Hjälp
hej
jag har två shettis hingstar -08 som jag gärna
skulle vilja visa.. Hur går jag till väga?? är det vanlig utställning el premiering som gäller??
kan inte mkt om utställning
tacksam för hjälp

Hejsan
Det är ju för sent att visa på Premieringen nu till våren så om jag hade varit du hade jag börjat visa på en vanlig utställning och tränat där och om de går bra så kan du ju alltid anmäla till höstens hingstpremiering.
Vill du visa upp dem för att få dem bedömda eller vill du försöka få dem godkända för avel (RS)?
På utställning får du dem bedömda. Håll koll på SSS hemsida om datum.
På premiering får du dem bedömda och avelsvärderade (om de rekommenderas till avelsvärdering från förmiddagens föruttagnin). Anmälningstiden har gått ut till vårens avelsvärdering, höstens brukar vara första helgen i september och anmälningstiden går ut mitt i sommaren, ett par månader före.

#2 Är det säkert att man kan anmäla till höstens premiering i sommar, det stod väl förut att årets samtliga premieringar hade deadline sista januari? (Vilket ju är jätteknasigt!)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#3 - var stod det att samtliga premieringar hade deadline sista januari? Det är väl i så fall samtliga vårens premieringar. Det är ju inte så många raser som har premiering på hösten också.
Anmälan till höstpremieringen har alltid varit på sommaren. Det går ju inte att anmäla till höstpremieringen innan propopsitionen för den har kommit ut…

#4 Var det inte SH's hemsida? *funderar* Säkerligen (hoppas jag) menade de vårpremieringarna, men det blev ju knas för oss som har höstpremieringar också. Som du säger, proppen är ju inte ens officiell ännu, men det stod att alla årets premieringar hade sista anmälningsdatum 31 januari.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se