Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1129 ggr
Wippen
0

William Borggren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var Steffi och hopptränade för William Borggren på Bergtorps ridcenter med Wippen och jisses vad bra det gick, William sade rätt ut efter ett tag att DEN DÄR HÄSTEN HAR TALANG, tjohoo vad roligt

Han sa att lilla Steffi med Wippen var välkomna att fortsätta att hoppträna för honom han sa att det var ett riktigt duktigt ekipage, dem hoppade hinder allt från 60 till 75cm

Så nu har vi äntligen hittat en hopptränare för Steffi och Wippen och i helgen ska Steffi och Wippen på dressyr clinic för Bruno Degreef både lördag och söndag så det blir spännande att se vad han säger om den lilla herrn och Steffi

Ha en vacker solig dag alla (en bild på Steffi och Wippen)

VeronicaP
0

De är så fina.

Men att shettisar hoppar bra är ju eg ingen nyhet bara det att hopptränare har haft svårt att förstå det ;-)

Vet att Harlad.Jönnson som är löshoppningsdomare säger att de shettisar som *vill* hoppa , hoppar klart mycket bättre än många stora hästar just för att de gör det så naturligt och är rädda om sina ben , de vill inte riva.

Charlotte-Aveback
0

Det är ju inte bara Wippen som har talang - det har ju även hans duktiga ryttare Steffi! Glad

Wippen
0

#1 Ja Veronica, då vi har haft shettisar så kort tid så har man ju inte så mycket kunskap om dessa små härliga liven men man lär sig en massa nya och bara positiva saker

Hej Charlotte

Självklart gör ju Steffi jobbetSkrattande Tillsammans är det ju båda som gör jobbet du har så rätt så

MVH
Ann-Karin

veronicarickfelt
0

Bruno Degreef…! =) honom känner ja till lite grann…! Lycka till! =)

Wippen
0

Hej Veronica

Är han bra?

MVH
A-K

Sasser
0

Hur kul som helst! Den lilla ryttarinnan är makalös! Hästarna (talar för bägge herrarna Biggan-Wippen) är oxå makalösa. Tur för er att Steffi är LITEN och kan ha dom länge länge…

veronicarickfelt
0

#5 Åh ja… vad ja har hört och så.. har aldrig tränat för honom själv dock! Men ja har bara hört bra och att han e väldigt nogrann!

Wippen
0

Hej Veronica

Vad roligt att höra för när man ska beta 400*2 för två 40 minuters lektioner så låter det som det är absolut värt det, det jag tycker är spännande är vad han kommer att tycka om det lilla ekipaget, det bara sprudlar i min kropp vad det gäller detta

Tjingeling

A-K

Såsser har du blivit bättre från huvudvärken tyckte så synd om dig igår, fick du in hästen

Kram

A-K

Sasser
0

#8 AK! Tur huvet sitter fast:) och att jag faktiskt har ngt att ha ont i innebär ju att det KANSKE KANSKE__ finns ngt därinne:) Ont än iaf.

Den där lilla krabban var det bara att ta i pannluggen och leda in igen….NGN (antar att det var jag) hade glömt att sätta i kontakten:)

Kan inte du ringa mig. Antar att du är på jobbet och det nummret har jag i en lur jag tappat bort… Kram på dig!

Hanna-D
0

Kul att det gick bra. Wille är otroligt duktig och noggrann och det är bra att ni visar att shettisar är duktiga hoppare för det tror jag inte att han trodde innan Glad

Carolrita
0

Alltid kul att se nån som uppskattar en shettis som hoppar allt! Skulle vilja hitta nån duktig ryttare, som är tuff o kan verkligen rida på min envisa shettis Fundersam

Det var nån tjej, som sa att om Fille är enbart körd o aldrig blivit inriden ska man låta detta vara.
Så jag undrar…Ska man låta detta vara? Jag tror säkert att Fille skulle tycka att det är sååå skoj.
Ska nån dag prova o löshoppa honom o se vad han tycker om detta.
Han är annars bara körd o tja, han är SEG…..Han hoppade över en stock i skogen för ett tag sedan o man såg ju att han tyckte det var kul!!!
Problemet är bara att jag är lite för lång för honom, o jag vill inte sitta på honom.
Det lär ju ta nåt år innan man hittar en liten modig ryttare, som kan rida honom utan problem. Rida in honom är det man ska börja med iallafall. Han gillar inte barn Fundersam

Wippen
0

#10 Hej Hanna

Han verkade riktigt imponerad och tyckte att ekipaget var riktigt duktiga så nu har Steffi och Wippen hittat en tränare så det blir kontinutet

Såsser, jag ringer dig så fort jag hinner, har lite mycket nu på jobbet

Kram till en riktigt gooo människa som du är

# Klart att man kan rida Fille gäller bara att hitta rätt ryttare, Wippen kom till oss oktober 2005 och var inte inriden, det gick hur bra som helst, visst Steffi har flugit av ett antal gånger i början men ve den som ger sig och ryttaren måste även den få in balans ja du vet allt vad som krävs för att rida.

VeronicaP
0

#12 Tycker det är jättebra att ni har hittat en hopptränare som både du och STeffi gillar det är jättevikigt. Just för att Steffi verkligen ska kunna utvecklas med sin ponny och det är ju inte billigt att träna precis.

Undrade du om Harald Jönsson var bra? OM du gjorde det så kan jag tala om att han är nog en av Sveriges bästa löshoppningsdomare , har dömt många gånger på kvaliten både ponny och stor häst, Även i Riks. Han är en sådan som ser direkt om hästen har talang och *hoppar inte sönder dem* .

Wippen
0

Var finns Harlad någonstans?

Ja det kändes kanon och Steffi hade jätteroligt samt Wippen, nu har dem tränat en gång så vi får se nästa gång som blir inte nu på tisdag men nästa tisdag ändå

Nu blir det träning för Eva Sköld i morgon då ska Emma prova Lätt A med Wippen i dressyr och Steffi ska träna dressyrryttartestet 1:1 samt dressyrryttartest 1;2 med Biggles och lördag söndag blir det Bruno Degreef för Steffi och Wippen, det är fullt ös med klös nu känns det somSkrattande

Hanna-D
0

#12 Då kanske jag skulle passa på att åka och hälsa på W och samtidigt titta på era duktiga shettisar! Glad

VeronicaP
0

#14 Harald finns i Laholm och jobbar på Plönningeskolan också , fast han brukar verka i skåne länen med i allfall.

Wippen
0

Hej Hanna D

Kom gärna och titta vad roligt det vore

#16 tack