningen och så kastas allt runt till elände istället.